En tråd för oss som väntar föl 2008

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Mitrolle
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 636
  • Visningar Visningar 201 240
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Hej. Jag har nu hämtat mitt sto från Gurresta, förhoppningsvis dräktigt med Ludwigs Champion, vilken lycka. Släppte dock 2 ägg varför det är viss tvillingrisk. skall dit igen 4/7 för nytt UL. Jag hoppas verkligen att det blir något. Längtar redan till nästa år...

Det verkade som om de trodde att hon skulle bli brunstig igen... blir hon inte det sputar de väl igång henne (igen). :confused:
Men det är lite konstigt, Molinna har alltid haft väldigt täta (och långa iofs) brunster, förra sommaren kändes det nästan som att hon var brunstig hela tiden.. och alltid visat det jättetydligt.
Men vad jag förstod kunde det ha att göra med infektionen hon hade också...
Kan det vara för att hon inte går med sin "pojkvän" längre? :angel:
Har tänkt att de ka få gå ihopa igen tills vi kör upp henne på lördag...

Men kan han "rida" på henne? Det kan ju vara han som är "boven i dramat":eek:
Låt inget avelssto gå med valacker, (helst inga ston pga infektionsrisken)

Om hon börjar bli brunstig kanske, det var därför vi skiljde på dem från början. När hon inte är brunstig bryr han sig inte om henne alls.

*kl*

Förhoppningsvis så ultraljudas min dräktig om en vecka. Orkar inte vänta till veckan efter... :)

*håller tummarna*

Grattis att hon är dräktig, vi är så glada för gamla Hanassie har alla sina ston på TAI dräktiga på första försöket. Bra för en hingst på 24 år!

*kl*

Mitt sto är nu dräktig (16 dygn) med Don Primero!:love:

Inte de bästa förutsättningarna dock för att det ska hålla i sig då pållan är skadad :(

Men vi försöker göra det bästa av situationen och om allt går vägen blir det en fölis den 5:e maj nästa år!

Jag har "lånat" magen på ett sto e. Haydn ue. Bernstein. Hon är inseminerad för en vecka sedan med Wilton 1137. Nu är det en VÄLDIGT spänd väntan på vad 16-dagars kontrollen säger....

Det är första fölet för både mig och stoet, så det känns läskigt/spännande/roligt på samma gång! :D

*kl*
Nu är båda mina betäckta. Cola gick om igen och malva sprutades igång och blev jättebrunstig, MEN.. Fröken Malva ville inte bli betäckt med Akron utan det fick bli Frej på henne med.. Akron tyckte hon inte om och släppte inte intill honom.. Men med Frej så var det inte några problem alls. Tur att Malvas uppfödare där hon står på betäckning nu har flera hingstar att välja på.

Nu är det bara att hålla alla tår och fingrar att dom tar sig..:bump:

Jag har precis köpt ett 9-årigt Arabsto (Crabbet/OE) från N.Irland, och idag 'landade' hon hos hingsten i Wales, England.

Stoet
627460ba.jpg

-----
7f99727d.jpg

-----
Hingsten
2baf5083.jpg

-----
b7f8a471.jpg

Sååå spännande!:d
Bia

Grattis till så fint köp. Ska bli spännande med avkomman, jag gillar Rusleem skarpt. En vän köpte ett sto e honom för många år sen, hon har fått otroligt fina avkommor:love:

Vad roligt! *gammal arabälskare*

Hingsten var verkligen läcker, gillar dom som fuxar med stora tecken. Fräckt tecknad frambenet! :love:

LÅt mig presteran hingsten jag valt att betäcka med min lilla nordis dam se bild nedan den 2 gäller det så låt oss hålla tummarna , åkte till uppsala en gång aldrig så långt igen
ps stoet lite väl sommar fet efter 3 månaaders sommar vila

haha
http://i50.photobucket.com/albums/f322/ladyfoxglove/blandat018.jpg

HIngsten är tinkter/irc Pitou van de Bonte Parels
Född 2002
inmätt 162 cm , AB premierad , friröntgad lösa benbitar och spatt patella, eksemfrihets intyg , klinikbesiktigad ,godkänt körprov. premierades i våras med 40 p exteriört och visad i aug 06 fick 42 p
homozygot för tobiano,

mamman /pappan 1a premie,

E: Pablo van de Bonte Parels
U: Miss Marple van de Bonte Parels
se bild nedan
http://i50.photobucket.com/albums/f322/ladyfoxglove/PICT0025.jpg

Så nu har jag fått första stoet konstaterat dräktigt!
Kollad i torsdags på 15dygn, så nu har hon landat här hemma på betet efter långa resan från Gurresta och hem, hon fölis har hittat sin plats i flocken och är bättre polare med korna än de andra stona än så länge, mitt andra sto som ska kollas på måndag hänger efter Rosa hela tiden och vill hälsa på bebis men kommer inte intill :D
Ser jättekul ut när hon är som en skugga på behörigt avstånd :rofl:

Beräknad till 6maj 2008 och stammen är Looping - 88keys

Nervös väntan till på måndag då vi ska se om 5åringen är dräktig vilket jag är 95% säker på att hon är. Hon är seminerad med Alligatorn.

Tyckte mig även se att Elsa blinkade lite ihop med travar stoet som är så brunstig att hon skvätter i varje steg :D

Ja vi har valt Lancier (A-prem, hopphingst e: Landgraf I) till vårt Feliciano- Robin Z sto! Hon betäcktes första gången idag...:D

Jaha..pratat med stationen idag o hon var ej dräktig men på väg in i brunst, ska kollas på onsdag igen:crazy:
Lustigt hopp det blev där..hon brukar va så punktlig med sina brunster(hon skulle gå ur brunst idag egentligen om det hade vatt som vanligt)??!!

På fredag ska hon kollas! :bump:

Hoppas verkligen hon är dräktig för då får hon åka hem!

:)

Jag går o är skitnervös för är hon inte dräktig borde hon komma i brunst vilken dag som helst och dagen innan brunst är hon riktigt jobbig att rida, och hittills har hon varit en ängel. Så idag är det nervöst att se hur det går i ridningen... :crazy: Hon ska kollas på onsdag...

Håller tummar och tår för att det går vägen!!! :) Vore så skoj med en Impulsbebis på fölvisningen i Örebro nästa år ... hoppas hoppas! :banana:

Liknande trådar

Avel Jag har kikat runt lite på hingstar för lite framtida intresse, har ju en 3-åring som kommer betäckas om ett - ett par år, och har...
2
Svar
20
· Visningar
2 411
Senast: Sara-Ida
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippa hund
  • Guldfasanerna