En tråd för oss som väntar föl 2008

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Mitrolle
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 636
  • Visningar Visningar 201 241
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Men sedan hoppas jag det tar sig direkt för nu har jag inte råd med mer krångel!

Så ny info då;

Jolie f.03 e. Bayron 885 - Herkules 504 ska semineras med Nobel 994.

Trist att hon ej tagit sig :(
Mitt sto tog sig direkt med Nobel så jag håller tummar å tår att du får lika bra simmare ;)

*KL*

Mitt sto e. Gauguin de Lully-Presto XX är idag konstaterat dräktig med Don Primero. Tog sig på första försöket i år till min stora glädje, eftersom hon gick gall ifjol med DP. Då fölade hon dock sent så jag han bara prova en gång.

HeJe

GRATTIS, kul att hon tog sig :bump:!

Spännande att se hur dom blir:)

Det här året är syrrans hbla sto redan seminerad med hingst av samma ras men till nästa vår är planen att eventuellt använda min PRE hingst till henne. Tror det kommer ge en spännande avkomma.

Det här året är syrrans hbla sto redan seminerad med hingst av samma ras men till nästa vår är planen att eventuellt använda min PRE hingst till henne. Tror det kommer ge en spännande avkomma.

Då måste jag få komma och kika hur fölet blir!! :bump: Ser att du bor i Norrköping :) Jag funderar också på att ta föl nån gång i framtiden... Följer tråden med spänning!

:eek: Här frånhålls man information! Det är ju full rulle hos er.
Ni ska möjligen inte sälja Athenas kommande?:angel: , PRE/halvblod alltså ;).
Då vet ni vilka ni ska ringa :D

*kl*

Imorgon ska tanten ultraljudas :eek: :eek:

Tänk om hon INTE är dräktig, då blir det ju sisådär tre veckor TILL på stationen! :crazy:

Nu ska vi se om jag får in bilden:confused:
10647478.jpg
[/url][/IMG]

I år har vi betäckt 4 ston med Firitzio S.A. ox Alizia ox som skall föla i mars. Furie sv. ridponny fölar i mars. Astracan ox fölar i mars och Wazilia som skall betäckas nu när hon börjar brunsta och sedan levereras till Finland men sitt vackra stoföl.

fick precis veta att mitt sto stannat i brunsten..vad detta nu innebär??de sa att de skulle spruta igång henne igen och att hon fick stå över helgen..är det inte det ena....:(

Mitt sto är också dräktig med Biggles 1015...
Kommer att föla i Mars 2008....

Va roligt att en till har betäckt med Biggles:banana:
Va har ditt sto för stam?
Zita kommer att föla i början av Maj-08

Har ett sto e. Irco Mena-Herkules som åker iväg till seminstationen i morgon, fredag. Tredje gången vi är där nu, så förhoppningsvis blir de seminering på måndag :)
Hon ska semineras med Cortus 920.

Förlorade tråkigt nog vårt andra avelsto i början av maj, bara 14 dagar innan beräknad fölning. Hon var då dräktig med Camaro M och vi hoppades på en liten stjärna. Men de gick dessvärre inte att rädda fölet :cry:

Hade mitt nuvarande sto varit med lämpad för Camaro M så hade jag mer än gärna betäckt med honom igen. Har sett många lovande avkommor efter honom.
Men Cortus blir nog bra det med :)

Hugger sista knappen...

I tisdags var vi på koll igen 33 dygn, fortfarande dräktig, det lilla hjärtat slog som attan där inne, veterinären behövde knappt ULT för att konstatera fortsatt dräktighet, tösen håller hårt i sin bebis:D

en dum fråga kanske, men visst räknar man från sista inseminerings dagen? Hur många dagar räknar men fram till fölningen 330 el 335 eller något annat? I vilket fall. räknar jag från den sista inseminerings dagen å 330 dagar fram blir det fölunge på min födelsedag:bow::bow:
Den 19 April, bara den inte får samma humör som mig :)

Senast ändrad:

:bump::bump::bump::bump:

Bertha är konstaterad dräktig på 17:e dygnet, torsdagen den 21/6.

Tog sig på första brunsten, med ett skick, bra gjort!

30 dygnskoll om en vecka, 5 juli! Pållan går på bete och käkar gräs och trivs med livet....hoppas att det nu finns ett litet brunt stoföl där inne! :D

Alltså, Bertha (Bernstein-Duell) + NOBEL....vad månne detta bli tro?
Kul btw att så många här på buke använt sig av Nobel i år, vi får nästan starta en Nobelavkomme-tråd! :idea:

Hej
Jag har ett avelsto som har stammen Labrador-Parnass-Unesco. Hon är 166 cm hög. Klass 1 sto, Rör sig med fantastiskt fina bakbensrörelser.
Jag har 2 avkommor undan henne...

Electric lemonade: E: Lemon
bild28.jpg

Harvey wallbanger: E: Corlensky G
251.jpg

Bild på Cassandra:
255.jpg

Hon är nu seminerad och kollad på 16 dygnet med Ludwigs champion !!! i mina ögon en mycket snygg ättling utav Argentinus, han har otroligt lik exteriör... hoppar som bara den och rör sig lika bra...
l3.jpg

Hoppas mycket på denna blivande fölunge och hoppas nu att jag får ett sto förståss.... Hon skall kolla på 30 dygnet den 9/7 dvs om allt går vägen får jag nedkomst 6-7 maj 2008
Lycka till !! :banana:

Det fanns fortfarande ett litet Niveau"föl" på dygn 45:banana:
Nu är det färdigkört med det stoet för denna säsong - skönt!

aj då vad tråkigt...
det är verkligen upp och ned i denna tråden...

Liknande trådar

Avel Jag har kikat runt lite på hingstar för lite framtida intresse, har ju en 3-åring som kommer betäckas om ett - ett par år, och har...
2
Svar
20
· Visningar
2 411
Senast: Sara-Ida
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippa hund
  • Valp 2025