En tråd för oss som väntar föl 2008

Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Min dam vägrar äta sina linfrö så jag har typ 10kg här hemma som måste slängas:crazy:

Vart kan man köpa Linkli Pellets Molin?:)

Nej vad synd.. Kan du inte försöka på något vis med linfröna?

Linklipelletsen är jag stort tacksam för :D Verkligen toppen saker, hihii..
Men ska jag vara ärlig så vet jag bara 1 ställe som har det och det är på Odenkvarn i Odensbacken ca 2.5mil från Örebro centrum, en säck räckte för mig ca 3mån om jag minns rätt, jag ger 4dl/dag av det.

Ska dock åka och köpa en ny säck snart då den är slut, men måste flörta med min systers kille med och låna bilen lr att han kör.

Gillar linklipellets för att det är vetekli, linfrö och kalk i det, toppen!
Betalade 70kr för den säcken, minns inte om det var 20 lr 25kg säck, lr om det var 15kg? Aja, det räckte läge och har funkat super på henne.

Hon vart lös i magen av 2dl linfrö så när hon fick ren linfrö så fick hon 1dl/dag (Hos fodervärden). Jag ger av detta nu och är super nöjd.

Du kanske kan maila och kolla med Odenkvarn om dom vet andra ställen? PM:ar dig hemsidan dit.

:bow:Jag bor ju nära Halmstad och på kvarnen(utanför)brukar där finnas mkt olika fodersorter.
Granngården lär väl knappast ha det iaf:(

Nej granngården hade aldrig hört talas om det när jag frågade där, för jag tycker det är jobbigt själv att behöva fixa någon som kan köra mig för att köpa denna säck som finns 2.5mil ifrån :p Men jag är nöjd med det och vill fortsätta med det.

Får du svar så får du gärna hojta till om var för ställen det mer finns linklipellets på :D

Lycka till nu!
Förresten, kvarnen där vid dej, har inte dom linkli då?

Nu e hon på djursjukhuset i trygga händer. Hon skulle nog överleva detta!
Har skrivit mer i en annan tråd.
Lycka till alla ni andra nu!
krama

Oj..hur hamnade hon där. Var inte allt lugnt. Ska läsa i din andra tråd. Hoppas det går bra.

Idag kände jag för första gången riktiga sparkar! :love: :bump:

Myser nu... :D 250 dygn idag...

Men jag blir ju bara mer o mer nervös för varje dag som går! :crazy:

Min lilla skrutta :D

Chami är nu helt släppt bäckenbanden, men fortfarande inget i juvret.
Däremot får jag nu ta på juvret utan att hon ens lägger öronen bakåt. Hormonerna har väl satt igång... hon är en bra mamma.
Vi satte upp kameran igår o kan nu följa henne via tvn i sovrummet.

Hittade inte heller tråden. Men ska titta igen.

*KL*

Tänkte pigga upp med en uppdatering av lilla "Saga" som har hunnit bli en vecka gammal å med mycket spring i benen :bump:

Saga048.jpg

Saga046.jpg

Saga088.jpg

Vilken otroligt härlig liten fölis du har Myra.:love: Idag firar både jag och mitt sto.Hon har idag gått 220 dygn, 1/3 av dräcktigheten. Och jag firar 29 år. :smirk:

Förlåt skev fel. Ska vara 2/3 av dräcktigheten. Är inte lätt att bli gammal.:angel:

Liknande trådar

Avel Jag har kikat runt lite på hingstar för lite framtida intresse, har ju en 3-åring som kommer betäckas om ett - ett par år, och har...
2
Svar
20
· Visningar
2 409
Senast: Sara-Ida
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hundrelation