En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kan skapa en specialtråd om bara mig och lillsniffe om det går vägen den här gången. Då kan du följa mina hemorrojder och bristningar hela vägen. Men om så får vi dricka typ cappuccino istället för sprit kring jul.
Cappuccino och tråd om dig och lillsniffe låter suveränt!

Hmm...
Denna gången var min mens skum. Började två dagar med rosa/bruna flytningar (så det kom på pappret ej mer)
Sen 1 dag lite mens, en dag medium och sen en dag med typ minimal mens igen.
Hela mensen var typ "slemmig med rött i" när man torkade sig och inte som "segt blod" som det brukar vara. :S

Is - ÄL 25/7 BIM 8/8, utan p medel sedan sep 14, 26 år, inga barn
Hyldeblomst - ÄL ca 8/9 BIM ca 22/9, försök nr 8 efter missfall, inga barn
Safir - ÄL 15/9 BIM 29/9, Försök nr 14, 28 år, inga barn
Flutterdash - ÄL 22/9 BIM 6/10 (beräknat) försök nr 13, 27 år, inga barn
Monifa - ÄL 23/9 BIM 7/10 Försök nr 3, 23 år, inga barn
Kecipeyniri - ÄL 24/9 BIM 11/10, Försök nr 2, 31 år, inga barn
Humla - ÄL 28/9 BIM 11/10, försökt 5 mån, 30 år, inga barn.
em-pirre - FET 1/10 TESTDAG 16/10
paprika - ÄL 7/10 BIM 21/10, Försök nr 10, 29 år, inga barn
Carand - ÄL 14/10 BIM 28/10 , försök nr 3, 29 år, ett barn
Mikatela - ÄL ca 17/10 BIM 31/10. 27 år, inga barn

lil-sis - Elonva 5/10, Orgalutran från 8/10, Menopur troligen från 11/10 VUL + blodprov 12/10.
Inga barn, försökt sen feb 2013. Två X.

malumbub - letar efter ÄL, oskyddat sedan 2011, seriöst sedan 2014, 32 år, inga barn

viadukt - Väntar på att köra igång med Letrozole, vid lite tur ÄL ca 17-20/10. 28 år, inga barn.

Cynthia - Obefintlig cykel, står i kö till ivf. Försökt i över ett år. 31 år, inga barn

Thalbaz - väntar på ÄL (pco), ett MF, 27 år, inga barn

hemlig - väntar på ÄL, en ofostrig graviditet, 32 år, inga barn

Halali - väntar på provsvar o läkartid 13/10, förhoppningsvis!! börja med nedreglering (ivf) efter det. 31, aldrig varit gravid.

ninsan- väntar på ÄL, oregelbunden mens, ett MF, inga barn sen innan, försökt över ett år, 31 år

Alltså, BIM vet jag inte vad det är (bibimbap:D )och äl=ägglossning?
Har ingen koll på något av det, hade ett tidigt missfall för ett tag sedan. Men jag är typen som blir överraskad varje gång jag får mens, har ingen som helst koll och har aldrig haft. Det ger sig, tänker jag.
Äsch, förr eller senare märker du nog om du är gravid eller inte. Man måste faktiskt inte testa!

Också väldigt imponerad av att du kan låta bli att testa @Hyacinth !
Jag tog bort appen denna månad och har märkt stor skillnad faktiskt :) Men jag skulle nog aldrig kunna låta bli att testa om mensen uteblev (denna gången är det viktigt, har massa vinkvällar inplanerade)

Åh, äntligen är tiden här då vi ska försöka att få barn :):):)

Jag har längtat efter den här tiden i många, många år nu. Olika omständigheter med bla ny sambo sedan 1,5 år nu har gjort att det inte varit aktuellt. Min nuvarande sambo har vetat om min barn-längtan ända sedan vi träffades och vi har pratat om det till och från hela tiden.
Vi är båda mer än väl mogna för detta (jag fyller snart 33 och han är 37, har båda fast jobb, bor i bra boende osv).
Igår kväll bestämde vi oss gemensamt (på hans initiativ faktiskt) att när jag får min mens nästa vecka så börjar jag inte med någon ny piller karta efter det :)
Så himla spännande! Min rädsla i många år nu har varit att jag inte kan bli gravid. Jag har ätit p-piller i 14 år nu, har väl inte direkt varit jätte slavisk med att ta de på samma tidpunkter, har ibland missat piller osv. men det har aldrig hänt något (dvs ingen ”oönskad” graviditet).
Så det är fortfarande min rädsla, att det inte ska gå. Men nu ska vi i alla fall försöka, så får vi se hur det går :)

Jag har fortfarande svårt att förstå att det äntligen är dags, så himla roligt :)

Jag kommer med uppdateringar när det finns något att uppdatera ;)

Jag är glad om du inte trycker på att testa. Andra kanske upplever det som peppande och stöttande men jag blir mest stressad och irriterad. Det blir som det blir.
Tack för tummar dock.
Jo det blev lite tokigt det där. Såg inte förrän tiden gått ut för redigering att du i ett inlägg nedanför det jag svarade på skrivit att du inte var intresserad av att testa. Ibland blir det lite fel. Sorry. My mistake :)

(Vet inte om det är någon tröst men tanken var nog bara att vara lite rolig. Men som sagt ibland blir det fel. Ber om ursäkt igen :bow:)

Som flera skrivit så lär du ju märka förr eller senare ändå om du är gravid. :)

Ni får förlåta om jag är så jäkla gnällig och negativ i denna tråden hela tiden, men. Ni är ju liksom de jag har att prata med. Pratar lite med sambon också, men vill liksom inte "smitta" honom med all min nedstämdhet. Ingen annan vet ens att vi försöker. Och försöker. Och försöker.

Jag vill bara ligga i soffan och grina och äta glass.

Is - ÄL 25/7 BIM 8/8, utan p medel sedan sep 14, 26 år, inga barn
Hyldeblomst - ÄL ca 8/9 BIM ca 22/9, försök nr 8 efter missfall, inga barn
Safir - ÄL 15/9 BIM 29/9, Försök nr 14, 28 år, inga barn
Flutterdash - ÄL 14/10 BIM 27/10 (beräknat) försök nr 14, 27 år, inga barn
Monifa - ÄL 23/9 BIM 7/10 Försök nr 3, 23 år, inga barn
Kecipeyniri - ÄL 24/9 BIM 11/10, Försök nr 2, 31 år, inga barn
Humla - ÄL 28/9 BIM 11/10, försökt 5 mån, 30 år, inga barn.
em-pirre - FET 1/10 TESTDAG 16/10
paprika - ÄL 7/10 BIM 21/10, Försök nr 10, 29 år, inga barn
Carand - ÄL 14/10 BIM 28/10 , försök nr 3, 29 år, ett barn
Mikatela - ÄL ca 17/10 BIM 31/10. 27 år, inga barn

lil-sis - Elonva 5/10, Orgalutran från 8/10, Menopur troligen från 11/10 VUL + blodprov 12/10.
Inga barn, försökt sen feb 2013. Två X.

malumbub - letar efter ÄL, oskyddat sedan 2011, seriöst sedan 2014, 32 år, inga barn

viadukt - Väntar på att köra igång med Letrozole, vid lite tur ÄL ca 17-20/10. 28 år, inga barn.

Cynthia - Obefintlig cykel, står i kö till ivf. Försökt i över ett år. 31 år, inga barn

Thalbaz - väntar på ÄL (pco), ett MF, 27 år, inga barn

hemlig - väntar på ÄL, en ofostrig graviditet, 32 år, inga barn

Halali - väntar på provsvar o läkartid 13/10, förhoppningsvis!! börja med nedreglering (ivf) efter det. 31, aldrig varit gravid.

ninsan- väntar på ÄL, oregelbunden mens, ett MF, inga barn sen innan, försökt över ett år, 31 år

Ni får förlåta om jag är så jäkla gnällig och negativ i denna tråden hela tiden, men. Ni är ju liksom de jag har att prata med. Pratar lite med sambon också, men vill liksom inte "smitta" honom med all min nedstämdhet. Ingen annan vet ens att vi försöker. Och försöker. Och försöker.

Du ska gnälla om du känner för det. Det är svårt att förstå hur jobbigt det kan kännas då månaderna tickar iväg.

Gnäll på @Flutterdash . Det är väl det tråden är till för. Att ventilera sina tankar, ibland glädje, ibland sorg och frustration. Och vilken sorts glass som är bra i vilken situation ;) För min del går sia glass med smaken kladdkaka alltid ner :d

:heart:heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Håller tummarna för många plus i denna tråd! Mvh Miks
98 99 100
Svar
1 991
· Visningar
193 758
Senast: Miks
·
  • Låst
Övr. Barn Nu kör vi en ny tråd där vi hoppas på att inte så många fastnar utan får flytta över till föräldrartrådar istället :love: Mvh Miks
98 99 100
Svar
1 983
· Visningar
172 920
Senast: moster
·
  • Låst
Gravid - 1år Hyldeblomst ÄL ca 11/1 BIM runt 25/1 Flutterdash ÄL 12/1 BIM 26/1, tredje försöket, 27 år, inga barn Cynthia ÄL 14/1 BIM 28/1, Försökt i...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
166 466
Senast: em-pirre
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 669

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka