En tråd för oss som väntar föl 2008

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Mitrolle
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 636
  • Visningar Visningar 201 254
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Jovisst, samma dag kunde han komma :D Blev överlycklig över att f se att krabaten fanns kvar... Nu får jag gå och oroa mej till nästa UL, för jag ska nog göra ett till :p

NU ( :smirk: )är Elanca e.Athlet Z konstaterad dräktig på 80 dagar med Tenerife VDL:love::love:

Tänkte precis säga detsamma, skimmeln är stor :p

Hmm, undrar hur min brud ser ut i dygn 80 :D

är det skimmen som är dräktig nu? hon är ju jätte stor..:P

Det är från i somras:D
Hon fölade 16 juni

Jag har inte henne hemma, hon går med fölisen som föddes nu som inte är min, så får jag hem henne när hon är avvand

Nu vet jag att Raglines fölis är kvar på 100 dagar. fölis är e. Alcatraz- Ragtime Band**. Så nu är det bara att vänta vidare till i mitten på maj.

Svarta blev ultraljudad idag på dygn 17. Och javisst var hon dräktig! :)

Så om allt går vägen denna gång (vilket det INTE gjort de senaste två åren), så föds ett föl efter Schuvar nästa år. :)

Det blir ingen bebis här nästa år...
På tisdag åker Svarta till "de evigt gröna ängarna"... :cry:
Hon har blivit dålig i fång, så veterinären tyckte det var bäst att ta bort henne. Hon kommer inte kunna bära fram några fler föl ändå. :(

Hon kommer få det bättre i "Trappalanda" där hon kan äta så mycket gräs hon vill, lilla matvraket! :love:

d5904c0c.jpg

Neeej vad hemsk..Mn har med fått fång men har blivit mycket mycket bättre och vet asa ingert om att hon inte skulle kunna bära fram ett foster.. men tycker hemskt synd om dig...

Du... Lite mer "exakt" var ser man dina kusar om man är ute på gården? Ska dit någon dag och "inspektera" bygget (tomten vid rundbanan där det står en grön "friggebod").

Var ute för någon vecka sedan men det är ju tja hästar överallt men har dina tak i hagen? Ganska nära det blivande dagiset?

Nej, vad hemskt. Hon får det nog bättre i Trapalanda nu då! :(

:cry: Så tragiskt! Hoppas ni har haft endel lyckliga år tillsammans att ha kvar i minnet

Oj en med Ragtime Band i sig !

Ägde en väldigt trevlig fullblodsvalack efter honom.

Mitt sto är nu dräktig på strax över 100 dygn, tjockis börjar hon bli oxå.
Ska fota nästa dag inte regnet öser ner.

KL

Nu har min Cezanne blivit dräktighetskollad och hon är fortfarande dräktig:bump:

Den 21 april väntas ett föl efter Lambourghini!

Mina båda ston är konstaterade på 90d:rofl:!! Ett sto har 6 generationer ELITE på mödrenet och det andra är import från tyskland e. Grannus!
Så nästa år kommer 2 fölisar!
Jag vet bara inte riktigt vilka hingstar jag ska betäcka med nästa år, funderar på Escudo 1 och Corlensky G, någon som har någon komentar??:confused:

Liknande trådar

Avel Jag har kikat runt lite på hingstar för lite framtida intresse, har ju en 3-åring som kommer betäckas om ett - ett par år, och har...
2
Svar
20
· Visningar
2 411
Senast: Sara-Ida
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka