En tråd för oss som väntar föl 2008

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Mitrolle
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 636
  • Visningar Visningar 201 241
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Jag lämnade av henne 19 maj.

Får se när jag kan hämta upp henne igen.

Varit ruskigt sugen på att rida ett tag.

(Henne, hästar att rida på finns det men jag är inte ridsugen i största allmänhet).

Tack så mycket! Hoppas att allt går bra hela vägen och att vi får varsitt vackert DP-föl nästa sommar! Har du fått alla dina dräktiga?

Mvh HeJe

Klart vi kommer få vackra fölisar ;).

Zoya som är dräktig med DP var på 42-dygns koll idag och fortfarande dräktig :banana:.

Karisma ska kollas på 42 dygn nästa vecka, så håll tummarna.

Morsan (fullblodet) fölade den 18 juni och är hos hingst nu, det ska bli en liten galoppbebis nästa år är det tänkt.

KL

Mitt halvblodssto är äntligen dräktigt :banana: Vi har kämpat och seminerat med minst 6 olika hingstar nu två hela sommrar utan att hon tagit.. och pengar har det kostat... men nu skickade vi henne på naturlig betäckning till en ponnyhingst, och hon tog första gången...:):) Nu är det bara att hoppas att det blir något... Vill ju ha en fin liten ridponny nästa vår :)

KL

Min medryttarhäst har nu betäckts med Alcatraz.
Hon är ett halvblodsto e Cortez-Jazz.
Kan bli mycket spännande eftersom att Alcatraz tydligen ska göra sig väldigt bra på Cor de la Bryere ston. Det återstår bara att se om hon blir dräktig med tanke på hingstens fertilitet. Märren i fråga är en lättfödd sak, så man kan hoppas att hon tar sig. Håller tummarna!

*kl*

Nu är Fina hemma igen :D Äntligen. Två väldigt bra språng, hon har varit så snäll och lugn sa dom :love:

Tyvärr hade hon haft sönder en hov (trampat av sig en sko) så det ser inte ut att gå o sko nu. Hovis kommer nog imorrn...

Kalabalik i hagen när hon kom hem igen! Går typ 7 andra hästar där nu, och ALLA ville nosa på Fina.. Hon luktade ju annorlunda! Så hade hon kompisens fyraåriga valack som sprang efter henne och skulle skydda henne från de andra. Det var HANS Fina! :D

Så... Nu är det bara att hålla tummarna för att hon tagit sig! :bump:

Nu har hon iaf satt igång och brunsta och är betäckt idag.

Det känns ändå ganska bra, för nu har hon kommit igång av sig själv!

Ska försöka orka åka ut imorgon och se om det kanske kan vara så att hon lagt på sig lite mer hull. Hon var inte mager när hon åkte till stationen men långt ifrån fet! Välmusklad :d

Jag ser verkligen fram emot alla fölen, men lite speciellt det efter Niveau, dels för att han tilltalar mitt "hopp-hjärta" enormt, dels för att jag svurit över att jag aldrig använde mig av Emerton, men mest för att kombinationen med mitt sto är mkt intressant.Sedan för att jag önskar Micke all framgång,han har fått så bra ston till honom!

Welshen är även hon kollad på 45 dygn, och visade inga som helst tecken mot hingsten,så vi anser väl henne klar och färdig oxå nu.

Electrostoet ÄR dräktig, känner henne så väl,så jag kollar henne inte förräns vid 90 dygn.

Cortezstoet är nyligen seminerad och ska kollas på fredag.

Senast ändrad:

Okej, då kan jag vänta mig en föl unge runt den 19 april:)

En anna fråga mitt eget sto har ev skadat sig, vi ska till vet. den 16/7 om det är lång konvalicent funderar jag på att betäcka henne, blir det för sent? spelar det någon roll rent åldersmässit på fölen för att de ska kunna gå ihop? Tösen som är dräktig är på 38 dygnet.

Var inte ditt welshsto dräktig med Haydn? Eller blandar jag ihop det hela?

Va bra:):)
Ucsh nu VILL jag ju nästan att det är lång konvalicent:crazy:

Får väl börja fundera mer seriöst på hingst nu.....
Lite trådkappning kanske men har ni några förslag.
Maja är e.Pierrot (e.Concorde ue.Notaris) ue.Wolfgang. Hoppar fantastiskt, och helt ok gångarter. Inga extriöra avikelser (vad jag kan se) Men är lite väl het mellan öronen:smirk:

kanske ska nämnas att jag vill ha en hopphingst.

knapplån

Mitt ponnysto är nu betäckt med Milagro ox. Mindre än två veckor
tills första ultraljud.
Hoppas, hoppas, hoppas!

Aerline H:love: lämnar mkt bra temprament

Jag har kickat lite på honom tidigare, låter mycket trevlig. Han ue Nimmordor= e.Farn dvs Maja å Aerline har Farn i samma led, men det kanske inte gör något så pass långt bak?

Har även tittat lite på Niveu men det blir dubbelt av både Voltarie och Farn, sen vet man ju inte hur Niveau nedärver sig. Klurrigt

Åkte iväg med vårat arabsto Frida till svarta arabhingsten Armaani i förrgår. Förhoppningsvis kan jag hämta hem henne på fredag.
Frida är född-87 och är efter Rousseau undan Felischa

IMGP0110.jpg

Det blir hennes fjärde föl.

HEJ! -en liten fråga bara! Hur kom du fram till hingstvalet? Färgen eller hans meriter? vad ska du ha fölet till? Utställning? ridning? distans? säljas?
vi har i år betäckt vårt arabsto, som är avlad för prestation (galopp, distans) med den internationella arabgalopphingsten (som nu är i sverige) Daffaq. hon blev betäckt i början av april och konstaterad dräktig efter 20 dygn. men hon ska kollas nu i juli igen. men allt verkar bra. vår dröm är att få fram en frisk individ som först ska gå galopp och sen förhoppnigsvis bli en hållbar distanshäst!

Jag är också väldigt förtjust i Niveau!
Hade Emmerton inte åkt så vette sjutton om vi inte hade haft ett litet halvsyskon till Molinna istället detta året :angel: :love:
Och Voltaire är nog min nästan min absoluta favvorithingst Whatsoever :d

(Jag "gjorde" förresten mig ett eget Emmerton-Voltaire-föl när jag för några år sedan i brist på annat hittade på några ston som jag valde ut hingstar till :o Mitt bästa sto var e. Voltaire-Stanford och henne tog jag Emmerton till :p )

Hoppas du får ett väldigt fint Niveau-föl! :)

Var inte ditt welshsto dräktig med Haydn? Eller blandar jag ihop det hela?

Nä då du blandar inte alls ihop någonting...hon var dräktig med Hayd´n, men någon gång i vintras så hoppade den av på vägen:angel:-så det blev ingen ridponny här inte.

Nu blir det en renrasig welsh istället, förhoppningsvis åker vi tillbaka till Hayd´n nästa år.

Har två arabston som går tillsammans med hingsten. Han betäckte båda två ordentligt och omsorgsfullt i början av juni, och nu står det ena stoet och lyfter på svansen åt honom, kissar och har sig....:( Han verkar inte intresserad av att hoppa på henne, nosar mest och skriker lite på henne, men hon är precis i början av brunsten, så det kommer väl.
Hade tänkt vänta ett par veckor till och sedan dräktighetsundersöka, men nu lär jag få vänta ännu längre.... Suck!

Liknande trådar

Avel Jag har kikat runt lite på hingstar för lite framtida intresse, har ju en 3-åring som kommer betäckas om ett - ett par år, och har...
2
Svar
20
· Visningar
2 411
Senast: Sara-Ida
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka