Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Miss! Tack för påpek.
Jag tror att de män som har problem med feministiska kamper snarast har det pga att man inte vill släppa ifrån sig makt och privilegier snarare än för att de inte får tillräckligt med cred. Lite som med rasism - det är en maktfråga. Tror jag.Jag tycker att vi i allmänhet borde bli bättre på att berätta för andra hur fantastiska människor är, och ärligt talat tror jag att många män skulle bli mer välvilligt inställda till vår feministiska kamp om vi visade dem att vi även ser de fantastiskt bra saker som många män gör.
Jag tror att de män som har problem med feministiska kamper snarast har det pga att man inte vill släppa ifrån sig makt och privilegier snarare än för att de inte får tillräckligt med cred. Lite som med rasism - det är en maktfråga. Tror jag.
Vår feministiska kamp skulle underlättas om folk undvek att kalla gräl mellan kvinnor för "catfight". Ett gräl är ett gräl är ett gräl. Och de katter som slåss värst är väl (okastrerade) hankatter.Tänk att jag alltid kommer in försent och missar alla catfighter... verkade som en missuppfattnig som spårade ur, hoppas att alla kan skiljas som vänner
Angående tråden i allmänhet tycker jag att det var ett fint initiativ och jag hyllar gärna män i min närhet - men då jämför jag dem inte med människor som är svin utan låter dem stå för sig själva som individer. Jag tycker att vi i allmänhet borde bli bättre på att berätta för andra hur fantastiska människor är, och ärligt talat tror jag att många män skulle bli mer välvilligt inställda till vår feministiska kamp om vi visade dem att vi även ser de fantastiskt bra saker som många män gör.
Nåväl, min morfar är den mest fantastiska människa jag känner (efter min mamma, hon är en jäkla guldklimp). Han har alltid en härlig anekdot, ett gott råd eller mumsig mat att bjuda på. Även min storebror är en sådan man. Jag vill strypa honom största delen av tiden, men det är bara för att han vet exakt vilka knappar han ska trycka på för att reta lillsyrran. I övrigt är han intelligent, omtänksam, neurotisk, kärleksfull, osvikligt lojal och jäkligt rädd om männisor.
Slutligen min sambo, som förvånar mig hela dagen, som utmanar mig när jag behöver det, som hjälper mig med allt jag behöver även om jag inte ens vet det själv. Som älskar mig på grund av (inte trots) alla mina fel och brister, som uppskattar att jag är knasig och förvirrad och skrattar med mig istället för att irritera sig på mig när jag glömt nycklarna någonstans för miljonte gången eller tappar telefonen i kaffekoppen. Han är min bästa vän och jag kan inte tänka mig ett liv utan honom.
@mandalaki Jag får be om ursäkt. Där ser vi vad ett uttryck kan göra med en annars ganska genusmedveten människa. Angående katterna har jag ingen aning :POm ingen är villig att ta kampen så händer nog inte så mycket tror jag.
Därmed inte sagt att man inte ska hylla bra människor, oavsett kön, verkligen inte! Men jag ser inte riktigt "ge män beröm för annars får vi inga rättigheter i framtiden"-tänk som rätt väg att gå .
Dock vet jag många killar som inte har några problem med att släppa ifrån sig kontroll till kvinnor och inte ser sig som förmer på något sätt men ändå är skeptiska till just feminismen för att de tycker att den är hätsk och hatisk och det är väl just för att mycket av det som syns är just det.
Nejdå, be inte om ursäkt. Ibland går såna där enkla saker en förbi, bara. Men catfight ÄR ett gräsligt och förminskande begrepp.@mandalaki Jag får be om ursäkt. Där ser vi vad ett uttryck kan göra med en annars ganska genusmedveten människa. Angående katterna har jag ingen aning :P
Om ingen är villig att ta kampen så händer nog inte så mycket tror jag.
Därmed inte sagt att man inte ska hylla bra människor, oavsett kön, verkligen inte! Men jag ser inte riktigt "ge män beröm för annars får vi inga rättigheter i framtiden"-tänk som rätt väg att gå .
Nejdå, be inte om ursäkt. Ibland går såna där enkla saker en förbi, bara. Men catfight ÄR ett gräsligt och förminskande begrepp.
Då vet de ingenting om feminism.
Nix, och det är ju exakt det som är problemet.
[...] och måste ofta påminna mig om att vara lite mer positiv till den förändring som faktiskt skett.
En enorm missuppfattning hos både män och kvinnor just nu är att "feminister vill ta över världen och härska över män" alltså att vi skulle vilja göra det ojämställt på andra hållet liksom.