En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Grattis eller vad säger man? :p
Jag har ju en tvååring om du känner att du behöver veta hur de ser ut. Men jag håller med om andras ungar/mina ungar. Min är aldrig lika jobbig som vissa andra barn är

Hjärtligt välkommen. Det här är bukes bästa tråd, med de bästa medlemmarna (näst efter alla på hundforumet :p)

kl

Nu säger jag som lil-sis, att om jag inte är gravid nu så spelar min kropp mig ett mycket elakt spratt. Mår illa som bara den, och nu har mina bröst börjat se konstiga ut:o Liksom spräckliga. :nailbiting: Och nu börjar de bli ömma också (vilket inte är så konstigt, de brukar ju kunna bli det innan mens...)

Har fortfarande flytningar också. Hmm...

Alltså flytningar, illamående och sånt behöver ju bevisligen inte betyda nåt alls, men vad fan händer med mina bröst isåfall?:eek:

Mina bröst blev också spräckliga innan jag plussade, och ömma, och jag har aldrig ömma bröst innan mens annars. Så nu tror jag verkligen att du är gravid :)

Håller med om att detta är en fantstisk tråd, jag läser fortfarnade dagligen och hoppas på nys plus varje gång jag kikar in.

Jag är förresten hej123 som figurerade i tråden i början av hösten. Nu när jag passerat v12 och de flesta i den närmsta bekantskapskretsen vet kan jag lika gärna outa mig, även om jag tvivlar på att någon som jag känner finns här.

Ah, hej igen!

Ja, jag vågar verkligen nästan inte hoppas. Jag missade ju dessutom äl helt denna gång, så jag har ingen aning.

Vänta bara. I helgen kommer jag att göra ilskna inlägg om hur min kropp är elak, samtidigt som jag halsar ur rödvinsflaska och trycker i mig värkmediciner mot mensvärken... :D

Det bästa med den här tråden är att ifall jag inte är gravid kommer min första tanke vara att "jag måste uppdatera på buke!":p

Kl*
Är lite nyfiken på att veta hur lång tid det tog för er att bli gravida?

Alltid. Minsta lilla känning så är ploppar samma tanke upp! :D

KL

Jag kikar också in och ”tjuvläser” med jämna mellanrum och hoppas att ngn ska ha fått sitt efterlängtade +! Hoppas ni alla får det snart. Själv är jag i v 21 och vaggar fram som en smäckrare flodhäst med högt BMI.

För mig tog det sig på tredje försöket men jag tror egentligen att det bara var vid det tredje försöket som vi träffade helt precis på ägglossning.

Trots att jag hade intalat mig själv att det kunde ta tid blev jag totalnipprig av den fruktansvärda väntan mellan ägglossning och mens. Fruktansvärt!! Och jag tycker ändå att jag är en stabil och logisk person som inte brukar hetsa upp mig men det här tog verkligen priset.

Känner igen mig. Jag hade hela tiden tänkt att det kommer att ta minst ett halvår innan vi lyckas. Ändå var jag förkrossad vid första mensen. Och andra. Och tredje. Månaderna känns långa och man lever två veckor åt gången.

Hallå, vad hände med ens logiska tänkande, tålamod och lugn?:cautious:

Tack för ditt svar.

Jag och min sambo har kört oskyddat i 1,5 år.Vi har sagt att händer det så händer det men jag längtar och det vet han.Varje gång jag får min mens så blir jag lite besviken.
Har laddat ner en app till min mobil som mäter min menscykeln som jag har använt de senaste månaderna.
Min sambo har diabetes och jag har lite bakom mig som kan göra det hela lite mer svårare.

Har du provat stickor? Appar vet inte hur just du funkar, de gissar bara.

Tycker att den har prickat in när jag ska ha min mens bra...
Fast vad är stickor? :)

Mensen är inte så svår att gissa. Dock vet du inte exakt när din ägglossning sker. Det kan variera trots att mensen alltid kommer som väntat.

Ägglossningstest, finns som stickor, att mäta morgon och kväll. Läs t.ex. tidigare i tråden eller googla.

Åh herregud, kan du inte ta ett gravtest så jag slipper vänta tills helgen:nailbiting:

Detta är nog den tråden på buke som engagerar mig mest:p

Men då har ni ju rätt att få starta en utredning om ni varit utan skydd så länge.

Eller det kanske ni redan har gjort?

Kl

Hej hej på er alla nya (och gamla).

Visst är det fantastiskt roligt att försöka bli gravid? All den spännande väntan på det där plusset. All fantastisk spontan sex som man måste ha.

Håller tummarna för er alla.

Tack jag ska ta och läsa om det & hoppas på att inte mensen kommer i helgen.

Du får lycka till i helgen med testet. :)

Nej det har vi inte gjort.Efter hur lång tid får man göra det?

Vad kul att läsa att så många följer tråden :-)

Jag tycker också tråden är fantastisk, och alla människor som skriver och svarar, fast dom inte är i samma situation själva utan kommer med råd och stöd ändå.

Igår och idag känner jag mig lite neggo igen. Vi prickade ju in alla dagar som testen visade fullt utslag. Sen fick jag lära mig att när teststrecket börjar bli svagare då har ägget släppt. (Alltså bör man ha sex då också). Jällefall vi som inte kan lita på att sambons spermier överlever sålänge. Detta lärde jag mig igår och vi fick inte till det så nu är jag jällefall orolig att vi har missat.

Tycker ju det är slöseri med mina ägg om det inte blir något:meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 836
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 523
Senast: orkide
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 583
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar