Sv: En studie i hur lätt det är att få ett snitt beviljat.
Det där tycker jag är riktigt läskigt för jag tror tyvärr du har rätt i det. Normen trycks hela tiden framåt. Att få en hängade mage som spruckit mycket är nog inte roligt för någon. I framtiden ska vi kanske bevilja ks/igångsättning direkt en bristning dyker upp?
Jag tycker det här är ett väldigt viktig inlägg. Jag tror nämligen att så fort vi kvinnor börjar försöka hitta möjligheter att våra kroppar inte ska förändras av graviditet så kommer det komma önskemål/krav från ANDRA att en graviditet inte ska förändra vårat utseende. Det är ju redan nu så att den kvinnokropp som mestadels visas upp i media, som den korrekta, är en som tillhör en ung kvinna som inte varit i närheten av en barnsäng.
I jämförelse har på bara några årtionden trenden gått från att kroppshår är något inte bara naturligt utan rätt sexigt till att vara något fruktansvärt ofräscht och avtändande, åtminstone om det sitter på en tjej(någon annanstans än på huvudet då). Det märks hur tydligt som helst i reklamen, när man lyssnar på tonåringar(av båda könen) osv. Det vore trist om samma normförändring skedde vad gäller utseendet hos någon som fött barn.
Det där tycker jag är riktigt läskigt för jag tror tyvärr du har rätt i det. Normen trycks hela tiden framåt. Att få en hängade mage som spruckit mycket är nog inte roligt för någon. I framtiden ska vi kanske bevilja ks/igångsättning direkt en bristning dyker upp?