Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2
Det var tröstande att höra! Ibland undrar jag om jag är galen som tror mig vilja ha barn, trots att jag inte är så galen i andras kids.
Det var tröstande att höra! Ibland undrar jag om jag är galen som tror mig vilja ha barn, trots att jag inte är så galen i andras kids.
Smiter in i tråden bara för att svara på detta och hoppas att jag inte trampar på tårna någonstans. Det är iallafall inte min avsikt.
Jag har aldrig gillat barn, har aldrig sett tjusningen med andras barn. Jag har oftast tyckt att de har varit jobbiga, ouppfostrade och skrikiga.
Men ändå har jag alltid velat ha ett eget.
Nu har jag ett barn, och jag tycker fortfarande att andras barn fortfarande är jobbiga, ouppfostrade och skrikiga. Men jag har fått en större förståelse för det och kan åtminstone oftast se något positivt med varje barn även om jag är långt ifrån barnkär om man säger så. Ser ingen tjusning i att gulla med andras bebisar etc.
Mitt barn älskar jag sjukt mycket. Och nej hon är förmodligen inte perfekt, men hon är perfekt i mina ögon.
Jag tror inte man måste älska eller rentav ens tycka om (andras) barn för att vilja ha ett eget.