En tråd för oss som väntar föl 2008

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Mitrolle
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 636
  • Visningar Visningar 201 253
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

tackar för allt berömet!:) Jag har haft väldig tur i min jakt efter ston.

Du minns helt rätt, jag tyckte av våra svenska hingstar så passade dom mina bäst två bäst, Sissey ahde jag lite besluts ångest över vilken hingst jag skulle välja. Sen valde jag att bevara dom gamla blodslinjerna i Sverige, tycker mycket om Emigrants blodslinjer:d

Så tråkigt, jag har själv ett sto som brukar få problem med kolik men bara när hon är dräktig aldrig annars. För övrigt så är hon fortfarande dräktig med Herzensdieb på dygn 70 och jag hoppas hon knipper tills i juni när den lilla ska titta ut.

KL

Jag är sååå glad! Var på stationen idag på Ul och visst finns det ett levande foster där!!! Veterinären sa, -det blir nog en hopphäst det här. Då fick jag kolla på skärmen och visst hoppade faktiskt fostret! Såg jättekul ut.
Allt ser iaf strålande ut och har räknat ut att hon är på dygn 62 idag :banana:

Vi ska snart på 90-dagars koll med min B-ponny Mon Amie III som är dräktig med Veronas Bo-Gi :) .. skojj .. längtar

Min tjej har gått exakt 112 dagar idag! :banana:
Fölar enligt mig alldeles perfekt i månadsskiftet april/maj! :bump:

För övrigt seminerad med Cortus, dräktig på första försöket! :D

Jag tycker det är jättsvårt att veta när det blir, i synnerhet som man kan räkna med 11 månader +/- 3 veckor....

Sista seminering 19/5 så då kan ju bebisen komma redan 29/3 eller sp sent som 10/5 eller någonstans däremellan...eller hur räknar ni??

Dräktig på första försöket..grattis!
menar du första brunsten eller seminerades hon bara en gång??

vi fick seminera 3 ggr på en brunst innan hon släppte ägget och hon blev ju dräktig :)

jag kollade mitt sto på 95 dygn idag, allt såg fint ut & veterinären kunde t.om känna forstret röra sig! :D det var en pigg liten rackare där inne...

Tack! :) Hon blev sprutad för att komma igång och blev seminerad en gång med ett skick på första brunsten. Allt har sett jättefint ut hela tiden! :bump: Himla roligt att det gick så himla bra! :D

Det gör jag med, så sa de på stationen när jag frågade. 330 dygn +- 10 dagar var normalt. Sen blir ju inte allt normalt jämt :p

Var och UL:ade för snart två veckor sedan, då på dygn 75, och såg den lilla söta bebisen röra sig därinne :love: allt såg ut som de skulle, hjärtat slog bra, så nu hoppas jag bara på att det går bra resten av dräktigheten också :bow: Förövrigt är det en Hip-hop bebis som förmodligen tittar ut i maj, jag har beställt ett sto så det är bara att hålla tummarna :banana::banana::bump::banana:

Idag har Kaela gått 80 dygn så jag är så spänd inför Ul:et efter 90 dygn!!
Hon var dräktig på 46dygn iaf.

Har också betsällt ett sto, men some how tror jag att det blir en hingst:crazy:

Hon är konstaterat dräktig på dygn 93 idag!
Trodde nästan att det skulle vara borta efter skenturen med krashad vagn.
Hoppas på ett hingstföl, men bara det kommer ut ett friskt litet föl i Maj så är jag nöjd.

Pga av ägaren till det kommande fölet får jag väl hoppas på en hingst.
Han tänker nog satsa på aveln om den blir något på travbanorna.
För min egen del spelar det ingen roll bar allt går bra för föl och sto. Det är ju ändå första gången för stoet.

Var på seminstationen med mitt Acapulco-sto som är betäckt med Careful iår igen, igår för 120-dygns kontroll (skulle varit 45-dagars, men eftersom sto m.m fick falsk kvarka blev det inte förrän nu :( ) och tack och lov så var hon dräktig!! :bump::banana::bump: Dock var fostret lite större än vad det skulle vara, och stoet var betäckt med Balou d.R. innan Careful, men tog sig inte på honom, därför blev det Careful igen, men funderar på om hon kanske tog sig på Balou iaf? på 16-dagars kollen på Balou såg man näml ägget, men såg lite skumt ut (?) fick aldrig ihop hur det låg till riktigt, men då sa vi att då betäcker vi om men med C.
Men men, fölet kommer iaf runt den 6e Maj och då får vi se vad DNA-testen säger :) blir glad i båda fallen :D

(En gissning är att det blir en hingst, har en väldigt stark känsla, men kommer väl få äta upp det nästa år :P )

Ha ha, då är vi lika! Jag kollade i förrgår på 92 dygn:rofl:

Och Ehrentusch- stoet var dräktig!
Så går allt som det ska så kommer en Figaro R bebis i Maj:bump:

Liknande trådar

Avel Jag har kikat runt lite på hingstar för lite framtida intresse, har ju en 3-åring som kommer betäckas om ett - ett par år, och har...
2
Svar
20
· Visningar
2 411
Senast: Sara-Ida
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka