En tråd för oss som väntar föl 2008

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Mitrolle
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 636
  • Visningar Visningar 201 253
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Vad räknar du som sent??Personligen tycker jag att Mars/April är för tidigt, men det kan ju alltid diskuteras.

Vad räknar du som sent??Personligen tycker jag att Mars/April är för tidigt, men det kan ju alltid diskuteras.

Wilma kommer få sitt föl i slutet av mars, början av april. Fölet kommer därmed vara mogen att komma ut i hagen och äta gräs när det är dags för sommarbete. :idea: Jag ser inga problem att få föl i mars/april, snarare tvärtom.

Sent tycker jag är efter midsommar och framåt...

Själv vill jag helst att fölen föds i slutet av april/början på maj.

Här är en till som är ganska sen, slutet av juni borde "det" titta ut. Ul:ade idag (40 dagar) och såg liten prick i blåsan och navelsträng :love: tanten är så kramsjuk så jag var eg inte orolig men det var skönt att se att det fastnat som det ska. :banana:

Min tjej ska ha runt midsommarhelgen där och visst hade det väl varit kul med ett litet tidigare föl. Men jag är glad att hon tagit sig och nu håller jag bara tummarna för att inget händer.

Sedan är även mitt sto född i juni, dock den 10de, men iaf ;)

mitt sto ska föla mitten/slutet juni. eg skulle jag vilja ha lite tidigare men nu blev det som det blev och det är iofs rätt skönt för de kan troligen vara ute mer fortare eftersom det vanligtvis är lite varmare ute, dessutom är mitt stall färdigt så jag kan ta hem henne i god tid innan fölning.

Mitt sto ska ha i början på juni. Jag ville egentligen ha lite tidigare men det blev inte riktigt som jag planerat. Blivande modren själv är född i början på juni och den enda nackdelen med det är att hon fick sämre omdöme på fölmönstringen pga att hon inte var lika utvecklad som många av de äldre fölen annars tycker jag inte att det gjorde något med ett lite senare föl.

Här är det förhoppningvis så att tre ston kommer att föla månadskiftet april/maj, och ett runt midsommar...hade gärna sett att alla kommit samtidigt, men man kanske inte ska begära att det ska lyckas till 100% alltid;)

Ja det blir ett sent föl för mig också men efter alla problem som varit med att få mitt sto dräktig så känns det som en baggis. ;) Gjorde nytt ul på 32 dagar igår och hon var fortfarande dräktig. :bump:

Jo det blir det för mig med, sista betäckningsdagen den 27 juli, mend et tycker inte jag spelar någon större roll, så länge jag får ett frisk föl, och framför allt får ett föl är jag glad, är nu på mitt 3 försök, och sista..hade varit roligtat att fått en avkomma efter henne..

KL
Mitt sto är på ca 50 dygn nu. De på seminstationen har haft fullt upp så hennes 45dgr UL får bli lite sent. I nästa vecka.
Nu är det så att hon har skadat ögat och står inne dygnet om :( känns jättetrisst.
Har blivit paranoid att hon kastat eller något också nu, för att hon stått inne. *suck

Jilly är beräknad 15 mars (blev en månad tidigare än jag hade planerat p.g.a. att hingsten skulle exporteras) och Jolie är beräknad 9 juni (blev 2 mån senare än beräknat för första hingsten jag valde inte var fertil).

KL

Jippie!!! :bump::banana::bump: Äntligen!!! :) Efter en säsong med världshistoriens värsta otur är damen äntligen dräktig!!! UL i dag på 18:e dygnet.
Så om det blir en liten plutt nästa år så blir det e. Carte D´Or och ue. Diedron. (Efter tredje hingstbytet :devil: så skiter jag i om det så skulle bli en kobent älg, bara det blir ett föl! :o Men det blir förhoppningsvis bra, pappan och mamman är ju fina!)
/Lycklig Anna

Idag var Carisma dräktig på 94 dygn :banana: Såg hur den "sprallade runt" inne i mammas mage :D
Så nästa år föds förhoppningsvis en fin fölis e: Corlensky G - Casir Ask runt den 9e maj!

**kl**
Mitt sto konstaterades dräktig igår med UL. Allt såg bra ut och det är bara en. Vi bör vara på dygn 36 nu.
Stoet är betäckt med Nactus, och tog på första föröket. Vi kör på gammelsvenskt då mamman är e.Hubertus - Magritte - Lester - Immer etc. Lite diskret linjeavel(för långt bak för att räknas som linjeavel enligt det jag läst) på Maraton annars inte mycket att tillägga.
Har inte pendlat än, men OM det stämmer att stoet är mer stoigt om hon väntar ¨stoföl så är det inte omöjligt att det är ett sto där inne.. Tid att fundera på ödlenamn på I..
u :bump::bump::rofl::banana:

Jättestort grattis till magen!
Kul att du har valt en så fin hingst, skulle gärna ha tagit honom eftersom jag också gillar det svenska blodet men min märr är efter Napoleon så det går ju inte så bra, det fick bli Hermes istället för mig.

okej, grattis till mgane, får hopaps det håller i sig:D mitt sto är på 46 dagen, men är ej konstaterad dräktig men ska kolla henne runt dag 90..

okej, grattis till mgane, får hopaps det håller i sig:D mitt sto är på 46 dagen, men är ej konstaterad dräktig men ska kolla henne runt dag 90..

Men gud, jag uppfatta det inte som att vi var på samma dygn lr ja våra ston :p

Mitt är ju oxå på 46 dygn idag :bump:

Liknande trådar

Avel Jag har kikat runt lite på hingstar för lite framtida intresse, har ju en 3-åring som kommer betäckas om ett - ett par år, och har...
2
Svar
20
· Visningar
2 411
Senast: Sara-Ida
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka