En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jo, det är klart det är. Jag var ju fundersam på om det var ett streck eller inte.

Något nytt test idag? Har förstått det som att svaga streck ändå är positiva, men det är klart att man ändå blir fundersam om det är önsketänkande. Det är inte för intet det finns en hel tråd på familjeliv som handlar om tolkningar av svaga streck ;) Jag håller tummarna för att det är starkare idag :)

Något nytt test idag? Har förstått det som att svaga streck ändå är positiva, men det är klart att man ändå blir fundersam om det är önsketänkande. Det är inte för intet det finns en hel tråd på familjeliv som handlar om tolkningar av svaga streck ;) Jag håller tummarna för att det är starkare idag :)
Inte än, jag kände att det var bäst (för min mentala hälsa :p) att ta det lite lugnt och vänta till imorgon! Och hoppas på att det är lite tydligare då. Tack för tumhållningar! :)

Digitalt är bra. Men dyrt ;)
Säger dock att det där cb digitala med veckoindikator är ett dumt val :p det är lätt hänt att söndertolka siffrorna.

Valde ett vanligt cb med plustecken sist. De är väldigt tydliga tycker jag. Ger gott om.färg även om det är tidigt, åtminstone för mig.

Inte än, jag kände att det var bäst (för min mentala hälsa :p) att ta det lite lugnt och vänta till imorgon! Och hoppas på att det är lite tydligare då. Tack för tumhållningar! :)

Håller tummarna för starkt plus i morgon då @Flixon !

Den stackars mentala hälsan blir prövad även här, BIM(?) idag, och jag står och glor på ett streck (är det ett streck? är det en skugga? är det en skugga av ett streck? är det ett hittepåstreck? kan det vara ett streck om det inte är ett streck?)... :p

Jag vet inte vad jag ska tro. Det kan vara så att jag misstagit mig på dag för mens (idag eller i morgon enligt beräkning) och det därför är tidigt att testa. Det kan vara en massa saker.
(Det kan vara något som är fel. Förra gången fick jag också ett mycket svagt streck vid dag för mens, (starkare en vecka senare) och det slutade ju i ett missfall.)

Samtidigt har jag också förstått som sagts flera gånger här i tråden att det inte kan bli ett streck, oaktat hur svagt, om det inte finns något som kan orsaka det sas.
Vi har bestämt oss för att testa igen i morgon, kanske ett digitalt test kan avgöra saken.

Åh, spännande @Hyldeblomst :)

Här är det snart dags för äl. Valet och kvalet om vi ska ta upp försöken igen eller ej. Tror kanske att vi kör på lite otvunget och ligger när vi har lust, blir det så blir det. Så får naturen ta beslutet åt oss ;)

Nu är jag äntligen hemma igen, skönt!

Sov halvdant inatt, man vaknar ju av alla nya ljud men ville ändå ha dörren lite öppen, kändes tryggt att höra att det fanns folk i närheten. Vid 6 så väcktes jag och de tog blodprov, blodtryck och feber och kollade mitt kiss (ja all blygsel är borta sen länge). Inget blod inatt och bara lite rött när jag kissar men ser ut som det ska, lite mörkare som mensvärk. Pulsen väldigt bra, hon frågade om jag tränade mycket, skönt att få en fördel av att vara i bra form :).

Somnade om och väcktes nästan runt halv 9, sov så himla gott. Blodvärderna var nere på 92 så dom tyckte det var lite lågt men fullt naturligt. Ultraljudade urinblåsan en vända till och jag fick frukost.
Sen kom läkarna och sa att blodvärderna var låga men kunde varit betydligt värre, de sa att jag fick åka hem om jag ville och att jag ska ta järntabletter, gärna två om dagen om magen klarar det. Sen sa dom åter igen att nästa gång så ska dom ha ordentlig koll på mig och skulel det bli strul igen så blir det utredning. Känns skönt med så himla gullig personal och känns tryggt att bli gravid igen när man vet att man har dessa runt sig.

Kom till utcheckningen och det svartnar totalt för ögonen, så himla läskigt men hann ta tag i sambon och de fick ner mig i en stol så jag hann inte svimma iaf. Fick snällt finna mig i att åka rullstol ner till bilen.

