En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Elonva i magen men nålen betedde sig inte som den skulle enligt beskrivningen. All vätska i och jag väntade men den drogs inte in. Nåja.

Nu dör jag av spänning typ.

Jag var på träning igår och det gick skit, haha. Kanske en del i tröstglassen.. ;)

Jag red min första ridlektion på 10 år på lånad häst (den egna står skadad i hagen) och var äntligen på lite bättre humör...men sen åkte jag av när lånehästen svängde skarpt inåt i galoppen och jag fortsatte framåt...så nu är maken på väg till akuten med mig. Så jävla ont. Bara en månad sen.förra avåkningen, så nu pallar väl inte kroppen mer...

(det positiva är att jag inte kan deppa när jag har så här ont - allt fokus ligger på smärtan)

Nån glass blir det inte för mig så länge jag mår så här dåligt av Proveran.

Men usch, hoppas det inte är nåt allvarligt. Krya på dig @malumbub
Men åh, @malumbub Vilken otur! Hoppas verkligen inte det är något illa! Var har du ont?

Tack.

Äntligen hemskickad. Inga skelettskador. Fick ett svagt leende med orden "du får försöka hitta nån balans i kombinationen av värktabletter" och ett lycka till. Så nu har jag "lånat" lite ut sambons medicinskåp (Brufen 800mg) och hoppas på att få sova. Tur att jag har semester den här veckan...

Är det meningen att jag ska känna mina äggblåsor växa nu? Mår ju precis som vanligt och det blev inte ens ett blåmärke efter nålen trots att jag rotade runt med den (av misstag).

@lil-sis hur ser ditt medicinschema ut? Jag kände en massa aktivitet efter några dagar.

Elonva igår. Orgalutran från torsdag och framåt, menopur från söndag och framåt, dos bestäms efter VUL på måndag så jag väntar på att rpc ska ringa tillbaka och ge besked om jag verkligen ska börja med menopur på söndag.

Jag är mest troligt svårstimulerad och får de fram två ägg är det en toppentesultat.

Tydligen var det orgalutran från fredag. Och således menopur från måndag. Tur att jag ringde.

Okej. Jag injicerade ju med penna varje dag, så att man kunde styra follikeltillväxten bättre. Vi justerade dos efter varje ultraljud (gjorde ju varannan dag). Så jag vet inte hur det fungerar med en engångsdos.

Orgalutranet stoppar ju ägglossningen (fast det visste du säkert redan, men kanske någon annan inte vet?), så den gav nog inte mig några känningar. Annat än blåmärken på magen.

Det är inte alls sagt att du är svårstimulerad, och det sägs ju dessutom att kvaliteten blir sämre på äggen om man har väldigt många. Typ som jag. 23 befruktade och 4 var tillräckligt bra.

Verkar som vi kommer missa chansen i den kommande ÄL pga sambons jobb (jobbar i Norge). Känns verkligen super, eller inte :banghead:
Ytterligare en omgång som pms-häxa och känslan av jag-hatar-mens väntar. Nu ligger hoppet på att hans spermier är sega rackare som överlever i evigheter i min livmoder.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Håller tummarna för många plus i denna tråd! Mvh Miks
98 99 100
Svar
1 991
· Visningar
193 758
Senast: Miks
·
  • Låst
Övr. Barn Nu kör vi en ny tråd där vi hoppas på att inte så många fastnar utan får flytta över till föräldrartrådar istället :love: Mvh Miks
98 99 100
Svar
1 983
· Visningar
172 920
Senast: moster
·
  • Låst
Gravid - 1år Hyldeblomst ÄL ca 11/1 BIM runt 25/1 Flutterdash ÄL 12/1 BIM 26/1, tredje försöket, 27 år, inga barn Cynthia ÄL 14/1 BIM 28/1, Försökt i...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
166 466
Senast: em-pirre
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 669

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Extremt het häst
  • Dressyrsnack nummer 18
  • Bildtråd

Omröstningar