english toyterrier

J

Jezz

Ngn som vet ngt om denna ras?
Väldigt lik dvärgpinschern... himla fin altså! :love:

Senast ändrad av en moderator:
Sv: english toyterrier

Enda skillnaden på utseendet är tassarna...
Manchester terriern (English Toy Terrier) har svarta prickar på varje tå medan dvärgpinchern inte har det...
Mentalt sett vet jag inte vad det är för skillnad :confused: känner bara en Dvärgpincher

Hej Mårran!!
Jag är sugen på en liten ''bäbis'', och har kollat runt lite... skulle vilja ha en liten hund denna gång.
Har förälskat mej i chihuahua & dvärgpinscher.
Men så såg jag ''toyen'' och blev helt betagen i dess skönhet! :love:
Har mailat lite med en uppfödare som har valpar nu, skall ringa henne ikväll.

har mailat lite med en uppfödare av ''toyen''... och toyen är smäckrare än pinschern...

Jag är också förälskad i rasen! :love:
Fast sen skulle jag inte vilja byta min dvärgpinscherflicka mot något annat i världen, men om det nån gång blir en till ska jag helt klart överväga en English Toy Terrier.
Annars rekomenderar jag dvärgpinscher starkt, häftigare hund har jag aldrig stött på. :love:

Julie24.jpg

Julie17.jpg

Julie18.jpg

Eftersom jag nu rekomenderar rasen kan du ju få bli lite betagen av min flickas skönhet. ;) :D

Liknande trådar

R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 450
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 787
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 122
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 915

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat