En tråd för oss som väntar föl 2008

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Mitrolle
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 636
  • Visningar Visningar 201 241
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Hej
Fick reda på idag att mitt sto är dräktig med Bocelli. :bump::bump:
Hoppas att det även finns kvar vid nästa kontroll den 9 juli.
Hon är efter Rotspon-Welthrum.

*kl*

Precis hemkommen efter dräktighetskontroll av mitt sto (Homosassa - Pik Trumpf). Dräktig var hon och stolt fader blir Nobel. :)

*KL*

Min 3-åring (shettis) har inte brunstat om sedan sista betäckningen i mitten på maj. Så hon verkar vara dräktig. Pappa är min egna avelshingst Sjöängens Rival RS 434, och fölet blir min första egenuppfödda shettis.

Men brunsten stoet betäcktes på var ovanligt lång, 15-16 dagar. Så jag har ingen aning om när hon kan tänkas föla, men någon gång under första halvan av april 2008.

Nu har vi varit på dräktighetskoll på 17 dygnet med Zita ( De Niro-Vivaldi-Hertigen) & Hon är dräktig! Äntligen efter 3st.insemineringar. Hoppas hon är det efter 45dygn oxå....
Betäckt med Biggles.

Nu vart det snabba puckar :D
Molinna seminerades i Måndags och hade idag släppt 1st ägg!
Jag har hört att korta brunster är bra (i lördags visade hon iaf inte brunst :p) Så då kan man kanske hoppas att det blir något denna gången :banana:

Mitt sto e:stanford-elizar-dragon (u:Might b shady) idag konstaterad dräktig på 19:e dygnet med Magini.

Visade ingen brunst, åkte till station och gjorde ultraljud. Blev betäckt samma dag. Stog kvar två dygn, blev bara ett språng för hon ville inte igen.

Min Lillan är hos hingsten nu. Varit där i en vecka ca. Håller tumarna för att det blir något. Hon är e: Mackay-Kentuckyboy. Så spännande. Ska betäckas med Ragyogo

Jag blev lite sur, för när jag hade bokat stoet e. Grannus sa de att jag kunde välja hingst själv att om seminera med, men när jag hade valt, skulle de kontakta ägaren om valet, då hade han redan seminerat henne med en annan hingst... Suck.
Är det någon som har nått förslag till hingst på henne? Grannus-Carprilli-Aktuell, svart-brun, 170cm ganska bastant, mkt nacke!

Himla roligt! Är lite paff över att det gick så fort och lätt. Hon fick så mkt berömm:love:, inte behövde de plocka av bakskorna heller. Ska tebax om 10 dygn och kolla hjärtljud. Lite jobbigt att inte få vara med själv bara!:(

*kl*

Jag har ett PRE sto Emperatriz XXIX, e: Furtivo V u: Legada II, ett relativt litet skimmelsto med helt underbart temperament.

Hon kommer betäckas till helgen med min egen PRE hingst BoniC II, e: Pensativo R u: Uvilla II e. Fiesta III. Han är stor (ca:168 mkh), svart och har tre bra gångarter med plus för galoppen. Det blir hans första betäckning så det är väldigt spännande :)

Stoet
1.jpg

Hingsten
hingsten1-1.jpg

Vi har även ett halvblodssto Athena e: Anart -Ganesco som i år fick ett hingstfö e: De la Gardie. Hon har seminerats med Friendship. Mamman är rätt grov och har ett långt och bra steg, har tävlats 140hoppning samt utbildad MSV dressyr. Var reserv till Breeders som fem och sexåring.
Vi valde Friendship med förhoppningen om att få en trevlig lite lättare avkomma med hög ridbarhet och ett bra temperament.

Stoet (ursäkta blodiga bakben, nyfölad på bilden)
athena.jpg

Hingsten
http://www.york.dk/hingste/FRIENDSHIP.htm

:confused:
Är hon inte redan seminerad? Jag fattar inte:o

Har mitt sto Indiana på betäckning nu hos hingsten Rocking Trendsetter (Paint), mitt andra sto Sunny är betäckt med hingsten Barabas, och så har jag Jannie som ska betäckas med min egna hingst nu i början av Juli...fullt ös alltså!:banana:

:angel:Jag håller givetvis fortfarande tummarna för att ngn liten envis rackare lyckats befrukta ägget i just ditt sto - den obotliga optimisten har talat igen:angel: - annars tycker jag att Nobel är ett bra "back up" val...

Tyvärr så hade det inte tagit sig på mitt sto heller, Impuls blir utan avkommor. :(

Hon var inte riktigt mogen för seminering så hon ska kollas åter på fredag. Men sedan hoppas jag det tar sig direkt för nu har jag inte råd med mer krångel!

Så ny info då;

Jolie f.03 e. Bayron 885 - Herkules 504 ska semineras med Nobel 994.

Nu har vi hämtat hem Molinna, hade ouvulerat idag ett ägg... När hon kom hem var hon hur fjollig som hälst (brunst-fjollig :p), men jag antar att det beror på att där är ett ägg kvar (?)

Iaf, kort brunst och det ska väl vara bra :)
Däremot fick vi återbesökstid Fredagen den 13e kl 13.00, inte för att man är speciellt vidskeplig men iaf :smirk:

Alla får hålla tummarna extra hårt för min Gulan! :D :banana:

det hjälper inte alltid med att vi håller tummarna så de blir blå...
naturen rår vi ändå inte på...

Lycka till med Nobel.

Vad tråkigt!

Jag hoppas verkligen att hon tar sig med Nobel på en gång!

*KL*

Mitt sto e. Gauguin de Lully-Presto XX är idag konstaterat dräktig med Don Primero. Tog sig på första försöket i år till min stora glädje, eftersom hon gick gall ifjol med DP. Då fölade hon dock sent så jag han bara prova en gång.

HeJe

Jag har en nordsvenskt sto (tyvärr inte min på pappret, men jag rider henne och har henne som min egen när jag vill) och hon är betäckt nu med PRE-hingsten Hercules X. Så hon ska få föl i maj 2008, samtidigt som det andra nordsvenska stoet i stallet ska få föl efter samma hingst :) Det ska bli roligt med två föl som desutom har samma pappa. Jag kommer förhoppningsvis köpa det fölet då om jag har råd och tid. Ngn mer med PRE-korsningar? :love:
pic_show_id6403517.html

Mitt sto är också dräktig med Biggles 1015...
Kommer att föla i Mars 2008....

Liknande trådar

Avel Jag har kikat runt lite på hingstar för lite framtida intresse, har ju en 3-åring som kommer betäckas om ett - ett par år, och har...
2
Svar
20
· Visningar
2 411
Senast: Sara-Ida
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippa hund
  • Valp 2025