Sv: En studie i hur lätt det är att få ett snitt beviljat.
Jag är oerhört fascinerad över historien att någon påstås ha plussat, ringt direkt till MVC, fått omedelbara tider för bedömning av barnmorska, psykolog OCH läkare samt direkt, utan större utredning eller ens försök till bearbetning av en orimlig underlivsfixering, fått beviljat en större bukoperation om sådär 35 veckor, innan man ens vet om det är en normal graviditet - och att allt ska ha skett inom en veckas tid.
I semestertider dessutom!
1.
Det är inget påstående, fullt och fast sant.
Som jag skrivit tidigare lyckades jag själv få utredning, planering av både grav och förlossning klar redan innan jag var gravid.
Trots att det är något som i regel "inte sker".
Skrev om det här och flera var då skeptiska till att jag skulle få detta utrett innan grav, några söta själar
var uppmuntrande - och det löste sig ju.
2.
Det fetstilta har vårdpersonal givetvis påpekat, även det ovanliga i historier. Väninnan har haft tur när det gäller uppkomna luckor i tidsbokningen.
"Amatörstudien" riktade just in sig på HUR lätt/svårt det är att få ett snitt beviljat tidigt.
Förberedelserna riktade in sig på just det.
Jag var, utifrån egen erfarenhet, hyfsat säker på att det skulle gå.
Att väninnan skulle få snitt tvekade jag inte en sekund på, däremot lite tveksam till tiden.
Det har inte någonsin handlat om teater, hon var beredd att avstå barn om hon inte fick vf.
Det är nog lätt att bilda sig en uppfattning utifrån en text men jag vet själv att när man sitter öga mot öga och skall granskas/granska så handlar det mycket om levererat intryck/uppfattning.
Jag anser absolut att väninnan kommit till kompetent och mänsklig vårdpersonal, att de tolkade henne som de gjorde gör att jag (som faktiskt känner väninnan) ger dem stjärna i kanten.