Engelsk setter

K

Karamella

Vad har du för erfarenhet av den rasen? Söker en hind att träna och tävla lydnad samt ev lite utställning. Kan rasen passa mig?

Sv: Engelsk setter

Ställa ut kan du göra. Men jag tror inte att det är nått ess på lydnad... Men det beror ju också på vad du har för ambitioner. Det är en handfull hundar som startat LKL 1 under 2000-talet och en hund som gått LKL 3 med 0 pris (hund född 1994 f.ö.)

Det känns som att du kanske ska kika på något annat än en jakthund för det behov av hund som du har.

De settrar jag träffat på tycker inte att dressyr är världens roligaste sak...
Kollat på Engelsk springer spaniel? De gillar att vara till lags i alla lägen och ställer glatt upp på allt du som förare hittar på bara de får vara med.
Lite lika settern är de också;)

Eng stter är ju den av settrarna som är mest av en jakthund! De avlas ju fortfarande på jakt! De har somsagt heller inte riktigt den will to please som en bra lydnadshund bör ha!
Sant att springern har det men det är oxo en jakthund!
En kelpie kanske om du vill jobba ganska mkt med din hund??
En cocker kanske kan va ngt??
Eller om du vill ha setterns lite vintlika utseende så salukin kanske men det är nog inte så lätta hundar å inte så bra för lydnad men bättre än en ren jakthund som eng setter....

Liknande trådar

R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 263
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
988
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 938
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 600
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar