peace

Trådstartare
som slog mig häromdag:idea:Är det ingen som har Newfoundlandhund nuförtiden? När jag var barn fanns det "massor" men nu ser man nästan ingen längre.Finns det ngn här på Buke som har denna fina hund?
Passade en sådan för många år sen men han trivdes inte hos oss, då vi vid det tillfälle bodde i lägenhet, som han tyckte var aldeles för varmt!!

Sv: En tanke

Jag har några vänner&ekanta som har dels uppfödning ,fd uppfödning.
Jag tror att vissa raser är en *inne* grej tyvär.
Siberian husky som jag har vart inne för 1 år sedan tydligen nu ligger de väl ett 60 tal hundar på blocket!!

Standarden på våra Svenska nuffar är vad jag lyssnat mig till inte så bra + dåliga höfter.

En bekant till mig hade en sådan vovve, och det enda jag minns från honom (hunden alltså) var att han producerade lika mycket dreggel som en hel fabrik skulle ha gjort, plus att ägarens bil + lägenhet hade allt detta dreggel i varenda liten vrå. Mysigt ;)

En granne i byn har en newfoundland hane, det är vackra djur - men dreglar på tok för mycket för vad som kan vara hälsosamt i ett svenskt hem :D

Jag har, Hambo har jag för mig har eller har haft njuffe också.

Det är mycket dreggel, mycket päls.. mycket hund med mycket kärlek :love:
Det finns inget ont i en njuffe -ingen jakt och lagom med vakt (när det behövs.. typ när man går på en mörk gata och möter ett gäng skummisar).
Perfekt hund :)

Nämen vad kul! Har du ingen bild på honom?
Hm jag kommer inte ihåg att den vi passade dreglade:confused:
För övrigt verkar det ju så att det inte är SÅ många som har "nuffar" nuförtiden.

Det bodde en NF här tidigare i byn,den flyttade i somras,en stor svart sak med mycket dreggel,och eksem,dom rakade den nästan jämt för eksemen skull!

Men för övrigt en go hund!

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 254
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 323
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Jag kom hem efter nattjobb till sjuk hund :(. Han hade kräkts i hela huset under de två timmarna han var ensam hemma och även kissat...
2
Svar
29
· Visningar
2 797
Senast: Tualma
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
8 9 10
Svar
191
· Visningar
24 505
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka