En studie i hur lätt det är att få ett snitt beviljat.

Sv: En studie i hur lätt det är att få ett snitt beviljat.

Jag har i verkligheten träffat ett antal människor som är just så platta (eller grunda som jag föredrar att kalla det) så att det kan finnas även på ett forum ser jag inte som osannolikt.

Jag har ägnat i det närmaste en livstid åt att lära mig acceptera det men har inte lyckats så bra.

Kan du vänligen förklara på vilket sätt du uppfattar mig som platt i detta?

Beroende på definition kan man kanske se det som en förebyggande operation.

Utöver, det handlar nog till viss del om att man känner sig själv och att man inte skaffar barn för att ha något att visa upp eller vill vara gravid och amma. Att vilja skippa amningen kan jag se många anledningar till.

Nyfiken på vilka många de är?

Det verbala är alldeles utmärkt formulerat.
Men det finns inte någon sammanhållande logik.
Påståendena spretar åt olika håll utan att där blir någon djupare logisk förklaring.
Dina slutsatser verkar inte heller ta med hela uppsättningen med fakta som finns - ens i tråden.

Det verbala är alldeles utmärkt formulerat.
Men det finns inte någon sammanhållande logik.
Påståendena spretar åt olika håll utan att där blir någon djupare logisk förklaring.
Dina slutsatser verkar inte heller ta med hela uppsättningen med fakta som finns - ens i tråden.

Spretar åt olika håll?
Får du uppfattningen för att jag spekulerat om hur andra tänker, blandat in hur jag tänker och sedan berättat om väninnan och hennes fall?
Jag känner personligen att det varit ett väldigt hoppande mellan bemötande av frågor av både generell art, mot mig och runt min väninna.

Oavsett, när det gäller väninnan finns en sammanfattande post som förefaller enkel och har ifrågasatts om det saknas betydande detaljer men som jag förklarat - nej tyvärr, det blev aldrig mer spännande än så.

När det gäller mina slutsatser så fungerade de med min läkare och de fungerade även för min väninna vid henne samtal.

Nyfiken på vilka många de är?

Att kunna dela ansvaret fullt ut med pappan (eller annan) vilket i sig innebär flera fördelar. Jobb, frihet, jämlikhet, samhällelig påverkan.

Sedan finns det säkert de som inte gillar det generellt eller som inte vill ha ännu hängigare bröst efter graviditetens slitage - men det var inte det jag tänkte på.

Spretar åt olika håll?
Får du uppfattningen för att jag spekulerat om hur andra tänker, blandat in hur jag tänker och sedan berättat om väninnan och hennes fall?

Nej för att du har argument som talar mot varandra.
Dina egna argument då.

Nej för att du har argument som talar mot varandra.
Dina egna argument då.

Nej nu orkar jag inte längre, the bottom is nådd :D

Tackar alla som visat intresse och förklar härmed uppdraget slutfört och min medverkan som avslutad.

Trevlig helg!

Att kunna dela ansvaret fullt ut med pappan (eller annan) vilket i sig innebär flera fördelar. Jobb, frihet, jämlikhet, samhällelig påverkan.

Sedan finns det säkert de som inte gillar det generellt eller som inte vill ha ännu hängigare bröst efter graviditetens slitage - men det var inte det jag tänkte på.

Fast man kan ju fortfarande amma och både jobba, vara jämnlik och samhällelig... sen är väl friheten lite av ett frågetecken hur du menar här?

Ja, enligt vården hade jag alldeles utmärkta skäl - men enligt dom flesta härinne så hade jag det absolut inte.

Samma här. Blev lovad snitt utan att ens vara gravid (eller ha en tanke på att bli det). Men mina läkare är nog inkompetenta :angel:

Samma här. Blev lovad snitt utan att ens vara gravid (eller ha en tanke på att bli det). Men mina läkare är nog inkompetenta :angel:

Du är alltså helt fysiskt och psykiskt frisk för övrigt och knallade förbi mvc och fick ett infall, gick in på mvc o sa hej, om jag vill ha barn vill jag föda med planerat snitt och h*n sa- Naturligtvis ska du få göra det?

Du är alltså helt fysiskt och psykiskt frisk för övrigt och knallade förbi mvc och fick ett infall, gick in på mvc o sa hej, om jag vill ha barn vill jag föda med planerat snitt och h*n sa- Naturligtvis ska du få göra det?

Ja, naturligtvis var det så det gick till.

Eller inte.

Nähä?
Varför är då dina läkare inkompetenta?

Jag tycker inte det, men jag antar att snitt-motståndarna här skulle tycka det.

Jag har inga fysiska problem med att föda vaginalt, psykiskt sett så är jag övertygad om att jag skulle klara av det men det vore inte helt bra för min psykiska hälsa. Det är inget jag vill utsätta mig för.

Jag tycker inte det, men jag antar att snitt-motståndarna här skulle tycka det.

Jag har inga fysiska problem med att föda vaginalt, psykiskt sett så är jag övertygad om att jag skulle klara av det men det vore inte helt bra för min psykiska hälsa. Det är inget jag vill utsätta mig för.

Antingen så har du missuppfattat eller så har jag missat det, för jag har fått för mig att ingen här är emot planerat snitt om man har fysisk eller psykisk ohälsa som skulle ge komplikationer vid förlossningen.

Att vara frisk på alla vis, men rädd för vf, är inte att bagatellisera, men något som de flesta verkar vara överens om något som bör behandlas innan man beviljar snitt.
Du hamnar ju inte där, du har redan en dokumenterad sjukdom som din läkare anser skulle ge problem/förvärras vid en förlossning och därför är du beviljad snitt redan innan graviditet.

Fast man kan ju fortfarande amma och både jobba, vara jämnlik och samhällelig... sen är väl friheten lite av ett frågetecken hur du menar här?

Om man kan det, varför väljer så gott som ingen att ha det så? Jag kommer inte amma pga min psykiska hälsa (som hör ihop med allt ovanstående) och barnet och pappans relation. Jag anser att det är något alla tre vinner på medan amning endast barnet vinner på.

Sen måste jag säga att det är hemskt att flera av er tycker att man är en olämplig förälder bara för att man inte vill stå ut med oerhörda smärtor medans ens underliv trasas sönder. För mig är det vitt skilda saker! Att det är psykiskt jobbigt att ha barn är jag helt med på men jag har aldrig orsakat mina föräldrar den fysiska smärtan en förlossning innebär mer än när jag föddes. Att moderna kvinnor även har en modernare (sa inte bättre) kroppssyn är väl inte speciellt konstigt heller kan jag tycka.
Det pratas ju väldigt mycket om val hit och dit, vad som är bäst för barnet, naturligt osv. Jag kan inte låta bli att få upp i huvudet det olämpliga i att få barn när man tydligt överstigit gränsen för vad naturen anser vara lämpligt...

Personligen bryr jag mig inte men då tillhör jag ju skaran som inte bryr sig om hur folk förlöses heller. Men ni som bryr er extremt mycket om det kan ju omöjligt tycka att onaturliga graviditeter är okej, eller?:grin:

Detta inlägget blev lite osammanhängande men jag orkar inte fixa.

Om man kan det, varför väljer så gott som ingen att ha det så? Jag kommer inte amma pga min psykiska hälsa (som hör ihop med allt ovanstående) och barnet och pappans relation. Jag anser att det är något alla tre vinner på medan amning endast barnet vinner på.
Jag känner en del människor som har det så. De som inte har det beror i regel på den ekonomiska situationen. Kvinnan tar ut den absolut största delen av ledigheten för hon tjänar mindre än mannen och det måste vara så för att kunna ro ihop det ekonomiskt.

Jag väntar barn i slutet av sommaren och jag förstår överhuvudtaget inte hur amningen skulle kunna påverka min jobbsituation, jämlikhet m.m.

Det är inte amningen som är problemet. Jag har vänner som varit föräldralediga i 1-2 år, men som ändå slutat amma runt 6 månader. För det har fungerat bäst. Det har ingenting med något annat att göra.

Resten av ditt inlägg ser jag inte som värt att kommentera överhuvudtaget.

Jag har fött två barn och fick inte utstå oerhörda smärtor och mitt underliv trasades inte heller sönder. Jag fick smärtlindring mot det onda och enligt många som ännu inte fött barn är jag förmodligen den enda kvinnan i världen som inte behövt sätta ett stygn i mitt underliv. För söndertrasat blir det väl alltid enligt en del? Jag känner faktiskt ingen skillnad alls där nere. Dock hade jag rätt mycket urinläckage från vecka 3. Men det gick över det med någon månad efter förlossningen. Trots vf. Udda, unik eller helt vanligt? Jag tror vi är rätt många...

Om man kan det, varför väljer så gott som ingen att ha det så?
Jag gjorde det och i min värld så är det många som gör så.
Man kan både amma och arbeta så jag förstår inte riktigt problemet.
De första månaderna när amningen tog mycket tid för mig kompenserade vi genom att pappan tog den tidsödande invänjningen till fast föda med tillhörande nedkladdat kök.
Då så började jag att jobba i samma veva.

Att moderna kvinnor även har en modernare (sa inte bättre) kroppssyn är väl inte speciellt konstigt heller kan jag tycka.
Att följa modets nycker är inte alltid bra.
Utan ibland så är det bättre att stå emot.

Mitt motstånd mot snitt bottnar i att det med kniv görs ett hål i magen på kvinnan och att det är farliga saker att ha ett hål i magen.
Underlivet läker och spinalbedövning tar bort smärtorna.

Rätt vanlig tror jag.
Men för oss som liksom "kläcker" är det ju ingen större sak.
Så vi märks inte så mycket.

Jag hade definitivt mera ont när jag bröt ett revben på två ställen.
Och det gick inte över på en kvart som det gjorde vid förlossningarna.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har en kär vän som är gravid i vecka 35. Barnet var oplanerat men är väldigt efterlängtat. Dock har min vän redan sedan innan hon...
2
Svar
32
· Visningar
4 145

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka