En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Du har en poäng där.
Nu åker jag och köper ett, säger han något så är allt ditt fel Tora ;)

Du har en poäng där.
Nu åker jag och köper ett, säger han något så är allt ditt fel Tora ;)

Det är helt ok! Ibland är det bättre att ta på sig ansvaret bara för att få slut på tjafset. :D

Men du ha nu i bakhuvudet att det faktiskt kan vara negativt. Bli inte för besviken. Ältest är inget gravtest.

Seså iväg med dig och införskaffa ett gravtest nu (ej digitalt dock) så att du kan stilla min nyfikenhet. Eller jag menar självklart din nyfikenhet...... :p

Jo, det är det jag är rädd för att det ska vara negativt.
Kanske inte vågar testa:s

kl
Min lärare idag i anatomi hade en teori om att det är överlag svårare att få barn på den mörka tiden på året, så jag hoppas hon har rätt och att det snart börjar rassla in ordentligt med + här!

Klart att du vågar testa!

*kl*

Jomensåatteeh. Vad va det ni sa om beroende att testa? Jag funderade på alla möjliga alternativ till att slippa plugga, tillslut gick jag och satte mig på toa. Och där låg ju äl stickorna, så jag passade på att kissa på en sån. Och den blev tokpositiv. Så då kunde jag ju inte hålla mig, utan kissade på en gravsticka också. Och där dök det också upp ett streck, vad jag tycker är betydligt tydligare än de tidigare.

Vad fasiken hände med att vänta till torsdag? Jag behöver terapi.

Och när jag ändå skämt ut mig här, så kan jag ju löpa linan ut. Varsågoda, här kommer dagens kisspåstickan-bilder ;)

Jag tycker mig bestämt känna mensverk..
Vet inte riktigt ifall jag vill köpa testet nu :(

Mensvärk har varit mitt enda symptom på att jag varit gravid.

Men känner du dig som att du kan vänta några dagar, så då gör du det! Är du gravid är du ju fortfarande det om några dagar förhoppningsvis ;)

Det där är klart tydligare en dom andra, jag kanske tom vågar säga grattis!!!

mensvärk var ett av mina symptom.
Men den graviditeten slutade I MF så lite oroligt.

Jag ropar inte hej förrän jag sett någonting på vul, eller ja, inte då heller om jag känner mig själv rätt. Men lite nervös blev jag faktiskt, tänk om det faktiskt blir av igen? Så länge som vi väntat och längtat.

Ser du förresten likheten mellan mitt och ditt äl test?? ;)

Jag hoppas verkligen att du är gravid :)
Jo kunde nästa ha vart samma test..
Jag var helt övertygad om att det inte var något först sen så var jag bombsäker på att jag är gravid och nu är jag livrädd för att testa.. Bläh

Klart att du vågar testa!

*kl*

Jomensåatteeh. Vad va det ni sa om beroende att testa? Jag funderade på alla möjliga alternativ till att slippa plugga, tillslut gick jag och satte mig på toa. Och där låg ju äl stickorna, så jag passade på att kissa på en sån. Och den blev tokpositiv. Så då kunde jag ju inte hålla mig, utan kissade på en gravsticka också. Och där dök det också upp ett streck, vad jag tycker är betydligt tydligare än de tidigare.

Vad fasiken hände med att vänta till torsdag? Jag behöver terapi.

:D :D Det är inte beroende det är att vara mänsklig ;)

Och när jag ändå skämt ut mig här, så kan jag ju löpa linan ut. Varsågoda, här kommer dagens kisspåstickan-bilder ;)

Men Emor båda är ju klart och tydligt positiva!!!!! :up::up:

Gravtestet har ju utan någon som helst tvekan blivit ordentligt starkare och ältestet är ju enligt min definition tokpositivt!

Svårt att tänka mig att detta skulle vara rester från missfallet. Skulle inte ha ökat i så fall eller varit så tydligt efter så lång tid.

Sen finns det ju ingen garanti för att detta inte också slutar i missfall men just här och nu så är din kropp med största sannolikhet gravid. Men som sagt går det ju inte att sia om det är en livsduglig graviditet. Men jag håller tummarna!!!!

Vad säger din partner?

Senast ändrad:

mensvärk var ett av mina symptom.
Men den graviditeten slutade I MF så lite oroligt.

Mensvärk är ett vanligt graviditetsymptom. Det är bara livmodern som växer. Ibland kan det hugga till rejält när man tex suttit ner och reser sig upp. Då är det ligamenten runt livmodern som det dras i.

Sen kan ju ihållande mensvärk vara ett tecken på missfall men det kan så mycket annat också vara.

Jag hoppas verkligen att du är gravid :)
Jo kunde nästa ha vart samma test..
Jag var helt övertygad om att det inte var något först sen så var jag bombsäker på att jag är gravid och nu är jag livrädd för att testa.. Bläh

Du kanske skall vänta tills på fredag ändå?

Jag hade galen mensvärk i början av min graviditet. Resultatet av den sitter och gungar i sin babysitter just nu :)

Jag hade också lite molande mensvärk när jag var gravid i somras/höstas. Kunde inte heller ligga på höger sida för det kändes som att någon hängde tungt neråt..

Det absolut värsta var efter orgasm, fyyyyyy i helvete vad ont jag hade en bra stund efter..avskräckte mig från att nånsin vilja få orgasm när jag är gravid :p

Så mensvärk behöver absolut inte va ett dåligt tecken :)

*kl

Jag hade också mensvärk de veckorna jag var gravid och jag hade ju inte ens något i livmodern... :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 726
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
12 13 14
Svar
267
· Visningar
5 332
Senast: pepp
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 374
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 647
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30