Nu har jag iaf fått duscha bort de sista blodresterna och fått krypa ner i soffan och sovit ett par timmar samt fått mat och nu ska jag ta en kopp kaffe. Matt som sjutton och blek och vågar nog inte gå längre än till toan och tillbaka idag, iaf inte utan någon att hålla i. Men psykiskt känns det bra, lite jobbigt dock att man inte kan förklara för folk att man mår lite kasst men de närmaste vet ju om det iaf och jag lär nog inte springa på någon nu ändå. De ville sjukskriva mig en vecka men jag jobbar ju inte nu iaf så det blri inga problem.

Så nu får det bli lugnt ett tag så hoppas jag att yrseln och mattheten släpper snabbt så jag kan ut och gå och börja träna snart igen. Sen får vi försöka igen. De ville helst vi väntar en mens och återkontrollen är om 4-5 veckor, då kollar de med vul och sånt igen samt blodvärde mm, så det är nog klokt att vänta på dess så allt är som det ska, jag vill inte chansa att gå för fort fram så kroppen hinner återhämta sig.

Tack till alla som tänkt på oss, det betyder mycket. :love:

Nu blir det kaffe och chokladcroassant, det kan jag nog överleva :D

Nu är jag äntligen hemma igen, skönt!

Sov halvdant inatt, man vaknar ju av alla nya ljud men ville ändå ha dörren lite öppen, kändes tryggt att höra att det fanns folk i närheten. Vid 6 så väcktes jag och de tog blodprov, blodtryck och feber och kollade mitt kiss (ja all blygsel är borta sen länge). Inget blod inatt och bara lite rött när jag kissar men ser ut som det ska, lite mörkare som mensvärk. Pulsen väldigt bra, hon frågade om jag tränade mycket, skönt att få en fördel av att vara i bra form :).

Somnade om och väcktes nästan runt halv 9, sov så himla gott. Blodvärderna var nere på 92 så dom tyckte det var lite lågt men fullt naturligt. Ultraljudade urinblåsan en vända till och jag fick frukost.
Sen kom läkarna och sa att blodvärderna var låga men kunde varit betydligt värre, de sa att jag fick åka hem om jag ville och att jag ska ta järntabletter, gärna två om dagen om magen klarar det. Sen sa dom åter igen att nästa gång så ska dom ha ordentlig koll på mig och skulel det bli strul igen så blir det utredning. Känns skönt med så himla gullig personal och känns tryggt att bli gravid igen när man vet att man har dessa runt sig.

Kom till utcheckningen och det svartnar totalt för ögonen, så himla läskigt men hann ta tag i sambon och de fick ner mig i en stol så jag hann inte svimma iaf. Fick snällt finna mig i att åka rullstol ner till bilen.

Nu har jag iaf fått duscha bort de sista blodresterna och fått krypa ner i soffan och sovit ett par timmar samt fått mat och nu ska jag ta en kopp kaffe. Matt som sjutton och blek och vågar nog inte gå längre än till toan och tillbaka idag, iaf inte utan någon att hålla i. Men psykiskt känns det bra, lite jobbigt dock att man inte kan förklara för folk att man mår lite kasst men de närmaste vet ju om det iaf och jag lär nog inte springa på någon nu ändå. De ville sjukskriva mig en vecka men jag jobbar ju inte nu iaf så det blri inga problem.

Så nu får det bli lugnt ett tag så hoppas jag att yrseln och mattheten släpper snabbt så jag kan ut och gå och börja träna snart igen. Sen får vi försöka igen. De ville helst vi väntar en mens och återkontrollen är om 4-5 veckor, då kollar de med vul och sånt igen samt blodvärde mm, så det är nog klokt att vänta på dess så allt är som det ska, jag vill inte chansa att gå för fort fram så kroppen hinner återhämta sig.

Tack till alla som tänkt på oss, det betyder mycket. :love:

Nu blir det kaffe och chokladcroassant, det kan jag nog överleva :D

Köp Järnrike, supergott tunnbröd, fyra skivor täcker dagsbehovet av järn.

Visst är det skönt att ha testat sövning och allt det där? Skulle man behöva sövas igen är liksom den biten helt okej.

Jag hoppas du läker fort och nästa unge har bättre hyfs!

Köp Järnrike, supergott tunnbröd, fyra skivor täcker dagsbehovet av järn.

Visst är det skönt att ha testat sövning och allt det där? Skulle man behöva sövas igen är liksom den biten helt okej.

Jag hoppas du läker fort och nästa unge har bättre hyfs!

Tack för tipset :) Ska testa det brödet. Äter ju inte kött heller men äter mycket baljväxter så jag tror järnvärdet normalt sätt är ganska bra iaf (skulle börjat äta järntabletter i v.20).

Ja det känns som man lärt känna förlossningsavdelningen nu iaf (och en massa av personalen), nu hittar vi nästa gång iaf ;). Som tur var så var det inga bebisar vi märkte av heller den ena var på gång hem när vi kom och andra hade inte fött än och jag märkte aldrig av dom. Väldigt lugnt och skönt på avdelningen så sätt, bara jag som använde toan utanför mitt rum så det kändes skönt att slippa krocka med söta bebisar. De flyttade in på BB ganska kvickt efteråt tror jag.

Ja det gör iaf fortfarande inget ont och det kommer i princip inget blod alls så det känns som läkningen går bra iaf. Ja nästa gång får den lilla ha bättre hyfs och utvecklas som den ska OCH stanna där den ska vara och inte hålla på att krångla.

• Gilla
Reactions: Ray
@Kanintant
För det första så låter chokladcroissant som precis vad du behöver! (Det behöver man nästan alltid när jag tänker på saken ;) )
Glad att höra att du är hemma och mår (efter omständigheterna) bra. Jag beklagar verkligen att ni var tvungna att gå igenom allt det där, skönt ändå mitt i allt att ni verkar ha fått ett så himla fint mottagande och blivit så bra bemötta och behandlade! Måste kännas tryggt och bra också att veta att ni kommer få allt stöd och hjälp som finns redan från början nästa gång. Jag håller tummarna för er att nästa gång blir snart!

@Kanintant
För det första så låter chokladcroissant som precis vad du behöver! (Det behöver man nästan alltid när jag tänker på saken ;) )
Glad att höra att du är hemma och mår (efter omständigheterna) bra. Jag beklagar verkligen att ni var tvungna att gå igenom allt det där, skönt ändå mitt i allt att ni verkar ha fått ett så himla fint mottagande och blivit så bra bemötta och behandlade! Måste kännas tryggt och bra också att veta att ni kommer få allt stöd och hjälp som finns redan från början nästa gång. Jag håller tummarna för er att nästa gång blir snart!

Eller hur, fika är aldrig fel. Men väldigt var effektivt droppet var, jag kände verkligen ingen hunger alls (och har fortfarande inte gjort), och då är jag ändå normalt sätt hungrig var tredje timma.

Ja det känns tryggt att försöka igen när man vet att dom är så proffsiga, även om det blir krångel vet jag att vi får bra hjälp. Annars vet i sjutton om man varit så sugen på att försöka igen efter det här.

Tack, jag hoppas också att kroppen är snabbt återställd. Just nu känner jag mig dock nöjd med att bara återhämta mig, inte så rastlös som innan med att det ska gå superfort, det kom av sig lite i prioritet när hälsan hamnade på efterkälken. Men jag hoppas vi bara behöver vänta 4 veckor på kontroll och att man känner sig superpigg och fräsch då :).

Eller hur, fika är aldrig fel.
Nu när du säger det så ligger det faktiskt några bullar i frysen. Bäst att plocka fram dem, de får ju inte bli gamla :d

Skönt att du känner dig lugn till sinnes, jag skulle tro att du kommer känna dig både pigg och fräsch så fort blodvärdet är tillbaka där det ska vara. Och 4 veckor går ju ändå ganska fort :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 712
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
59 60 61
Svar
1 204
· Visningar
62 837
Senast: Imogen
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 645
Senast: orkide
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
822
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka