"En" i stället för "man"

Sv: "En" i stället för "man"

Jag orkar inte bli upprörd och känna mig kränkt, tycker det är helt onödigt, för att man säger ordet "man".
Vem är upprörd och kränkt?
 
Sv: "En" i stället för "man"

Precis, eller varför inte: "Jag har frågat några av mina vänner som är sliddjur och de tycker att man ska använda ordet sliddjur. Är de kvinnohatare :crazy:
 
Sv: "En" i stället för "man"

Fast jag ser att man kan tänka att man pga de anledningar som tas upp i tråden vill göra sitt för att förändra samhället, tex genom sitt ordval, och det utan att vara upprörd. :)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
8
· Visningar
844
Senast: Stekspaden
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 082
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 658
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
2 093
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp