En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Jag hade köpt ett grav. test, men det ser ju väldigt starkt ut! Håller tummarna.

Jo grav test blir det på fredag.
Äl test får duga tills dess. :D

Det är väl det strecket som är närmast max markeringen som är teststrecket? (Det starkaste strecket).

Inte helt lätt när man inte håller testet i handen :D

Ah det är ju upp och ner!

Ja det ser väldigt bra ut.

Test strecket är det Starka och det svaga är kontroll strecket.
Blir det kontroll streck på svenska? blir fundersam nu hehe

Kontrollstreck ;) Ett ord :D

Jag skulle för övrigt köpa ett digitalt idag :eek:

Haha, fast nu smäller tom jag av! :D Du har starka indikationer på att du är gravid och du mäktar med att vänta ända tills på fredag!? Vilken självdiciplin!! :D Jag är mäkta imponerad!!! :p

Test strecket är det Starka och det svaga är kontroll strecket.
Blir det kontroll streck på svenska? blir fundersam nu hehe

Av alla de ältest jag har sett genom åren (och då rör det sig om flera hundra) så har gravtestet varit positivt när teststrecket har varit så mycket starkare än kontrollstrecket. (Brukar gå under benämningen tokpositivt)

Men (och det är ett stort MEN) ältest är inget gravtest. Och bara för att jag aldrig sett ett tokpositivt ältest som inte gett + på gravtest så betyder det inte att det inte finns.

Så ja jag skulle säga att med största sannolikhet är du gravid. Har du fler ältester och kan tänka dig att slösa bort dom så är det ju bara att fortsätta testa varje dag tills du kan ta ett gravtest. Är det äl som stickan ger utslag på så lär det bli svagare innan fredag. (Men det är bara ett tipps på vad du kan göra om du vill veta mer säkert innan gravtestet)

Ahh tack :D
Självdiciplin ? Nja jag vet inte jag stod och stirrade på ett test I affären I minst 10 min igår. Haha

Jodå nu när jag har test hemma så finns det inte en chans att jag inte kommer testa varje dag.
Kan ju inte låta bli. Första tanken när jag vaknade imorse: MÅSTE TESTA! Haha

Senast ändrad:

Det är faktiskt min mans önskan :) ( jag är ganska duktig på att köpa grav test för tidigt)

Jodå nu när jag har test hemma så finns det inte en chans att jag inte kommer testa varje dag.
Kan ju inte låta bli. Första tanken när jag vaknade imorse: MÅSTE TESTA! Haha

Om du fortsätter och testar med ältesten och du är gravid så kommer testerna bara att bli mer och mer tokpositivt. Till slut är dom så tokpositivt att teststrecket har "tagit" så mycket färgmedel att kontrollstrecket syns bara som ett knappt synligt svagt rosa streck.

Det är faktiskt min mans önskan :) ( jag är ganska duktig på att köpa grav test för tidigt)

Ha ha ha! :D Så att tjuvtesta med ältest räknas inte? Eller har du "glömt" att tala om för honom att man kan tjuvtesta på detta sätt? :D :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
28
· Visningar
1 778
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
12 13 14
Svar
267
· Visningar
5 334
Senast: pepp
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 374
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 647
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