Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om vi skulle göra det skulle vi inte kör i väg med henne utan be vet, komma..nee e sugen med på att göra det på typ 90 dagen, för att slippa vänta i 11 månader och sen kommer det inget..mend et finns kanske tips för hur man kan se det..Ska du dräktighetsundersöka eller går du på magkänsla. Jag skulle inte kunna hålla mig från att undersöka, är väl alldeles för nervöst lagd antar jag
*Knapplån*
Nu slutar jag med avel.. I början på säsongen hade jag tre ston som jag skulle betäcka.. Detta blev resultatet:
Sto 1 - dräktig men vi fick avliva henne 45 dagar efter seminering pga kolik/tarmvred (hade föl vid sidan)
Sto 2 - ej dräktig (har blivit extramamma åt sto 1´s föl)
Sto 3 - konstaterad dräktig på 18 dagar, men på dag 48 var det borta. Försvann dock redan på dag 20 om jag ska gå på min magkänsla.
Japp så nu lägger jag av, det är bättre att köpa föl än att avla fram dem själv (min åsikt).
Ja då har vi klarat av 45-dygns kollen,vilket var en pärs för nerverna..hon som vatt så gosig o medgörlig sista tiden satte sig totalt på tvären..
Tog mig 1,5 tim. för att få tag i henne i hagen,dom andra brunstar o hon gick med svansen lyft o luktade på bajshögar o kutade så fort matte kom för nära.När jag väl kom nära så fick jag gärna kolla henne där bak,tyckte slemhinnorna såg "lite"starkare ut o all förhoppning sjönk ner i skosulorna...så här knäpp att ta henne i hagen kan hon va när hon brunstar...
Så när vi väl kom iväg o veterinärn ultrar så tror ni inte att det va en bäbis där inne..
Han bara skrattade åt min förvåning..
Ja då har vi klarat av 45-dygns kollen,vilket var en pärs för nerverna..hon som vatt så gosig o medgörlig sista tiden satte sig totalt på tvären..
Tog mig 1,5 tim. för att få tag i henne i hagen,dom andra brunstar o hon gick med svansen lyft o luktade på bajshögar o kutade så fort matte kom för nära...
Hehe, usch jag förstår din känsla där, min dam som är idag på 42 dygnär som hon alltid varit, kanske liite lugnare faktiskt. Hon blev kollad på 32 dygn och jag fick se mej en liten bebis där =)
Det är både hennes och min första så du ska bara veta hur mammig jag är just för tillfället, jag är så rädd för att det inte finns något kvar hos henne
Men hon har inte brunstat något så det borde vara ett gott tecken.
Jag ska ringa vet. på måndag-tisdag om en ny tid till UL för att teckna föl och fosterförsäkringen, men snacka om att jag är nervös
usch detta var jobbigare än jag trodde, hihii
Håller tummarna för att det finns en bebb kvar där inne för jag har lovat lillsyrran att jag ska ta kort på ultraljudet då hon inte kan följa med när han kommer till henne (Hon går ju i skolan, 11år gammal).
Klokt sto, hon talde om för dig att:
-"Va fasiken matte- allt är ju redan klart, vi behöver inte köra till hingst en gång till"
Jag har ett Cortezsto som betett sig exakt lika dant:smirk:
GRATTIS!
Visst är det jobbig..men jag undrar om inte stona tycker att vi är jobbiga o hysteriska...
Men du ska veta att jag har vatt nervös inför detta ultrat..usch.. det är inte bra för nerverna det här...hihi
Du ska se att det ligger en liten bäbis där inne...Lycka till!