Sv: En studie i hur lätt det är att få ett snitt beviljat.
Puss.
Vissa dagar så älskar jag dig mera än andra dagar.
Detta är en sådan dag.
Puss.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vissa dagar så älskar jag dig mera än andra dagar.
Detta är en sådan dag.
Jag har i verkligheten träffat ett antal människor som är just så platta (eller grunda som jag föredrar att kalla det) så att det kan finnas även på ett forum ser jag inte som osannolikt.
Jag har ägnat i det närmaste en livstid åt att lära mig acceptera det men har inte lyckats så bra.
Beroende på definition kan man kanske se det som en förebyggande operation.
Utöver, det handlar nog till viss del om att man känner sig själv och att man inte skaffar barn för att ha något att visa upp eller vill vara gravid och amma. Att vilja skippa amningen kan jag se många anledningar till.
Det verbala är alldeles utmärkt formulerat.
Men det finns inte någon sammanhållande logik.
Påståendena spretar åt olika håll utan att där blir någon djupare logisk förklaring.
Dina slutsatser verkar inte heller ta med hela uppsättningen med fakta som finns - ens i tråden.
Nyfiken på vilka många de är?
Spretar åt olika håll?
Får du uppfattningen för att jag spekulerat om hur andra tänker, blandat in hur jag tänker och sedan berättat om väninnan och hennes fall?
Nej för att du har argument som talar mot varandra.
Dina egna argument då.
Att kunna dela ansvaret fullt ut med pappan (eller annan) vilket i sig innebär flera fördelar. Jobb, frihet, jämlikhet, samhällelig påverkan.
Sedan finns det säkert de som inte gillar det generellt eller som inte vill ha ännu hängigare bröst efter graviditetens slitage - men det var inte det jag tänkte på.
Ja, enligt vården hade jag alldeles utmärkta skäl - men enligt dom flesta härinne så hade jag det absolut inte.
Samma här. Blev lovad snitt utan att ens vara gravid (eller ha en tanke på att bli det). Men mina läkare är nog inkompetenta
Du är alltså helt fysiskt och psykiskt frisk för övrigt och knallade förbi mvc och fick ett infall, gick in på mvc o sa hej, om jag vill ha barn vill jag föda med planerat snitt och h*n sa- Naturligtvis ska du få göra det?
Ja, naturligtvis var det så det gick till.
Eller inte.
Nähä?
Varför är då dina läkare inkompetenta?
Jag tycker inte det, men jag antar att snitt-motståndarna här skulle tycka det.
Jag har inga fysiska problem med att föda vaginalt, psykiskt sett så är jag övertygad om att jag skulle klara av det men det vore inte helt bra för min psykiska hälsa. Det är inget jag vill utsätta mig för.
Fast man kan ju fortfarande amma och både jobba, vara jämnlik och samhällelig... sen är väl friheten lite av ett frågetecken hur du menar här?
Jag känner en del människor som har det så. De som inte har det beror i regel på den ekonomiska situationen. Kvinnan tar ut den absolut största delen av ledigheten för hon tjänar mindre än mannen och det måste vara så för att kunna ro ihop det ekonomiskt.Om man kan det, varför väljer så gott som ingen att ha det så? Jag kommer inte amma pga min psykiska hälsa (som hör ihop med allt ovanstående) och barnet och pappans relation. Jag anser att det är något alla tre vinner på medan amning endast barnet vinner på.
Jag gjorde det och i min värld så är det många som gör så.Om man kan det, varför väljer så gott som ingen att ha det så?
Att följa modets nycker är inte alltid bra.Att moderna kvinnor även har en modernare (sa inte bättre) kroppssyn är väl inte speciellt konstigt heller kan jag tycka.