En tråd för oss som väntar föl 2008

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Mitrolle
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 636
  • Visningar Visningar 201 246
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Mitt sto Meadow Debibo - Rocket Force ska betäckas med en holsteinerhingst, Landjunker II. Bilden här är dock på hans son Lactic, tagen på Hickstead med John Withaker -05

6995460.jpg

Mitt lånesto Argolins xx - Cebrecs xx är på betäckning hos Mälby Muscot

e142_1170927197.jpg

Vi kommer betäcka tre ston på jobbet i år,

Stoet Nebraska - Rockad - Drabant är betäckt med Careful 1112. Tanken var att betäcka om med Maloubet de Pleville, men pga lite X-ben vågade dom inte göra ett nytt försök.

7989871.jpg

Stoet Sharp Matt xx - Bant xx ska betäckas med Cardento 933, så fort hon tryckt ut sin HipHop-bebis.

7990092.jpg

Och en irländsk import som ska betäckas med Top Nordpool.

12176071.jpg

Till maria m-p: Fick kolla upp Tenerife i hingstkatalogen, hade dålig koll på honom. Han har verkligen jättefin stam med både Raphael och Ahorn. Ska bli kul att se vad han ger. Vad är det för stam i ditt sto?

A

Elanca, Athlet z - Lepanto(Ladykiller xx) - Farnese

neaelanca033.jpg

Ca 22 maj 2008 beräknas föl e.Verona's Bo-Gi RP 134 u.Östertorps Ninni RW 1234 (e.Scrafton Night Owl RWM 43 u.Mimmi II RW 944 e.Cawdor Hywel RW 16). Ninni kollad med ultraljud. Eftersom både far och mor är fuxar blir det garanterat ett fuxföl och gärna ett sto! Finns det fler Bo-Gi-föl på Buke?

kl

lämnade kvar tanten på station igen, flera stora ägg och hon verkar vara i bättre brunst den här gången, bakt.prov taget, nu håller jag tummarna... :bow:

// C

Jaha...så har det u-ljudats igen...och nu fanns det "massor" av ägg, mest smått, men ett fint på vänster sida, så det blir en sista seminomgång med Alligatorn, start imorgon bitti...

Jaha...så har det u-ljudats igen...och nu fanns det "massor" av ägg, mest smått, men ett fint på vänster sida, så det blir en sista seminomgång med Alligatorn, start imorgon bitti...

Då håller jag tummarna för att hon tar sig!

Spännande med Alligatorn, det är väl inte så många som valt honom i år?

*KL*
jaha, Elanca hade ägget kvar, 4,7 cm , ny dos kommer i morgon:crazy::(

Då håller jag tummarna för att hon tar sig!

Spännande med Alligatorn, det är väl inte så många som valt honom i år?

Nej jag tror att man "glömt" bort honom :( Hade jag kunnat klona Ruby till två så hade jag använt honom. Nu är budet rätt stort att jag gör det nästa år istället även om det då blir import

Jag har bestämt att vi försöker denna gången oxå, funkar inte det så får hon vänta till nästa år. hon har haft en lite knepig säsong om man säger så:angel:

Tror inte heller att Alligatorn fått så många ston, för mig är detta helt ofattbart:eek: - inser inte folk vilken hingst det egentligen är???
Eller är svensk avel helt enkelt inte mogen ännu för de franska hingstarna (förutom Quedam blodet då kanske)?

Får verkligen hoppas att stoantalet iallfall blir såpass bra att han får stanna här ngn säsong till!

Håller med er båda om att Alligatorn vekar bortglömd!

Personligen är jag förtjust i franskt blod, tycker att det är intressant omväxling bland alla tyskar vi fått hit:p

var och kollade mitt concorde sto och hon hade släppt två ägg!! :smirk:håller tummarna för att ett ska fastna!!!:)

Håller med er båda om att Alligatorn vekar bortglömd!

Kan heller inte fatta det!!

Jag är glad att jag passade på! Önskar lite nu i efterhand att jag kanske lagt AF på nåt mer av stona, tanken hade jag men den flög bara förbi :crazy:
Är dock rätt nöjd med mina val nu men om han möjligtvis av nån händelse skulle vara kvar nästa år kommer åtminstone en av dom betäckas med han, Rosa är dock kanske lite väl stor eller vad säger du Görel, som sett henne?? ;)

Nu är mitt sto inseminerad för andra gången med Casir Ask. På koll i morse var äggblåsan släppt. Tyvärr krånglade hon ganska mkt när hon skulle på transporten. Jag såg även att hon skvätte "slem". Vad tror/vet ni? Är stona stresskänsliga strax efter inseminering eller är det först lite senare när dom är konstaterat dräktiga? Tacksam för era synpunkter...

Tror inte det är nån fara direkt efter. Mellan 20 och 40 dagar ska man ta det väldigt lugnt med dem däremot...

Själv får jag vänta två veckor till innan jag får veta något.. Distriktarna kan visst inte se förrän efter 21 dagar... vilket skulle bli i nästa vecka.. och då har de inte tid så det blir i början av v. 30... Tänk om hon inte är dräktig då! Inte säkert att det blir FÖR sent men det blir sent!

*kl*
Imorgon ska jag hämta hem min igen efter ny seminering... Även denna gång vätska i livmodern men nu skulle hon få med medicin för behandling mot streptokoccer... Så nu hoppas jag verkligen att hon tar sig men det ser nog dystert ut med vätskan tyvärr... Skit också. :mad:

Men hoppet är väl det sista som överger en?

/maria

Tror inte det är nån fara direkt efter. Mellan 20 och 40 dagar ska man ta det väldigt lugnt med dem däremot...

Själv får jag vänta två veckor till innan jag får veta något.. Distriktarna kan visst inte se förrän efter 21 dagar... vilket skulle bli i nästa vecka.. och då har de inte tid så det blir i början av v. 30... Tänk om hon inte är dräktig då! Inte säkert att det blir FÖR sent men det blir sent!

Hur menar du? Varför vänta 2 veckor, om distr. kan se nästa vecka? Som dessutom är sent, normalt är 15-18 dagar

Liknande trådar

Avel Jag har kikat runt lite på hingstar för lite framtida intresse, har ju en 3-åring som kommer betäckas om ett - ett par år, och har...
2
Svar
20
· Visningar
2 411
Senast: Sara-Ida
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka