En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
CB6F71C5-EE00-4F22-8B54-5B1819819B05.webp

Nu måste denna Lilla böna stanna kvar!

Är tillbaka efter ännu ett missfall, denna gången i vecka 12😢.
Och blev tillslut en skrapning då kroppen inte ville samarbeta.
Nu kör vi igen trots den tunga sorgen i hjärtat. Måtte det vara våran tur nu.
Tror att det är äl inom någon dag.

@lilleknodd2 Grattis! Håller tummarna för att den vill stanna.

@Harmonie1234 :heart

Jag fick brev hem på att mina blodprov var normala. De ville att jag skulle ta två till med två veckors mellanrum, sen kunde uppföljningen avslutas. Jag hoppas att det menas att jag inte har/haft partiell mola trots allt och att jag slipper 6mån gravidförbud. På fredag har jag ju besöket på gyn och hoppas jag får mer svar då :)

Är det vanligt att man blir mycket om och svullen innan äggplock, eller är det som allt annat individuellt hur man reagerar? Jag brukar vara öm och svullen när jag har mensvärk, så det vet jag att jag kan hantera. (Blev lite värre nu vid nedregleringen faktiskt.) Hoppas att det blir hanterbart nu också. Ska på UL 12/9 och bröllopet är 15/9.

Är det vanligt att man blir mycket om och svullen innan äggplock, eller är det som allt annat individuellt hur man reagerar? Jag brukar vara öm och svullen när jag har mensvärk, så det vet jag att jag kan hantera. (Blev lite värre nu vid nedregleringen faktiskt.) Hoppas att det blir hanterbart nu också. Ska på UL 12/9 och bröllopet är 15/9.
Individuellt. Var inte särskilt svullen innan äggplocket. Fick ut 21 ägg. När jag låg och vilade efter plocket däremot, då såg sambon hur min mage svullnade :crazy: och det gjorde rätt så ont.

Jag har Bim på onsdag, men har självklart fuskat och gjort tester eftersom jag hade ett gäng från testlagret 😱Nu är jag på dag 13 efter ägglossning och jag kan se ett tunt tunt streck vilket jag sett några dagar nu. Men jag vågar fortfarande inte lita på testen 🤣 Så jag väntar in mensen i hopp om att den inte kommer.

Bifogade filer

• IMG_20180903_053922.webp
    IMG_20180903_053922.webp
    49 KB · Visningar: 102
Justerar mina datum, eftersom mensen kom i augusti också...

- Nejlica, första barnet
- Ackio - Ingen ÄL bekräftad än, barn sen tidigare, utomkveds 2012
- Rouise - ingen koll på ÄL ännu, inga barn sedan tidigare.
- Kluven - slutade använda skydd i augusti-17(hormonella skydd långt tidigare), ÄL troligtvis kring 4/3, BIM 18/3, inga barn sedan tidigare.
- Lickety - Äl 8/3, BIM 22/3, första försöketinleddes förra veckan, inga barn sedan tidigare.
- Tussilagon ÄL ca 13/6, första försöket med insemination, andra barnet.
- Lilleknodd - ÄL ca 16/7, BIM ca 30/7. Ett barn sen innan samt ett MF i v 17.
- Zvinto - BIM ca 19/8. Försökt sen jan -17, andra barnet
- Lönn - ÄL ca 16/8, BIM ca 30/8, Femte försöket, inga barn
- Ingela_S - ÄL ca 14/8, BIM ca 28/8. Försökt sen nov -16. Inga barn sen tidigare.
- Winifred - ÄL ca 12/8, BIM ca 27/8. Försök 3, inga barn sen tidigare
- Klura - ÄL ca 15/8, BIM ca 29/8. Femte försöket, inga barn
- Hedblomster - ÄL 22/8, BIM 6/8. Försökt sen mars -17, inga barn. X i maj -17.
- Skuggviol - ÄL ca 11/9, BIM ca 25/9. Femte försöket, inga barn.

Själv håller jag på att bli frustrerad som fan på min cykel :banghead: Den har alltid varit hyfsat jämn, sedan jag började med hormoner som en klocka. Nu är mensen drygt två veckor sen, jag vill ju gärna tro att det beror på graviditet :idea: men när typ sjutton test visat negativt så känns inte det så troligt :meh: Mottagningen kan inte göra så mycket innan den kommer, så jag ska "vänta och se".

"Vänta och se" är nog typ det enda jag gör nu för tiden :turd::turd::turd::turd::turd::turd::turd::turd::turd::turd::turd::turd::turd:

Grattis till alla plus 😍.

Själv kom min mens på bim +4.. väldigt surt! Sambon och jag har bestämt att köra som tusan den här månaden 😁.

- Nejlica, första barnet
- Ackio - Ingen ÄL bekräftad än, barn sen tidigare, utomkveds 2012
- Rouise - ingen koll på ÄL ännu, inga barn sedan tidigare.
- Kluven - slutade använda skydd i augusti-17(hormonella skydd långt tidigare), ÄL troligtvis kring 4/3, BIM 18/3, inga barn sedan tidigare.
- Lickety - Äl 8/3, BIM 22/3, första försöketinleddes förra veckan, inga barn sedan tidigare.
- Tussilagon ÄL ca 13/6, första försöket med insemination, andra barnet.
- Lilleknodd - ÄL ca 16/7, BIM ca 30/7. Ett barn sen innan samt ett MF i v 17.
- Zvinto - BIM ca 19/8. Försökt sen jan -17, andra barnet
- Lönn - ÄL ca 16/8, BIM ca 30/8, Femte försöket, inga barn
- Ingela_S - ÄL ca 14/8, BIM ca 28/8. Försökt sen nov -16. Inga barn sen tidigare.
- Winifred - ÄL ca 12/8, BIM ca 27/8. Försök 3, inga barn sen tidigare
- Hedblomster - ÄL 22/8, BIM 6/8. Försökt sen mars -17, inga barn. X i maj -17.
- Skuggviol - ÄL ca 11/9, BIM ca 25/9. Femte försöket, inga barn.
-Klura - BIM 6 oktober, ägglossning ca 22/9

Själv kom min mens på bim +4.. väldigt surt! Sambon och jag har bestämt att köra som tusan den här månaden 😁.

Så tråkigt, det är alltid lite surt när man hinner få upp hoppet litegrann sådär :(

Tur att själva tillverkningsprocessen kan vara rätt trevlig i alla fall :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 649
Senast: orkide
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 700
Senast: Anonymisten
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 931
Senast: Milosari
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
85 86 87
Svar
1 731
· Visningar
238 866
Senast: cherie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar