En tråd för oss som väntar föl 2008

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Mitrolle
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 636
  • Visningar Visningar 201 253
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

aha tufft:D när blev ditt betäckt/seminerat sist gången.. så jag ahr räknat rätt:P 27 juli?

Haha gud vad kul :P

Alltså hon gick ju tillsammans med hingsten i 12dagar 25 Juli - 5de Augusti. Jag såg hingsten betäcka den 25, sedan 26 så såg hingstägaren och den 27de är vi osäkra på men ingen brunst den 28 iaf, så vi har räknat från den 27de.

När vet kolla henne på dygn 32 så sa han att jag räckat väldigt bra, hon är mellan 30-35 dygn. Så han tyckte jag gott kunde hålla mej till min räkning.

Så ja detta var ju kul, vi mste ju verkligen hålla kontakt tycker jag :p

Vore kul och se varandras hästar under dräktigheten och följa dom.
Vad hade du nu för häst? Vilken betäckte du med?

Haha gud vad kul :P

Så ja detta var ju kul, vi mste ju verkligen hålla kontakt tycker jag :p

Vore kul och se varandras hästar under dräktigheten och följa dom.
Vad hade du nu för häst? Vilken betäckte du med?
japp tycker jag absolut, har ju tyvärr inte kollat mitt sto än bara, bara med shjäp av hingst och då tog hon inte emot han, vilket är positivt, har ett haflinger sto..Jag räknar med från den 27, hon gick på fribetäckning, så han kanske inte betäckte henne den 27 men jag såg i alla fall att det hände den 26..så det ligger där runt:P har lagt in bilder på henne, på den andra länken:P

Såg att du hade det :p

Hon är fin, och det är samma här, vi såg hingsten betäcka 25 och 26, den 27de är osäkert men vet. tycker att stämmer bra så jag skulle hålla min räkning. Så 27de gäller för med, vad kul att våra är i samma stadie.

Fast du har ju ett kallblod, lite bredare i typ osv, så din kommer ju vara större alltid :p Men du, har du kollat upp något vet som kan komma hem till dej och göra UL istället för att gå och vänta tills att ta blodprov runt 90dygnet.

jo precis, tycker det är ur roligt:D Hon ska vaccineras den 2 nov, så tänkte jag skulle ringa till de och beställa tid då med..så man iallafall vet på något vis, vill inte vänta i 11 månader utan att det kommer någon..

*stjäler en knapp*

Kul med alla dräktiga ston!
Har två dräktiga Morganston här..weii

Den ena är beräknad föla i slutet av April den andra in slutet Juni

*KL
Ringde seminstationen idag. Ska dit på Ul på lördag. Är nu helt säker på att hon kastat eller något *suck*
På lördag får jag veta iallafall!

Grattis alla med dräktiga ston :)

/Lina (med förhoppningsvis dräktigt sto ;))

*KL
Ringde seminstationen idag. Ska dit på Ul på lördag. Är nu helt säker på att hon kastat eller något *suck*
På lördag får jag veta iallafall!

Grattis alla med dräktiga ston :)

/Lina (med förhoppningsvis dräktigt sto ;))
vad får dig att tro det? Nej det får inte vara sant, du måste meddela oss hur det blir på lör..

Men nu stal du det ur mun på mej, skulle precis skriva desamma till henne. Men vi håller tummar och tår för att det fortfarande finns en bebb där inne =)

*stjäler en knapp*

Kul med alla dräktiga ston!
Har två dräktiga Morganston här..weii

Den ena är beräknad föla i slutet av April den andra in slutet Juni

Vad roligt att det blir lite morganföl här inne nästa år! :) Det har varit alldeles för få de andra åren.
Var inne på din hemsida, vilka fina ston du har! Var det Viewhill Sunrise och Sonny som du betäckt med, eller kommer jag ihåg fel?

Våra två damer är nu UL:ade på 90 dgr, och japp.... det rör sig fortfarande därinne i båda magarna! :banana:

Så nu hoppas vi att allt går vägen och det tittar ut en liten krabat e. Bocelli ue: Bellini, och en e: Wilton ue: Haydn i mitten av maj nästa år!

*kl*

Ruby är fortfarande dräktig är på 118 dygnet nu, men tyvärr så står hon på Helsingborg just nu för kolik :(

Nu är mitt sto äntligen dräktig!:banana: Så nästa sommar kommer det förhoppningsvis en liten camaro m bebis!:bump: är såå glad, hoppas bara allt går vägen..

Men nu stal du det ur mun på mej, skulle precis skriva desamma till henne. Men vi håller tummar och tår för att det fortfarande finns en bebb där inne =)

Till Jeosssefine också:

När hon blev dräktig så ändrade hon beteende drastiskt. Hon blev jättegullig och gnäggade när jag kom, la på sig massa hull.
Men sen en vecka tillbaka har hon återgått till att vara småsur och lägger inte på sig hull som innan :cry:
Vad tror ni?
Jag hoppas hon ändrat sig pga att hon måste stå inne (har ådragit sig en skada på hornhinnan), men det är nog bara önsketänkande...

Ja tror det är som du säger, ja menar innan gick hon ju på bete med fri tillgtång till mat(fick kanske annat med)medan nu så har hon begränsad mattillgång, + att hon måste stå inne, och det är inge roligt alls..Tror inte du har något att oroa dig över:D

Ja tror det är som du säger, ja menar innan gick hon ju på bete med fri tillgtång till mat(fick kanske annat med)medan nu så har hon begränsad mattillgång, + att hon måste stå inne, och det är inge roligt alls..Tror inte du har något att oroa dig över:D

Nu blev jag lite mer hoppfull! Om man tänker efter kan det inte vara roligt att stå inne själv på dagarna, på natten har hon sällskap. Men veterinären säger att hon inte får vara ute i solljus, får pupillvidgande, eller vad det heter. Innan gick hon på bra bete och fick betfor och mineraler 1 gång /dag, betfor bara för att hon ska äta mineralerna.

Jag återkommer med Ul svar på lördag, hoppas hoppas!

oekj, men då ska du se att det är gräs magen som hr försvunnit:P okej låter toppen, väntar spännt..

Efter mycket om och men är min stumpa nu dräktig med Daytona.
Hon är drygt 45 dygn så jag börjar lugna mig nu....:cool:

Det startade bra i Maj med att hon blev dräktig direkt - men tyvärr resorberade hon.
Så det blir en sen liten fölis nästa år månadsskiftet Juli/August.

Liknande trådar

Avel Jag har kikat runt lite på hingstar för lite framtida intresse, har ju en 3-åring som kommer betäckas om ett - ett par år, och har...
2
Svar
20
· Visningar
2 411
Senast: Sara-Ida
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka