En strandad val

Sv: En strandad val

Nu har 5:an kommit. En till fin hanvalp

Hane3_1.jpg


Hane3_2.jpg
 
Sv: En strandad val

Hon börjar se trött ut, mamman. Är det första kullen för henne?
Som magen såg ut skulle jag gissa på 10 st 6h + 4t måste ju vara med i tävlingen;)
 
Sv: En strandad val

Jo, det är första kullen och hon gör ett kanonjobb :love:

Just nu ligger hon och halvsover och valparna diar för fullt. Jag tror och hoppas dock att det kommer några till valpar innan hon är färdig ;)
 
Sv: En strandad val

Husse är ju på jobbet, så han får inte se de små nu, utan han får vackert vänta tills han kommer hem :devil:
 
Sv: En strandad val

Vad lååååång tid det tar!!!:D men, det är bra, jag går och röker, så säg åt henne att knipa 10 minuter till.
 
Sv: En strandad val

Äsch, har du aldrig sett på film?

Jag är som den oroligt vankande kedjerökande fadern i korridoren!:D
 
Sv: En strandad val

Som det ser ut nu, så har nog några valpar avlidit och reabsorberats mellan ul:et och valpning.

Verkar som om jag får nöja mig med dessa 5 om hon nu inte kommer igång och valpar igen snart.
 
Sv: En strandad val

Men usch.:(

Håller tummarna för att det trillar ut nån frisk liten krabat till, eller att hon är klar.
 
Sv: En strandad val

:cry: Nej vad tråkigt, men än är inte hoppet ute....eller?!
 
Sv: En strandad val

Jag är inte särskilt kunnig när det gäller valpningar (vilket jag vet att du är), men en gång (min enda gång) jag var med på en valpning som tog 19 h (stackars hund) från första till den nionde och sista valpen. Så det kan ju ta väldans tid mellan valparna.

Hoppas att allt löper komplikationsfritt och att det snart ploppar ut några friska telingar till! :)
 
Sv: En strandad val

Valpar1_huvud.jpg


Så söt är man som nyfödd jämthundsvalp :love:

Valpar1_2.jpg


Tyvärr, så tror jag inte att det kommer fler. Jag hoppas ju på det, men jag tror inte riktigt att det blir så..
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 093
Senast: Hermelin
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 669
Senast: Anonymisten
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 179
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 040

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp