En liten dum fråga!

F

Finlandia

kompisen min har köpt en valp för några veckor sen. och ex: den föddes i torsdags så skriver hon upp det och räknar sen till nästa torsdag är den 1 vecka då.. men sen när hon
skulle skriva tills den blir 1 år så vart he inte samma datum som den föddes.. typ 3 veckor före de datumet den föddes så vart den 1 år... vart lite fundersam,, hur ska man egentligen räkna? kanske man räknar fel..hoppas nån förstår nå av det jag skrivit :D

ps.. den är inte född itorsdags, var bara ett exempel..ds..

Senast ändrad av en moderator:
Sv: En liten dum fråga!

:confused: ??? Om den är född 5 januari 2006 så blir den 1 år 5 januari 2007, är det svårt???
Jag förstår nog inte alls vad du menar...:crazy:

jo alltså de sa jag me.. men hon räknade typ den är 9 veckor på söndag då nästa söndag är den 10 veckor osv osv då vart inte datumet rätt när den ska bli 1 år.. då vart den 1 år 3 veckor innan de datumet den föddes...

man räknar såhär:
1 - 12 veckor
3 - 11 månader
1 - 20 år (sedan brukar de flesta hundar ha försvunnit till Hundhimmelen)

så räknar iallafall jag..

Vanligast är väl att man räknar upp till ett visst antal veckor och sen tar man månader istället. När man går över till månader så går man efter datumet då valpen föddes.

ah där var felet.., hon har bara räknat veckor. hela tiden... att jag inte tänkte på de... faan vad korkad man kan va ibland.. thank u all :)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 935
Senast: Enya
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 384
  • Artikel Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
626
Senast: Takire
·
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
16 556
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar