En tråd för oss som väntar föl 2008

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Mitrolle
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 636
  • Visningar Visningar 201 241
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Nu är det snart dags för nästa koll! :o

På fredag har min tjej gått 31 dagar med Cortus 920, och då ska vi in och kolla UL för andra gången... Shit.. Jag kommer smälla av! :rofl:
Hon tog sig på absolut första försöket; första skicket, första semineringen, första brunsten.. :D Snacka perfekt! Så håll tummarna nu för att hon fortfarande är dräktig!

Nästa år kommer jag leta efter en trekehnerhingst med mycket gång eftersom att mitt sto är trak och har dressyrstam.. Några förslag någon?

Tråkigt med alla Impuls - betäckta, synd på en fin hingst...

Som jag skrev i ett tidigare inlägg vill jag ha en avkomma som jag själv kan rida på i framtiden. Helst ser jag att den landar någonstanns runt 155+ , Siktar på att få fram en trevlig ridhäst inriktad mot dressyr, som ska vara ridbar och röra sig trevligt.
Självklart skulle jag kunnat få en sådan avkomma genom att använda en ponnyhingst(jag antar genom tonen på ditt inlägg att du skulle gillat det bättre?), men då skulle den inte haft något värde i "mina ögon" eftersom jag inte har någon nytta av en framtida ponny för eget bruk.

Min fina lånade mage (e Haydn, ue Bernstein) är nu konstaterad dräktig med Wilton 1137! :banana:
Hon ska kollas igen runt 24 dagar, så då hoppas vi på ett slående litet hjärta.... :love:

Min polle var fortfarande dräktig då hon kollades idag på 45:e dygnet. Jag blev så glad då jag trodde hon resorberat eftersom hon "brunstat".
12043792.jpg

Ett hjärta slog där den vita delen är i mitten ungefär!

:bump: mitt pintosto (efter Imagic) är konstaterat dräktig på 16:e dagen med frieserhingsten Melle:banana:
en bra börjar..... bara resterade tid kvar, bara att forsätta hålla tummarna.

Jolie vill fortfarande inte brunsta och de sprutar henne o har sig. Blä, nu blir det inget kvalitets och en jääättesen fölunge, om det nu blir nån alls :(

Är så himla lycklig idag. Krångelstoet som inte lyckats bli dräktig på två år. Trots all proffessionell hjälp av duktiga hingsstationer med bra veterinärer. Till sist fick vi rådet att betäcka naturligt. Så i år betäcktes märren med vår egen pojke e Calido- Capitol. Ett språng.
Koll idag DRÄKTIG!!! Jag är så himla glad.
Hon har två avkommor den ena är idag två år ett sto e Silvano som visades som föl. hon fick 47 p klass 1. Den andra avkomman är tre år e Don Primero. som nyss visades på treårs testet. Han fick 48 p diplom. Men fy vad det har kostat i två år att försöka få henne dräktig. Dessutom har vi papper från vet att kunna döma ut henne pga en annan skada. Så hon skulle egentligen gått till de sälla jaktmarkerna redan förra året. Vi bestämde oss för ett sista försök, och så gick det vägen.. Hoppas nu att allt går bra så det blir en fölis nästa år. Märren är e Heslegårds Weltmeister (e Weltmeyer) u Fullblod.
Zephia

Vad synd det hade varit roligt om du hade fått ett rp föl e. Haydn.
Jag har precis hämtat hem mitt Rp sto från Aydin. Det gäller att passa på att använda honom han är ju till åren kommen.

Nu har äntligen hästen blivit seminerad med nya hingsten, det blev ju ett hastigt byte från Impuls till Hermes och allt verkar fungera jättebra. Hon visade en superbrunst. Seminerades i måndags och onsdags och dom trodde inte det skulle behövas en tredje gång så nu är det bara att gå och vara nervös igen.

Mitrolle: hoppas hon blir brunstig snart, nu tycker man att det får vara nog med strul, jag håller alla tummar för dig.

Kollade min stumpa igår men inget föl där inte... Hon har tydligen svårt att tömma sig och samlar på sig vätska...Typiskt. Nu borde väl nästa brunst komma snart så hon fick vara kvar på stationen. Jag som var säker på att hon var dräktig - loj och kelsjuk.

/Maria

*knappen*

Idag ska Cola ultraljudas, hon slog ifrån igår. Malva kanske det inte går att ultraljudas ännu, dom skulle kolla vilket dgn hon är på, om det finns något där inne.

Hoppas, Hoppas.. :bump::bump:

Hoppar in här på ett hörn... Jag har "beställt" ett föl efter Linnela, med denna snygging till hingst :love:
Kim%20Hero%20221%20Nordfjordeid-%2004.JPG

Kim Hero heter han, mycket stilig fjording minsann.
Linnela betäcktes i förra veckan, så om 17 dagar blir det ultraljud och jag håller alla tummar och tår jag har för att hon tog sej! :bump::bump:
Och sen är det ju bara drygt ett och ett halvt tills jag får hem den lilla guldklimpen :angel:
Men som jag längtar!
Stoägaren skulle ringa mej såfort hon visste...
Jag hoppas på en hingst... (Jag hoppas iofs mest på NÅNTING alls för tillfället..)

Nu är Colas UL gjord..

HON ÄR DRÄKTIG!!! :bump::banana::bump::banana:

Jag är såååå glad.. Hämtar henne på Lördag. :bump:

Oj, är så till mig att jag glömde *KL*

Jag har precis hämtat hem mitt Rp sto från Aydin. Det gäller att passa på att använda honom han är ju till åren kommen.

Jag tänker återkomma nästa år till Hayd´n...

Jag tänker återkomma nästa år till Hayd´n...

Liknande trådar

Avel Jag har kikat runt lite på hingstar för lite framtida intresse, har ju en 3-åring som kommer betäckas om ett - ett par år, och har...
2
Svar
20
· Visningar
2 411
Senast: Sara-Ida
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka