En tråd för oss som väntar föl 2008

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Mitrolle
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 636
  • Visningar Visningar 201 240
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Det blir inga Impulsföl alls! :cry:

Hingsten är tagen ur avel, han har fel på spermierna. Fick veta ikväll att inget av stona han seminerats med tagit sig.

Så det är bara att räkna Jolie som tom och leta annan hingst. Förslag någon? Hon är e. Bayron 885 - Herkules 504 - Brabant 448 och ser ut såhär:
11349108.jpg

Jag blir bara så matt och trött, jag orkar inte ens tänka.

Jag vill ha en hingst som är snygg exteriört, med bra gång, och gärna hyfsad hoppförmåga med. Bra temperament är viktigt.

Jag hade fått lite viskningar om detta problem innan, det var därför jag verkligen hoppades med ditt sto...ledsen för din skull, ledsen för svenk avel, vi hade behövt en Impuls:cry:

Mitt sto var dräktig på 18:e dagen alla fall. Ska på ultraljud den 4:juli, Håll tummarna. Hon har skvätt lite här hemma men de ska tydligen vara normalt........??
Jag är jättenervös! Vill helst inte skicka iväg henne igen.
*snåljåpen*

Tråkigt!

Men det finns ju många att välja på.

Aerline H ger ju både gång och hoppförmåga.

Jag hade tyvärr hört rykten om att Impuls hade dålig fertilitet, det var därför jag hoppades så på att Jolie skulle bli dräktig, men om du fått veta att inte ett enda sto blivit dräktigt är det tragiskt både för er enskilda stoägare som valt honom och för svensk halvblodsavel som behöver en god son till Master:cry:

Vad tycker du om Hermes?

Så nu behöver ingen spekulera i vilken andra nygodkänd hingst det var som hade dåligt kvalitet...:angel:

Nu har jag kollat lite snabbt och har valt ut 4 st hingstar som jag ska fundera på tills i morgon..

Camaro M

Twilight

Nobel

Aerline H

Vad tror ni?

Tyvärr inte:cry:

Jag som verkligen hoppats på honom som sin fars efterträdare både som avelshingst och tävlingshäst!

Hoppas att det går att få bukt med på något sätt..

Hermes är för liten. Han är ju bara 161 och Jolie är ca 164 cm. Behöver en hingst som är större än henne.

Jag förstår, synd!

Av de alternativ du räknat upp är jag tilltalad av Nobel och Aerline.

Jag håller på Nobel. Mest för att jag sett ganska många avkommor efter honom, och de är mkt trevliga, ganska rejäla och över medelstorlek...

Jag har nog bestämt mig för Nobel faktiskt. OM hon nu är tom. Hon visar ingen som helst brunst ännu och den borde komma nu typ. Men jag kör henne till station på tisdag om hon inte börjat brunsta i morgon då.

Jag tycker Aerline och Sheraton är snyggare...;)
Min favvo annars, har jag hört oxå inte har så bra simmare iår...

Iaf ska Elanca oxå till station första gången på tisdag, och kolla läget!

det kanske jag med tycker, men det är inte på snyggheten man rider fniss

Jag gråter... :cry: :cry: men jag fick ju veta att det var problem, ägarna var uppriktiga och talade om när det var dags att seminera mitt sto första gången. Jag bytte till stallkompisen men så har jag ju ett sto som mäter 174 cm i strumplästen så det funkar med en mindre hingst....
Vi kanske ses på fölvisningen nästa år ändå, fast inte med det vi först hade tänkt oss... :(
// ledsen C

Man får verkligen:bow::bow::bow:mkt för Impuls ägare som så fort problemet uppenbarades var mycket öppna och ärliga om det!!!

Vi var och kollade vårt sto på 46 dygn idag och hon är fotfarande dräktig med Stokdals Livanos. :bow:

Ska in på onsdag och kolla andra stoet på 45 dagar och det tredje på onsdag nästa vecka också 45 dygn.. *håller tummarna*

Väntar på fölning här också, vårt Ramiro sto börjar flla på bra så nu håller vi ett extra öga på henne.. men det är inte beräknat förens till 7/7 och hon brukar gå över.. så vi får se =)

idag insemineras mitt sto igen med Bocelli! håller alla tummar då hon även fick en behandling mot bakterier igår!:(

Liknande trådar

Avel Jag har kikat runt lite på hingstar för lite framtida intresse, har ju en 3-åring som kommer betäckas om ett - ett par år, och har...
2
Svar
20
· Visningar
2 411
Senast: Sara-Ida
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippa hund
  • Guldfasanerna