fejko

Trådstartare
Jag jobbar ihop med ett par engelsmän som jag har mejlkontakt med nästan varje vecka. Hur ska man beklaga sorgen efter drottningen utan att det låter alltför tillgjort? Bara lite sådär lagom artigt som engelsmän är experter på.

Jag skulle nog vara försiktig med att nämna det i professionella sammanhang eftersom det är ett lite känsligt ämne som tangerar närmast politiska åsikter. Långt ifrån alla britter uppskattade henne (eller kanske snarare det hon stod för). Tycker inte heller att det behövs uppmärksammas på något vis i professionella sammanhang, tror inte att det är något som förväntas av någon.

Men känner du att du absolut vill skriva något så borde något i stil med "I was sorry to hear of the passing of Queen Elizabeth" funka tänker jag, ev. med tillägg à la "she was an inspiring woman" eller liknande. Jag hade lagt till det på slutet av ett mail, alltså lite som ett "by the way" efter att du avhandlat de viktigaste ärendena.

Svar till båda: Min kollega är hästintresserad och vi har pratat om både hästar och drottningen genom åren så något vill jag nog säga. Jag vill bara inte att det blir för högtravande.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 224
Senast: malumbub
·
Övr. Barn Då är tiden kommen för att önska skola till förskoleklass. I samhället vi bor finns 2 olika skolor med F-3 som man får önska mellan. Vi...
Svar
10
· Visningar
760
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Det kan vara så att jag har jobb på gång som allt-i-allo/vaktmästare. Idag var jag där för andra gången och träffade killen som ska...
Svar
10
· Visningar
963
Senast: Cambrie
·
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
611

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka