En tråd för oss som väntar föl 2008

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Mitrolle
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 636
  • Visningar Visningar 201 246
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

*kl*

Mitt sto e: Homosassa - Pik Trumpf är dräktig (30 dygn) med Nobel. :)

Rosa låg ju ner hela tiden när jag såg henne, men det gick ju att se att hon var en redig dam! Hur hög är hon?

Hon är en liten nätt dam på 173cm....

Har X-full på grimma, 155cm i täcke och 150cm (!) sadelgjord..

Behöver jag berätta att jag har stege för att komma upp? :rofl:

Lite skillnad mot min minsta häst som är 163cm hög, har ponny träns och ponny grimma samt 130cm täcken... ;)

Ska försöka fixa en bild på Rosa som är mitt enormt rastypiska fullblod :angel:

Stoet seminerat med Herzensdieb den 6/7, nu återstår det bara att väntan och se om det blir föl nästa år.Det är klart ett försök till hinner man ju med i värsta fall.

Javisst, mitt sto som fölade midsommarafton, seminerades 5 aug!:)
Det är bara att man tycker det är sent, men egentligen gör det inget, tycker jag;)

Jag tycker inte heller att det är något fel på sena fölningar,sto och föl kan ju oftats komma ut på bete rätt så omgående. Den här sommaren har väl inte varit någon höjdare men den är ju inte slut än.
Men det är ju också så att har man ett sto som är lätt att få dräktig så vågar man chansa man glömmer lätt att åldern snart börjar ta ut sin rätt, mitt sto är 17 år ingen ålder på en häst förståss.
Jag prövar så länge det går,hon ska kollas den 25/7 så om det inte tagit sig så har man ju ett försök till. Det har ju varit mycket problem mes att få dräktigt i år vad jag förstår,jag vet dom som kunde fått klippkort på seminstationen och handlar det inte om några problemston. Här är i alla fall en som hoppas på tur.
Lycka till alla andra som också fortsätter att kämpa på.

*KL*

Får ju skriva här också ;) Mitt sto är idag konstaterat dräktig med Aerline H på 16 dygnet.

Så 24 maj nästa år väntar jag mig en Aerline H-Bonaparte-Carriär bebis. Fick mitt förra föl den 28 maj och har haft en annan häst född 28 maj, så det blir kanske då:D

Tillbaka till hingsten alltså? Men då antar jag att de har en veterinär där...?

Tack, det hoppas jag med. Är hon dräktig så är det ju lugnt.. ;)

Aerlinebebisar verkar ha en tendens att komma tidigare;)

Aerlinebebisar verkar ha en tendens att komma tidigare;)

Fast jag har ett djävulskt envist sto, så det blir till att köpa kamera, för ska jag springa och vaka så lär inte fölet ploppa ut förrän nästa jul:crazy:

Hur mycket tidigare tycker du jag ska räkna då, får ju lägga in om semester:D Det var ju redan nu stort, så jag tror på 170 häst:d

min fölade på 322, andra oxå runt där

Hej :) Vad roligt med alla som väntar föl :) Mitt sto -04 e. Danone är betäckt och konstaterad dräcktig med Blue Hors Rush Hour. Hoppas på ett vackert stoföl till nästa år :)

*kl*

Håll alla tummar ni kan hitta!! Malva har inte visat brunst och ska ultraljudas på em idag.. Isf kan jag hämta henne idag och hinna till premieringen på lördag!! SÅÅÅÅÅ nervöst!! :crazy::bump::crazy::bump:

Lägg gärna in en helfigursbild på ståtliga Rosa:)

Hon hade vackert huvud och hennes lilla föl var bedårande sött:love:

kl
Tanten färdig för den här gången, blev bara en seminering så nu håller jag alla tummar o tår som finns.... lindrig växt på bakt.provet så hon får hippotrim just nu. Ska bli intressant att följa Hermes i falsterbo nästa vecka... :D

*kl*

Håll alla tummar ni kan hitta!! Malva har inte visat brunst och ska ultraljudas på em idag.. Isf kan jag hämta henne idag och hinna till premieringen på lördag!! SÅÅÅÅÅ nervöst!! :crazy::bump::crazy::bump:

Förbannade skit!!! Malva är jättesjuk med feber, svullna ben och ostadig. Vet tror att det är Erlichias eller nåt virus, prover är tagna och resultatet kommer imorgon. Hon kollades inte med ultraljud. OM hon är dräktig, hur stor är chansen att hon får behålla fölet?

Jag väntar också!!!!! :banana:
Mitt sto e Bayron ue Marcellus betäkt och konstaterad
dräktig på 17dygn med Bocelli!

http://web.telia.com/~u42906146/Bilder/Jackiejem jan (23).JPG
Kul,det blir nog ett fint föl!
Mitt sto e Bellini är dräktig med Blue Horse Don Romantic,tog sig efter första gången,har ett jättefint föl e Bocelli i år,då hon blev ins.5!!! ggr så det är skönt att det funkade bättre i år:idea:Bilder på dem finns i tråden:Årets föl född 13 Maj,Stoet heter Bellissa.

Förbannade skit!!! Malva är jättesjuk med feber, svullna ben och ostadig. Vet tror att det är Erlichias eller nåt virus, prover är tagna och resultatet kommer imorgon. Hon kollades inte med ultraljud. OM hon är dräktig, hur stor är chansen att hon får behålla fölet?

Tråkigt!!! Mitt sto blev sjuk efter inseminering för en månad sedan. Vet misstänkte Ehrlichia men blodprovet visade inga tecken på det. Däremot så visade de andra värdena att hon hade en infektion. Hon blev behandlad mot Ehrlichia ändå och blev feberfri snabbt. Det finns ingen forskning på dräktighet och den antibiotikan man behandlar Ehrlicia med. Tyvärr så verkar det som om många ston som varit tvugna att behandlas med Egemycin resorberat eller kastat men man kan ju aldrig avgöra i tidigt skede om det beror på infektionen i sig eller behandlingen. Mitt sto var tom på 16 dagars koll. Håller tummarna för att ditt sto bara har fått ett "vanligt" virus...

Det är ju så tråkigt att det blir så här. Hon skulle ha dräktigthetskollats idag egentligen, hon skulle ha börjat brunsta igår, så det kan ju vara så att hon är/var dräktig. Men däremot så har hon inte brunstat nåt ordentligt på hela sommaren. Hon står hos hingsten nu, det var inte någon ide att jag tog hem henne. Hon var alldeles för vinglig för det. Så hon får stå kvar och sedan får vi ta ställning till om det är någon ide att betäcka om henne.

Jag får besked imorgon mellan 14-15 vad det är för något. Hoppas att ditt sto kommer igång igen och du kan seminera om henne.

Liknande trådar

Avel Jag har kikat runt lite på hingstar för lite framtida intresse, har ju en 3-åring som kommer betäckas om ett - ett par år, och har...
2
Svar
20
· Visningar
2 411
Senast: Sara-Ida
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka