En tråd för oss som väntar föl 2008

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Mitrolle
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 636
  • Visningar Visningar 201 254
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

kl

I går kollade jag mitt sto på 95 dygn, fortfarande dräktig:)

För två dagar sedan kom jag till stallet och såg att det droppade blod från stoet där bak. Nej, inte kastning tänkte jag, men såg att det var skinn avfläkt på utsidan av könsöppningen, och så såg det inte ens ut efter hennes fölningar. Det konstiga var också att årets föl på 4 månader hade blod på sin ena framhov...Jag hade ändå bokat tid för 90 dygnkollen dagen efter och när veterinären kom i går så konstaterar hon att det troliga är att han har stegrat sig och lyckats träffa henne precis där han inte ska och dessutom orsakat ett trauma en bit in. Hon står på antibiotika nu en vecka för infektionsrisken, veterinären trodde ej det var fara för det kommande fölet, men för att vara på säkra sidan gör jag ett nytt ul om en månad. Skönt att hon inte kastat i alla fall, men nu får man vara nervös en månad innan man vet säkert hur smällen påverkat dräktigheten.

Någon här kanske har erarenhet av hur ett sådant trauma kan påverka dräktigheten?

Men så olyckligt! En bekants sto fick för några år sedan en smäll kring könsöppningen men det påverkade inte dräktigheten. Frågan är väl hur långt han kom in med hoven, blev bara de yttre delarna berörda ska det inte vara någon fara och hon får ju antibiotika mot ev. infektion. Jag håller tummarna att det går bra!

Har ett russ som blev betäckt med Gaist 412 den 9 Juni. är inte säker på om det tagit sig.. UL var neg på 19 dygnet. men hon visar tecken på att vara dräktig iaf.. om hon nu är det har hon gått 106 dagar idag.

Ska beställa ny tid för UL så fort som möjligt.
Dom gör inte rektalisering efter så många dygn va? :crazy:

:bow:

Nu är Jolie kollad igen på typ 75 dygn. En fiiin bebis därinne :D

DSCN6014.jpg

DSCN6015.jpg

DSCN6016.jpg

Första två bilderna är ryggraden och den tredje ska vara hela fostret. Inte sådär superbra, jag vet, men kul ändå!

Ha ha! :rofl:sånadär bilder skickade jag till mina föräldrar som första bilden på barnbarnet. (ultraljud på min mage då förståss)

Mmkt roligt att höra deras gissningar på vad som var vad. (fanns inte ultraljud på den tiden)

Jeanette

Ha ha! :rofl:sånadär bilder skickade jag till mina föräldrar som första bilden på barnbarnet. (ultraljud på min mage då förståss)

Jeanette

Det gjorde jag på mitt jobb! Eftersom jag dessutom väntade tvillingar och det inte syntes något ännu förstod ingen vad det var:rofl:

Hästen UL:ades på 43 dygn. Nu på 92 så rektaliserade vet. och kände att hon var dräktig.

Nu har jag fått ny tid för UL den 4/9 då är Kaela på 96 dygn,hoppas bäääs är kvar därinne...:bump:

*kl'

Fina kollades på 78 dygn, liten är kvar! :D Idag är det 90 dygn. Hoppas på ett stoföl... men bara allt går bra! :bump:

Nu ni...

Vet kom idag vid halv tolv och gjorde ett ultraljud, han hade inte den nyaste apparaten utan en 10årig sak så han kunde inte skriva ut bilder men han kunde frysa bilden så jag fick ta en bild :D

Dock ingen vidare bild, han fick ingen vidare bild så det var synd. Men man ser något iaf :p

Det är dygn 59 :bump:
IMG_3707.jpg

Den där såg ju modern ut jämfört med den som min vet. hade med sig.
Hans såg ut som typ en kupévärmare med en liten ruta

Den där såg ju modern ut jämfört med den som min vet. hade med sig.
Hans såg ut som typ en kupévärmare med en liten ruta

jasså, ok. Nä det finns ju mycket bättre sa han ju. Undrar om man kan se mer (revben, ryggrad ev kön) på den han har :S Tror inte det.
Tycker den där lilla saker ser ut som en elefant :p Men som sagt, han fick ingen bra bild..

Grattis grattis grattis grattis:love:
Gud vad skoj:P men skulle du inte ringa i tis? fick en tid samma dag shiit vad roligt:D::D vi ska nog ta ut vet om ca 1-2 månad till:P kanske behö
vs änd.. eftersom vet mste ha lite koll på min sjuka flicka.. hon ska ju vaccineras med..

Liknande trådar

Avel Jag har kikat runt lite på hingstar för lite framtida intresse, har ju en 3-åring som kommer betäckas om ett - ett par år, och har...
2
Svar
20
· Visningar
2 411
Senast: Sara-Ida
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka