En tråd för oss som väntar föl 2008

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Mitrolle
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 636
  • Visningar Visningar 201 246
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Kan glatt meddela att även sista stoet är konst. dräktigt idag!

Så nu har jag 4 dräktiga ston hemma i hage varav då 3 är mina..

Denna bebisen är beräknad till 30 maj -08 och lycklig pappa är Eighty Eight Keys!

Tack. Okey. Jag antog att man räknade från sista semindagen, men ville endå bara fråga.

Mitt sto är e.Levantos II u.Bonfire S ue.Cortez och gått 1.35 hoppning.
Hon är nyligen inseminerad med Lux Z för andra gången.

10397284.jpg

10397281.jpg

10397545.jpg

*kl*

min ponny är fortfarande dräktig, på dygn 32 idag!

och Robin Z stoet är färdigseminerad (för tredje gången...) och hemma igen.

kl

Mitt ena sto var dräktig på 16 dygns-koll idag!! Så för hoppningsvis tittar det ut en liten Quaterback-bebis nästa år:banana:

Andra stoet ska kollas på torsdag...

Attans:(, håller alla tummar o tår. Kan du ta samma hingst nästa år iaf?

Det är sagt att han ska stå på semin nästa år, men det vet man inte förrän då!! Jag har fått besked att hon kan betäckas med semin ganska omgående efter op. eller naturligt efter 6-8v (det blir sent)! Verkar taskigt mot stoet tycker jag, hon får nog gå tom i år för att hämta upp sig. Hon är ju bara 9, så det är ingen panik med föl.

Tack för tumhållningar (till Görel & Krisse också)!:bow:
Bia

Grattis!!!! Vad spännande att åtminstone få se en Quaterback här nästa vår...:))))

Håller tummarna för att allt går precis som det skall...och att det blir ett alldeles unikt föl....

*knapplån
Var iväg idag på 45-dygns ultraljud med mitt xx sto som e dräktig med Okeanos :).

Så här ser damen ifråga ut
DSCN0460.jpg

Molinna var klar för seminering igår med maaaassor av ägg på gång, dock bara ett stort (bra el dåligt? :confused::angel:)
Så hon blev kvar på station och om allt har gått som det ska hämtar vi henne morgon igen :)

Vi var också där igår en snabbsväng, mest för att jag ville vara säker på att allt stod rätt till.

Allt såg väldigt bra ut och den lilla var så stor att det nästan inte gick att se. Vild som bara den och sprattlade hej vilt :D

Nu är jag lugn :bow:

ca 52dygn nu

*kl*

Jahapp, sitter nu hemma och är nervös igen, i morgon bär det av till stationen för 45 dygns koll :bump:
Skulle dock förvåna mig rätt mycket om det inte är en bebis i magen då hennes humör förändrats rätt mycket, hon lever nu totalt i sin egen värld :D

*kl*

Malva har förmodligen inte fått erlichias nu..:confused: Fick provsvaren idag.. Inga virus, ingen borrelia, ingen Erlichias.. Nu är dom inne på att det är något hon ätit. Någon förgiftning. Honär iaf feberfri och som vanlig nu, så erlichias medicinen har iaf hjälpt. Nu får hon annan penicillin, som sprutas muskulärt istället.

Hon ska Ul i morgon eller på torsdag, så då vet vi hur det gått med det med.

Colan är visad på premieringen och fick 88798=40p och diplom. :banana::bump::banana: Och fortfarande dräktig, hon beteer sig som det iaf och är sååååååå sur på andra hästar, förutom hennes favorit Sheridan, en tinker, som är så gullig mot henne.

Sen kommer det en Doris, en till 3åring, som skulle avlivas för att hon kliat av sig manen och en del av svansen. Vi tror inte att det är exem utan en fix ide, men hon kommer nog inte att betäckas förrän nästa år, tyvärr.

*KL*
Varför har det blivit censur på vissa bilder?:confused:

Jag har betäckt med Corlensky G...........trots alla lösa rykten om hur dålig ridbarhet han har.Stoet är konstaterat dräktigt på 16 dygn, så nu håller jag tummarna.

*kl*

Svarta blev ultraljudad idag på dygn 17. Och javisst var hon dräktig! :)

Så om allt går vägen denna gång (vilket det INTE gjort de senaste två åren), så föds ett föl efter Schuvar nästa år. :)

*kl*

NU är äntligen Jolie färdig. Nu får vi hoppas att det tog sig! :bump:

Min visade ingen brunst alls så vi kontaktade veterinären ändå för att kolla och nu är hon betäckt och konstaterat dräktig med Lome Kongen. Ett kallblodstravaresto e: Pelle Babs
10 månaders väntan känns långt just nu :banana:

*kl*
Nu är Malva ultraljudad! Hon är dräktig!! Fölisarna är beräknade med en veckas mellanrum i maj nästa år! Tror att datumen är 20 maj på Cola och 27 maj på Malva. Får datumen när jag hämtar henne nästa vecka.

Den lilla kalarade sig trots hög feber, 41 grader, erlichias medicin och penicillin.. Den är nog förmodligen lika envis och tjurskallig som Malva.. Jag ska kolla dom igen på 60dagars kollen, så att allt är ok.

Konstaterad dräktig på dygn 18 :)
Är nu på 47 dygnet och jag kan inte bestämma mig för om jag ska UL:a eller inte?
Vad säger ni kloka bukemänniskor?
Tyvärr har jag inte fått nån bra kontakt med seminstationen och vill därför ha åsikt från fler håll.

Hon är för övrigt dräktig med finfina hingsten Nobel :love:

Liknande trådar

Avel Jag har kikat runt lite på hingstar för lite framtida intresse, har ju en 3-åring som kommer betäckas om ett - ett par år, och har...
2
Svar
20
· Visningar
2 411
Senast: Sara-Ida
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka