En vecka har gått

Gnist

Trådstartare
:banana: :banana: :banana:

Valpar_1_vecka_8.jpg


Valpar_1_vecka_2.jpg


Valpar_1_vecka_4.jpg


Valpar_1_vecka_7.jpg


De växer så det knakar de små liven :eek: :D :love:
 
Sv: En vecka har gått

Molly har mat i överflöd och deras liv går just nu ut på att äta och sova, så de växer som ogräs :D

Tänkte väga dem idag, för att kolla tillväxten lite. Har ju bara vägt dem 1 gång och det var när de föddes ;)

Det är rätt kul att se deras utveckling. Nu börjar ju teckningen framträda tydligare också :bump:
 
Sv: En vecka har gått

Nu är de vägda och vikterna är i dag:

*Hane - 830 g
*Hane - 830 g
*Hane - 834 g
*Hane - 844 g
*Hane - 930 g
*Tik - 820 g
*Tik - 830 g

Så de har nästan dubblat sin födelsevikt på den här första levnadsveckan :D

Smågrisarna :love:
 
Sv: En vecka har gått

GUD vad söta.. snart börjar de tulta omkring med... gulligt!!!:love:
 
Sv: En vecka har gått

Det är sanslöst vad dom har växt på en vecka:eek:......jag ser fram emot att få se de små liven när dom är kring 4-5veckor och som allra sötast :D
 
Sv: En vecka har gått

Problemet är bara hur man ska få dem att fastna på bild då :eek:

De springer ju snabbt som rackarn vid den åldern ju :D så risken är ju att det blir bilder på halva valpar :rofl:
 
Sv: En vecka har gått

Rätt intressant är att de oftast ligger utspridda runt hela valplådan. Sällan de klottar ihop sig i en hög.

Kan bero på att Gnist har varmt och gott i sitt kök, så att de inte behöver klotta ihop sig för att hålla värmen :angel:
 
Sv: En vecka har gått

Problemet är bara hur man ska få dem att fastna på bild då :eek:

De springer ju snabbt som rackarn vid den åldern ju :D så risken är ju att det blir bilder på halva valpar :rofl:

Helt sant :rofl: zooma är inte ens att tänka på :rofl:
 
Sv: En vecka har gått

Nix...

:idea: :idea: Får filma de små busarna i stället för att knäppa kort :D
 
Sv: En vecka har gått

Men kolla.....vi har fått en liten "Tomte Gnist":D
 
Sv: En vecka har gått

Blomman är nu julpyntad fram till jul, när luvan ryker ner i en låda fram till nästa december :D

Btw, så är en filmsnutt på valparna på G..Lite mörk, men ändå :devil: :angel: ;)
 
Sv: En vecka har gått

Jösses vad de vuxit på en vecka:love:

Har du köpare på alla? Har en vän -jägare- som letar ny påläggskalv då hans gamla tik inte har så många år kvar nu.
 
Sv: En vecka har gått

Då var det det här med valpsuget igen..........:crazy: blir ju inte mindre av att se en filmsnutt :eek: suck.....

nåja.......FRAM MED FILMEN:bump: :bump: :bump: :banana:
 
Sv: En vecka har gått

Den där på rygg är min, det syns lång väg!!!
Jag lägger mig på rygg jag också ju,
när jag är mätt och belåten.

Soulmates liksom :cool:
 
Sv: En vecka har gått

Nu ska vi se om det inte ska gå..

LÄNK

Bortse från att den är mörk och lite andra störande bagateller :angel:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2
Svar
24
· Visningar
926
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 611
Senast: fixi
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 660
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 466
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp