En tråd för oss som väntar föl 2008

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Mitrolle
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 636
  • Visningar Visningar 201 246
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

*kl*

Nu äntligen hade Jolie brunstat och har blivit seminerad med Nobel, sperman var toppkvalitet så nu måste det ju bara ta sig!

Får besked i morgon om hon är klar att tas hem efter en halv månad på station!

Nu är vi hemkomna från 26dagars-kontroll, och det slår ett litet hjärta där inne!!!:bump: :love:
Damen (e. Haydn ue. Bernstein) går nu på betet och smaskar gräs. Hon verkar väldigt nöjd över att vara hemma igen. (även om hon haft det väldigt bra på stations-betet också...)

Molinna var inte dräktig nu heller, men på väg in i ny brunst.. ska köra upp på Måndag igen :smirk:

OK, Ny lägesrapport.
Fortfarande tre dräktiga, och den fjärde seminerad två gånger denna veckan, med ovulerat ägg imorse...

Så nu är det bara att vänta och se igen...

Fortfarande dräktig på 45 dagar!:love: Nu är det bara att hålla tummarna att det går bra hela vägen!

jo.det är ju det där med att de ska knipa hela vägen också, där är det,förutom tummarna, bra foder,kärlek och omvårdnad som gäller...

Ligger till som du tror jag;)
Seminerad, lör, sön, tis och tors:smirk: Från Holland, Billigt:crazy:
Idag fredag hade ägget ÄNTLIGEN släppt

hej igen senaste nytt mitt sto är dräktig med Imre el thair tjihoo;)

Grattis! :)

Jag ser verkligen fram emot nästa års "Välkommen till världen"-tråd, så man får se alla små underverk som håller på att skapas just nu! :love:

Samma här med.

Tog sig inte på förra semineringen vid midsommar och stod med stor äggblåsa i onsdags som hade tillbakabildats till fredagen men tack och lov fanns en ny stor och bra äggblåsa i den andra äggstocken så det blev seminering torsdag och lördag. Koll igen på måndag och hoppas hon har släppt då...

Corlensky G var hingsten.

Min ska kollas ons el fre.

Idag är det åtta veckor sedan jag körde henne till stationen.

Hon har det hemskt bra där.

Men jag vill ha hem henne!

jo.det är ju det där med att de ska knipa hela vägen också, där är det,förutom tummarna, bra foder,kärlek och omvårdnad som gäller...

Ja, foder, kärlek och omvårdnad kan jag garantera så hänger det bara på det är det lugnt;)!

Lägg gärna in en helfigursbild på ståtliga Rosa:)

Hon hade vackert huvud och hennes lilla föl var bedårande sött:love:

Tyvärr vill inte riktigt Rosa vara med på bild när jag ska ta kort :crazy: har bara halva kropps bilder och snuddiga :rofl:

Jag = mästerfotograf :D

Jo lilla Lollo är fruktansvärt söt, dock inte lika söt när hon på ridturen härom dagen vände och sprang hem igen... Varpå Olga inte mamma Rosa utan min 5 åring blev fullständigt hysterisk och höll på att avliva för att fölungen försvann utom synhåll...*suck*

Men lilla Lollo kommer bli en kanon FT-häst för ute i skogen är det "no fear" och hoppa över allt som finns som gäller enligt henne medans Sandakan-bebisen trippar runt med en min som säger "guuud jag dör! jag blir smutsig om fötterna!"

:banana:

Så sorgligt att höra!

Klart att jag håller tummarna för att hon klarar sig!

Fy så tråkigt! :( Vet i a f hur jobbigt det är att ha skadade hästar...:cool:

Håller alla tummar på att ditt sto klarar den här pärsen och kan få föl i framtiden!

/Kristin

I år har jag betäckt mitt sto som är efter anart-ganesco.
Hon är konstaterad 20 dygn dräktig med Friendship.

Attans:(, håller alla tummar o tår. Kan du ta samma hingst nästa år iaf?

Idag på 19 dygn var mitt sto dräktigt. Nästa koll blir vid 45 dygn. Ska jag alltså vänta 26 dygn till nästa koll..? Eller räknar man från nu o 45 dygn..?

Nej man räknar från sista semindagen alltid.

Så du får ju vänta 26 dygn till..
Väntar du 45dygn nu så är hon ju på dygn 64..
:)

Liknande trådar

Avel Jag har kikat runt lite på hingstar för lite framtida intresse, har ju en 3-åring som kommer betäckas om ett - ett par år, och har...
2
Svar
20
· Visningar
2 411
Senast: Sara-Ida
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka