En tråd för oss som väntar föl 2008

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Mitrolle
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 636
  • Visningar Visningar 201 241
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

*knapplån*

Mitt Mastersto är dräktig med Don Romantic på första brunsten!!! :banana::banana::banana:

På torsdag ska jag kolla mitt Maratonsto om hon har tagit sig med Jaguar Mail.

Maratonstoet är också dräktig!:banana::banana::banana:

*kl*

Har jag lite tur så kanske jag kan hämta Cola under nästa vecka, Dom är båda anmälda till premieringen i Hagalund 14/7, men det verkar inte bättre än att ev bara Cola kan visas. Och går det inte så kommer båda att visas i Enköping istället. Annars bara Malva. Dom båda ska visas i sommar iaf!

Så håll alla tummar, tår, tassar och hovar för att iaf Cola är dräktig.. :bump:

Var nyss iväg med mitt ponnysto och hon är dräktig på 16 dygn :idea::D:bump:
Hingsten är Highlander.

10613804.jpg

*kl*

Nu är Jolie kollad igen, och igångsprutad då brunst inte var på gång själv än. Troligtvis tillhör hon den lilla skara som faktiskt tagit sig med Impuls först, men sedan resorberat.

Hoppas på seminering senare i veckan.

det är mitt sto på bilden, inte hingsten alltså. såg först nu att mitt inlägg var lite missvisande.

Det kan man kanske ta som ett tecken att hon egentligen har mkt bra dräktighet, och tar sig på första nu :idea:

Ja det var lite så jag kände nu, att har hon lyckats ta sig med en defekt hingst då borde det väl bara säga poff - jättedräktig - nu!? :D

Var nyss iväg med mitt ponnysto och hon är dräktig på 16 dygn :idea::D:bump:
Hingsten är Highlander.

10613804.jpg

hej hur stort är ditt ponnysto ? risken är väl stor att det blir en liten häst ??? Det kanske var det som var planen ??? i och försej så är han väl inte högre än 164cm så håller den sedan ponnymåttet så är det ju bara fantastiskt ! Bra val.
Lycka till !!!

tanken är egentligen att få fram en liten häst runt 155- uppåt som jag kan ha själv! blir det en ponny så är väl inte det fy skam det heller ;) bara den inte hamnar på 151 eller något! det är ju alltid litet av ett vågspel med avel... :cool:
stoet är 147,9! och Highlander är 167, och har halvstort bakom sig...

Senast ändrad:

*kl*

Mitt sto som var hos 88keys är nu hemhämtad men hon ser inte så jätte dräktig som de andra två gör :angel:

Min 5 åring kom hem från seminstationen på 6-7dygn nånting och blev direkt jätte-dräktig, stönade och ojade sig, blev extra mamma åt kalvarna och riktigt vaggade fram, hade hon kunnat hade hon nog gått på bakbena med en hov bakom ryggen och en på magen :rofl:

Nu när hon gått ihop med gammelstoet som är 4-5dygn före henne har hon också blivit så där super gravid och ojar sig och är super trött och suckar mest...

Dom är ju för roliga.. Ska bli kul att se om även sista stoet blir sån nu när hon går ihop med dom två. :banana:

Nu har vi varit inne och kollat sto
nr 2 och hon är fortfarande dräktig med Callahan

och

sto nr 3 är fortfarande dräktig med Maloubet de Pleville

Så nu är alla kollade på 45 dygn och alla dräktiga..

På onsdag åker vi in med Ramiro stoet och ser om hon ser fin ut efter fölningen..

*kl*
Idag har mina hästar träffats fritt. Har flirtat några dagar och fått till ett språng för hand. Fick inte till det ordentligt idag i frihet dock så det blir betäckning för hand istället.

2_430.jpg

5_182.jpg

Läckra bilder, Lycka till.
Jag gjorde UL på mitt sto idag. Hon väntar, håll i er nu......TRILLINGAR !!! Det så typiskt...rena ketschup-effekten.
Först händer ingenting, sedan ingenting och sedan alldeles för mycket. Phu, aldrig får man va riktigt glad.:crazy:

Va roligt att en till har betäckt med Biggles:banana:
Va har ditt sto för stam?
Zita kommer att föla i början av Maj-08[/QUOT

Mitt sto är ett fullblod från Irland som jag tyvärr inte kan stammen på så där bara......:angel: Får återkomma då jag tittat i pappren.....:o
Varför valde ni just Biggles till ert sto?? Kul å höra...:bump:

Va roligt att en till har betäckt med Biggles:banana:
Va har ditt sto för stam?
Zita kommer att föla i början av Maj-08[/QUOT

Mitt sto är ett fullblod från Irland som jag tyvärr inte kan stammen på så där bara......:angel: Får återkomma då jag tittat i pappren.....:o
Varför valde ni just Biggles till ert sto?? Kul å höra...:bump:

Ok. Zita har dressyr stam å ville fortsätta på den linjen:d
Hon är ganska grov både hals & kropp & har ett starkt syke så en lite smäckrare hingst med bra temprament på avkommerna va tanken, så det stog mellan First Wish & Biggles, men på hingst visningen hos Brink så blev de Biggles av olika anledningar:rofl:

*kl*

Pratade precis med hingsthållaren och uppfödaren till Malva..

Cola ska testas för hingsten imorgon, visar hon inte någon brunst de närmsta dagarna så kan jag ta hem henne.

Malva ska testas den 11:e och slår hon ifrån så kan jag hämta henne med.

Premieringen är den 14:e, så hoppas, hoppas..

Ultraljudas får dom göras när dom kommer hem igen isf.

Jag måste få fråga vad som gör att man betäcker att ponnysto med en halvblodshingst och vad avkomman ska användas till? Vilken storlek förväntar du dig att din avkomma ska få?

Liknande trådar

Avel Jag har kikat runt lite på hingstar för lite framtida intresse, har ju en 3-åring som kommer betäckas om ett - ett par år, och har...
2
Svar
20
· Visningar
2 411
Senast: Sara-Ida
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka