En tråd för oss som väntar föl 2008

Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

*KL*
Mitt sto har i dagarna fått som limpor framför juvret, är om möjligt ännu surare när man ska där och pilla :p Som en huggorm med sprattlande bakben :crazy: Idag på 244 dygn :love:

Verkar inte vara nån som har några idéer om byte av hage så jag får väl gå på instinkt...

de där är svårt att avgöra.. beror mkt på om det är en första gångare eller någon som haft många föl så du vet hur hon brukar bete sig inför fölning.. Är ju som du sa dumt om hon fölar i lösdriften.. men samtidigt tråkigt om hon måste gå själv onödigt länge

*Kl*

Igår hade min släppt ytterligare på bäckenbanden. Vandrade runt lite oroligt i boxen på kvällen en stund och stod och tröck rumpan mot boxdörren och krubban med svansen åt sidan. Juvret har inte växt mer, men hon har små gulaktiga kristaller/proppar på spenarna.
Kan man utefter det gissa på ungefär hur långt det är kvar?
Hon är idag på dag 311 så det gör ju inget om hon kniper lite till.
Jag har sovit i stallet 2 nätter nu, har gumman på tv-skärm, och jag är redan helt slut, men försöker jobba litegranna på dagarna iaf. Frågan är hur man kommer se ut om hon kniper i veckor, ser redan ut som hej kom och hjälp mig efter 2 nätter utan nån direkt sömn:D. Folk på jobbet undrar om jag är sjuk!

Man vänjer sig vid allt.

För två år sen fick jag vaka i 28 nätter:crazy: på ett föl som kom på dygn 350. Första veckan var värst, sen hade jag kommit in i rytmen.

Haha...måste få ge dig rosor för att du alltid är så positiv.

Härhemma har jag problem med kameran...någonstans är det glappt o vi vet inte vart. Suck. Eländet som var så dyrt.
Chami fyller så skakteligen sitt juver....men det går Saaaaakta.
Hon är iaf som en snäll teddybjörn nu. Kan inte få nog av kel o man får ta på juvret nu utan problem.
Hoppas ju hon kniper till den 17e mars. Har dubbelbokat o ska till falkenberg den 14-16 på rp bruksprov.
Iofs finns gubben hemma som är van o han kommer ha min äldsta hemma som hjälp. Även hon van. Men ni vet hur det är...ingen kan vakta bättre än man själv.:)

Haha;)

Jag betäckte inte om det året för att jag inte stod ut med tanken på en lika lång vaka en gång till. Nu har jag glömt bort hur hemskt det var:)

28 dygn, ojoj stackare! Men det känns tryggt att höra att man vänjer sig:D, jag får en känsla av att min vaka kan bli lång;)

Jag har hört att när de trycker rumpan mot väggen är det inte långt kvar!!!:)

Jag lovar att komma med uppmuntrande tillrop!:)

Jag vet hur det känns;)

Mitt ena sto började med det ca 2 veckor innan.
Det andra gjorde det aldrig. De brukar göra det när de har förvärkar o det trycker på.

Mitt ena sto började med det ca 2 veckor innan.
Det andra gjorde det aldrig. De brukar göra det när de har förvärkar o det trycker på.

NEJ usch! Säg inte så!! Mitt ena sto, strax över 60dygn kvar stod så i morse och tryckte rumpan mot väggen, dessutom har juvret börjat bli liiite större :crazy:
Nu blir jag orolig

Dock har hon fått allvarliga attityds problem, är en riktig häxa :devil: , vilket jag tar som ett någorlunda gott tecken eftersom många ston brukar bli froma som lamm precis innan :smirk:

Tack Lillcaksa för svaret. Jag tror inte mitt sto haft föl tidigare så jag vet inte alls hur hon reagerar. Min tanke var att flytta med vår ponny som hon älskar till den mindre hagen i så fall. Nu är det exakt en månad kvar. Så frågan är ju om jag ska flytta nu eller senare?

Mitt sto kliar sin rumpa så otroligt ibland, hon är bara inne på dygn 222 idag.

Så oroa dig inte, det kliar dom säkert bara, vinterpälsen kanske tappas nu ;)

Är det någon som har erfarenhet av ifall fölen behåller sitt temperament från när de ligger i magen och hur de blev sen? Om det är stillsamt i magen, är det då något lugnare som kommer ut eller spelar det ingen roll?

Jag har bara fått ett föl men det var normala rörelser under dräktigheten, lite karate kid :angel: och det var världens busfrö som kom ut :D

Hoppas på två busfrön nu i år, det sprallas rejält i ena magen, så det blir nog en bråkstake till. Den andra verkar lugnare men det är nog inte helt ologiskt eftersom det är en stabil hingst som är pappa. :D

Om det nu stämmer :p

Jag tycker du ska flytta dom snart iaf.. så hon hinner vänja sig.. dumt att göra henne upprörd allt för nära födseln..

Liknande trådar

Avel Jag har kikat runt lite på hingstar för lite framtida intresse, har ju en 3-åring som kommer betäckas om ett - ett par år, och har...
2
Svar
20
· Visningar
2 409
Senast: Sara-Ida
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Hundrelation