lisahjelmgren
Trådstartare
...om liggdetektorer! Alla övervakningssytem är ju mer eller mindre dyra, iallafall om man bara väntar ett enstaka föl. Har nu "sovit" i stallet sammanlagt tre nätter eftersom mitt sto har gått över 330 dagar. Får fölita mig på övervakningskamera och mina egna ögon. Har hört att ston i regel aldrig ligger ner på sidan såvida de inte är dags för fölning. Pytsan! Min häst ligger på sidan minst två ggr varje natt. Lägger sig först ner som vanligt, efter ett tag lägger hon sig helt vartefter hon ställer sig upp. Mer eller mindre sovandes under hela föreställningen. (Jag desto mer vaken )
Är detta ovanligt eller? Jag menar bara att en liggdetektor hade ju hållt mig vaken lika många nätter som utan. De är dyra dessutom. Bara en tanke ifall fler har tänkt köpa en sådan. Svettdetektor kanske är vanligare att folk införskaffar, men iallafall. :smirk:
Är detta ovanligt eller? Jag menar bara att en liggdetektor hade ju hållt mig vaken lika många nätter som utan. De är dyra dessutom. Bara en tanke ifall fler har tänkt köpa en sådan. Svettdetektor kanske är vanligare att folk införskaffar, men iallafall. :smirk: