En tråd för oss som väntar föl 2008

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Mitrolle
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 636
  • Visningar Visningar 201 240
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Molinna var på väg in i ny brunst i söndags på naturlig väg nu iaf :banana: skönt! Hoppas på att hon kan bli dräktig den här gången, förra var ju lite strulig med att hon aldrig blev klar och så infektionen. :)

Jag har ett sto som åker till "sin" hingst idag, hon ska på fribetäckning för första gången så vi får hoppas att det går bra. :D Hon har dock haft 3 föl innan me de är "gjorda" via semin.
5298405.jpg

Hingsten heter Rubesco. :D

//Diana

Jag måste bara fråga...varför betäcker du med en icke godkänd hingst? som inte har några som helst meriter själv dessutom....

Man får verkligen:bow::bow::bow:mkt för Impuls ägare som så fort problemet uppenbarades var mycket öppna och ärliga om det!!!

Fast jag tycker jag borde fått veta att det var problem redan när vi beställde för andra försöket. Nu har jag ju sumpat 2 brunster och om hon nu är tom, vilket jag tror, får vi ju betäcka nu och får ett juniföl nästa år. Jag som har andra stoet dräktigt sen länge och ska ha i mars nästa år. Känns ju jättekul att ha två föl med 3 månaders mellanrum när det inte hade behövts! :(

*kl*
Igår konstaterades mitt Casir Ask sto dräktigt på 16 dagar med Corlensky G :banana:

Nästa koll blir runt den 19 juli! (40dagar)

mitt sto är fortfarande dräktig med majim g och allt såg mycket bra ut på 30 dygns kollen! jippi!! :banana::bump::bow:

Letar du efter en ren gångartshingst så har jag hört många lovprisa Bocelli 1044 sedan finns det ju Rambo och Hermes som har samma ägare som Impuls. Lycka till och hoppas det går bra vilken hingst du än väljer.

Jag betäcker mitt sto med Herzensdieb och jag hoppas att det tar sig för det är en mycket trevlig hingst som rör sig trevligt,hoppar riktigt bra för att vara en gångartshingst.Tror att han är den typförbättrare jag behöver på mitt Chapmansto. Någon mer som har betäckt eller tänker betäcka med Herzensdieb.

*knapplån*

Mitt Mastersto är dräktig med Don Romantic på första brunsten!!! :banana::banana::banana:

På torsdag ska jag kolla mitt Maratonsto om hon har tagit sig med Jaguar Mail.

Var och kollade stoet vi seminerade med De Noir idag på morgonen, och hon hade släppt ägget..!! Nästa koll blir runt den 11 juli (16dygn)..

Jag betäcker mitt sto med Herzensdieb och jag hoppas att det tar sig för det är en mycket trevlig hingst som rör sig trevligt,hoppar riktigt bra för att vara en gångartshingst.Tror att han är den typförbättrare jag behöver på mitt Chapmansto. Någon mer som har betäckt eller tänker betäcka med Herzensdieb.

Jag hade Herzendieb som en kandidat till mitt Mastersto. Först hade jag bestämt mig för His Highness, men sen råkade han ju ut för olyckan och avlivades och då funderade jag på Herzendieb och Don Romantic. Men då årets föl e. Bocelli ser mycket lovande ut valde jag Don Romantic.

kl

Det blir nog inget föl nästa år:(
Hon släppt ägget vid koll idag. Dom chansade (för tidigt) och seminerade henne i Torsdags, kollades fredag och hade inte släppt. Sedan har det varit midsommar och hingsten var i Norge och tävlade så man kunde inte få något skick förrens imorgon.

Men ska på koll om 14 dagar ifall mot all förmodan hon skulle ha tagit sig. Men det är lika bra att förbereda sig på att hon är tom.

Senast ändrad:

Letar du efter en ren gångartshingst så har jag hört många lovprisa Bocelli 1044 sedan finns det ju Rambo och Hermes som har samma ägare som Impuls. Lycka till och hoppas det går bra vilken hingst du än väljer.

Bocelli är tyvärr för nära släkt med henne och Hermes är för liten. Rambo är däremot lite för grov tycker jag. Så ingen av dem tilltalar mig. Har bestämt mig för Nobel nu iaf. Men först ska det ju konstateras att hon ÄR tom. :crazy:

Hej.
Ska iväg imorgon för att kolla om mitt ena WM sto är dräktigt, i morgon ska hon ha gått 24 dygn, tyvärr blev det lite sent på grund av en semester resa till skara :angel: Så nu hoppas jag att hon är dräktig.

Mitt femåriga arabsto är på betäckning (naturlig betäckning) hon har tidigare år visat tydliga brunster, men aldrig betäckts. Jag hade planerat att betäcka henne förra året men hon var osäker på hingsten och kände att hon gott kunde få ett år att mogna på.
Under detta år har hon varit hos fodervärd och jag har inte haft någon koll på brunster. Dock har hon vart tydlig tidigare år.
På stuteriet där hon står nu (körde dit henne 10/6) sprutade de henne 18/6 utan att få någon brunst på henne. Nu ska de ta och kolla henne med UL och se hur hon är i tiden och ev spruta igen.
Nån mer som haft problem med brunster???

Nobel är inget dumt val det är ju en riktig dubbeltalang som tävlat högt upp i klasserna både i dressyr och hoppning. Det kan nog bli bra skulle jag tro-lycka till,jag hoppas att du får ett fint Nobelföl nästa år. :D :D

Körde mitt kallblodstravarsto till hingst igår.
Den utvalde blev Schuvar (e: Elding).
Hon själv är e: Pio - Kinge Stjernen.

Hoppas verkligen att hon behåller fölet sen när hon blivit dräktig. Hon har resorberat/kastat två år på rad nu. :crazy:

Min Svarta betäcktes flera gånger, med början den 3/6. Tyvärr ville hon inte sluta brunsta, så betäckningarna avbröts. Veterinär kollade henne och hon hade inga ägg, sa han...? :confused:
Hon blev igångsprutad igen förra veckan och verkade vara på väg in i brunst i förmiddags.
Får väl hoppas det går bättre denna gången då... Suck! :crazy:

*knapplån*

Fina är betäckt nu! Provas om ett par dagar igen, slår hon ifrån så kommer hon hem o då är det bara att hålla tummarna! :bump: :banana: :D

*kl*

Min stora Nostradamus-märr är nu seminerad... men inte med Quite Capitol som var tänkt eftersom han, dagen innan hon skulle semineras gick och skadade sig så han inte kunde tappas.
Nu bidde det en chansning och val med hjärtat vilket innebär att hon nu är seminerad med Corlensky G.

Hmm, det blev samma sak förra gången hon skulle betäckas, Hade valt ut Florencio I och så brunstar damen över midsommar när det inte går att få skick från Tyskland, då blev det Bocelli och en mycket trevlig och bra avkomma som resultat så jag får väl hoppas på samma tur i det här akutvalet :angel:

Så nu har jag fått första stoet konstaterat dräktigt!
Kollad i torsdags på 15dygn, så nu har hon landat här hemma på betet efter långa resan från Gurresta och hem, hon fölis har hittat sin plats i flocken och är bättre polare med korna än de andra stona än så länge, mitt andra sto som ska kollas på måndag hänger efter Rosa hela tiden och vill hälsa på bebis men kommer inte intill :D
Ser jättekul ut när hon är som en skugga på behörigt avstånd :rofl:

Beräknad till 6maj 2008 och stammen är Looping - 88keys

Nervös väntan till på måndag då vi ska se om 5åringen är dräktig vilket jag är 95% säker på att hon är. Hon är seminerad med Alligatorn.

Tyckte mig även se att Elsa blinkade lite ihop med travar stoet som är så brunstig att hon skvätter i varje steg :D

5åringen är konst dräktig :banana: tyvärr tvillingar med den ena är klämd idag så nu är det nervös väntan till imorgon för att se om den andra är kvar :crazy:

Elsa står nu brunstig med ett fint ägg på g hos 88an, betäckning i morgon trodde dom! :d

Mitt sto f:94 e:Napoleon ue:Pajazzo seminerades första gången idag med Impuls 1139, jättespännande. Jag har fött upp henne själv så det ska bli kul att se tredje generationen (om hon blir dräktig).

Vad härligt att läsa om alla planer! :bump: Sorbisen, vad har du läst om att ta första fölet på ett sto som blivit lite äldre? Mitt sto är 15 och har aldrig haft föl innan. E lite orolig att det ska bli problem...

Liknande trådar

Avel Jag har kikat runt lite på hingstar för lite framtida intresse, har ju en 3-åring som kommer betäckas om ett - ett par år, och har...
2
Svar
20
· Visningar
2 411
Senast: Sara-Ida
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka