En kontakt i väggen???

D

Dextrosol

Talade med en quinna i morse när jag var ute med mina hundar. Hon berättade att det finns att köpa en kontakt som utsöndrar ngt som gör att oroliga hundar blir lugna??? Har aldrig hört om det förr?? Ngn som vet ngt??:eek:
 
Sv: En kontakt i väggen???

Jodå, det finns det. Just nu står det helt still, kommer inte ihåg vad det heter? Man kan köpa det på apoteket, det består av en dosa man pluggar in i ett väggurtag och en behållare med vätska som avdunstar sakta. Jag använde det förra året för att lindra min hunds rädsla för nyårsraketer, började någon vecka före jul, och tyckte att jag märkte effekt. Han var störd, men inte panikslagen.

Man behöver en dosa för varje rum hunden brukar uppehålla sig i, och de kostar några hundralappar styck.

Jag tror dock inte att detta är något man använder permanent?
 
Sv: En kontakt i väggen???

Jo, det finns hos veterinären med..
en kompis hade det till sin hund, han blev orolig när han skulle åka bil och hon fick det.
Det finns alltså även i flaska som man sprutar som tex i bilen.
Men även i kontakten så att det utsöndras hela tiden..
 
Sv: En kontakt i väggen???

åh vad bra! Nu har jag suttit här och funderat på vad det heter, och det är ju D.A.P. Väggbehållaren sätter man i urtaget, och sen puttrar det på... Och det påminner mig om att nu är det ju snart dags att plugga in igen!
 
Sv: En kontakt i väggen???

Är det någon som har provat det på hund som inte kan vara hemma själv? Hur fungerar det? Min tik kan inte vara hemma själv utan springer omkring och håller på att stressa ihjäl sig. Ska nog ändå köpa några stycken till nyår eftersom hon är hysteriskt rädd för nyårsraketer. Lugnande hjälpte inte förra året så då kanske man kan kombinera detta?
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
11 506
Senast: Sezziyanen
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 616
Senast: fixi
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 918
Senast: Sesca
·
Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
351
Senast: Redfox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Att lämna i smyg
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp