En tråd för oss som väntar föl 2008

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Mitrolle
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 636
  • Visningar Visningar 201 246
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

soraya är nu dräktig på 19e dygnet med stokdals livanos i stället för niklas. hoppas att det blir en liten bebis

Kollade andra stoet, e TipTop, idag på 16 dygn idag, dräktig med Don Primero!! Så härligt.:D Fölen beräknas till 25/5 resp 28/5 nästa år.

Min Carisma är fortfarande dräktig på 41 dygn :love: Såg det lilla hjärtat slå!

Nästa koll är runt 90 dagar.

Åh (längtar) måste vara underbart att se det lilla livet!!!:love:
GRATTIS!!!!!!!!

Det svänger snabbt i magarna.
Dygn 17 dräktig lite osäkert
dygn 19 dräktig ser helt ok ut
dygn 30 tomt
så nu är det bara att spruta och så åka iväg igen :crazy:

45 dygns koll i onsdags och visst kunde man se en liten bebis i magen :D
Nu är det bara att vänta, tur vi har mycket som ska planeras och fixas i stallet tills alla fölisarna tittar ut. Om allt går som det ska så är det fyra fölisar att vänta i maj :bump: Bara inte alla kommer på en gång!

Vill också säga Grattis till alla som har hästar dräktiga och håller tummarna för er som ännu väntar på besked.

/S

*kl*

Så då är min lilla häst lämnad hos hingsten för naturlig betäckning och beräknas komma i brunst på måndag. Nu är det bara att hoppas på det bästa. Borde ju inte vara några större problem, men man kan aldrig vara säker.

kl

I dag var jag och såg hjärtat slå på mitt kommande föl på dag 32,allt såg bra ut, bara sådär 300 dagars väntan kvar nu då:angel:

Märker man på stoet fall hon resorberat??
Det märktes inget på henne förutom på ultraljudet.
Vi gjorde ett ultraljud på dag 30 för att det ingick i veterinäravgiften på stuteriet.
Då syntes det ingen fosterblåsa som det gjorde på dag 16 o 19. Då syntes den klart o tydligt, men nu var den bara borta :cry:.
Det fanns ägg så hon ska sprutas imorgon.
Så nu hinner vi förhoppningsvis en omgång till...

Hoppas verkligen hon tar sig nu då!!!!:bump:

Om mitt sto skulle resorbera, så blir det ju nästan för sent att betäcka om.:(
Men ska inte tänka så nu, hon har blivit en myshäst :rofl:
Hon äter som en "häst" och vilar mkt och det har lagt sig ett lugn över henne.

Vanligtvis väldigt pigg och vaken madam, som lätt blir stressad...

Ja det är verkligen i sista minuten.
Hon är alltid så mysig vår tjej, och jag märkte inget speciellt på henne under de här dagarna då hon hade äggblåsan.

Vi valde att inte sy henne (caslick), för hon är ett gränsfall att behöva det. Det var kanske tur nu när hon ska omsemineras, eller så var det pga detta som hon resorberade. Om hon tar sig nu så ska vi sy.
Vårt andra sto blev så där mysig och lugn när hon var dräktig, och det håller i sig nu när hon blivit mamma.

Tänkte passa på att fråga om virusabort.

När vaccinerar man?Är det under dräktigheten och hur många sprutor??

Sen så är jag lite orolig, hon UL på 17 dygn(dräktig)var själv inte med men hingstägaren berättade att hon blev jätte stirrig och stressad och det slutade med att dom fick ge lugnande för att lyckas ultraljuda.:(

Kan detta ha påverkat dräktigheten??

Förhoppningsvis har det inte påverkat.

Man vaccinerar mot virusabort i 5, 7 och 9 månaden.

Ok tack då vet jag!!!:)
Finns det några risker med att ge sprutan??

Vi har konstaterat dräktigt på större delen av våra ston.

Mirja är dräktig med Irco Mena (senast kollad på 45 dygn.) Beräknad fölning 20/4.

Surprise är dräktig med Hip Hop (senast kollad på 17 dygn.) Beräknad fölning 27/5.

Soega är dräktig med Sheraton (senast kollad på 17 dygn och ska kollas nu..) Beräknad fölning 4/5.

Gira är seminerad nyss med Sandakan och om hon konstateras dräktig så är hon beräknad till 10/6.

Greta är nyss seminerad med Jaguar Mail och om hon konstateras dräktig så är hon beräknad till 17/6.

Övriga ston:

Ebony är dräktig med Batwell Stormdance, likaså Paradise och båda är beräknade till 1/5.

Solexi är även hon betäckt med Stormdance och beräknad fölning är 25/4

Astrid går till Sputnik i morgon.

Gira :banana:

Jag valde att skicka iväg mina två ston ner på naturlig bet. till Hamilton 904.:)

Den ena ett kwpn sto E: Hitchkock dräktig på 17 dygn...:bump:
Blir hennes första.... om allt går väl..?

Den andra E: Acapulco gold-Caracas ska kollas den 30 juli..
då hon ej tog sig på första brunsten..
Men vi håller tummarna på att de ska ha tagit sig..?

Bara att hoppas.. så de kan komma två små busar den 16 maj och den (ev) 13 Juni...

:banana:

Är det många ston som resorberar mellan 20-40 dygn??
Finns det ngn statistik på detta?

Jag vill ultraljuda igen på 45 dygn, dels för att kolla så hon är dräktig fortfarande+så jag kan försäkra!!
Hon blev ju hypernervös och stressad på detta ultraljudet(17 dygn)slutade som sagt med lugnande.

Tänkte åka iväg till djursjukhuset och göra Ul på 45 dygn, tänkte att jag skulle be dom om att ge henne lugnande innan dom börjar göra UL denna gång då jag VET att hon kommer bli stressad.

Vilket är värst stressen eller det lugnande??

Liknande trådar

Avel Jag har kikat runt lite på hingstar för lite framtida intresse, har ju en 3-åring som kommer betäckas om ett - ett par år, och har...
2
Svar
20
· Visningar
2 411
Senast: Sara-Ida
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka