En grymt jobbig dag igår

N

nDian

Igår var nog min jobbigaste och en av mina lyckligaste dagar på samma gång.
För 1 år sen så fick min dotters far för sig att vilja ha henne på heltid. Så han startade en vårdnadsvist och jag frågade varför men han kom inte med så bra svar som skulle vara för att starta en sån här grej. Under detta år har det varit en massa utredningar folk som har kommit hem till en och dömma en om man är en bra mamma osv.
Har mått så grymt dåligt under detta året. Det gjorde inte bättre när hennes far gnällde och klaga på allt när det inte ens fanns något att klaga på. Han skulle byta vecka flera gånger, ringde nån dag innan och sa att han ville byta dag. Eller så kommer han en timme för tidigt eller två timmar försent. han lovar hela tidne och sen bryter det när det gäller lämna och hämta. Som har gjort att vi har missat saker som vi skulle ha åkt på för han inte kan hålla tiderna.
Han bor 18 mil ifrån så han vet hur lång tid det tar att åka.

Hon har alltid bott hos mig, vi har byggt upp ett liv här.
Hon har redan träffat sina skolkamrater och fått sån bra hjälp med hennes tal. Hon har en svår talspråkhet ( hon är 5 år). Men har fått hjälp med detta men enligt hennes far ska hon inte gå där för han kan göra det hemma med henne. Han har inte ens frågat om hur det går och jag har försökt att prata med honom om det så säger han att hon inte ska gå där. Suck
Det som hände sist hon var hos sin pappa. Var att han hade lämnat henne ensam själv i deras stora hus med två hundar för han skulle åka handla som lgger en bit ifrån. Vem lämnar en 5 åring ensam i en timme??

Detta är en lång historia men har gjort den kort. För 3 veckor fick jag hem ett brev där det stod datum och tiden till tingsrätten. Jag kände att jag inte orkar mer. Jag förstår inte, varför gör han detta. han har inget att komma med. Varför slösa bort så mycket pengar på tingsrätten.
När vi alla kom dit så ville han tydligen komma överrens. Det slutade med att han gav sig och ville att hon skulle bo hos mig. Men att han ville ha henne ALLA loven och 4 veckor under sommaren..
Jag blev så glad att allt var över, men det jag inte förstod var varför gå så långt som detta och sen vill lägga sig.

När jag kom hem till min dotter var hon så glad för att se mig. Hon hoppade på mig och bara kramade om mig. Jag började gråta så frågade hon varför jag grät. Jag sa att jag var så glad för att se henne. Hon vet inte om detta vad som har hänt och jag kommer inte berätta det för henne. Inte nu. När hon blir äldre så..

Ville bara prata ut lite. Jag har nog inte fattat än att allt är över.

Mvh
 
Sv: En grymt jobbig dag igår

Vad skönt att det ordnade sig till sist. Kan nog inte ens tänka mig hur jobbigt det måste ha varit.
Men du är stark!
Kram.
 
Sv: En grymt jobbig dag igår

Tack så jätte mycket. Min advokat frågade mig hur jag lyckades med allt. Hur jag lyckas att hålla upp huvudet. Men det är ju rätt enkelt, man älskar sitt barn så mycket.

mvh
 
Sv: En grymt jobbig dag igår

Vad roligt, grattis! Min skitdag lystes upp nu..
 
Sv: En grymt jobbig dag igår

Hoppas att den forsätter att lysa upp...hehe

Mvh
 
Sv: En grymt jobbig dag igår

Det är skitsvårt just när man fattar att barnet ska börja SKOLAN.

Då går det liksom inte att bo på två orter längre, barnet måste få ha sitt skol- och kompisnätverk på ETT ställe.

Antagligen har pappan fått vanlig separationsångest och vill inte bli av med dottern, det är ju knappast konstigt.

Att han sedan lagt sig beror troligen på att alla instanser övertygat honom att det är bäst för dottern att börja "sin" skola och fortsätta där hon är etablerad.

Dvs han sätter barnets behov först.

Ta nu vara på dels lättnaden men också att du har en pappa som är beredd att slåss för sitt barn OCH verkar kapabel att se hennes bästa. Gå honom till mötes och underlätta "hans" tid med barnet. Finns det någonstans han kan bo om han kommer och hälsar på och följer dottern i hennes vardag?
 
Sv: En grymt jobbig dag igår

Det är skitsvårt just när man fattar att barnet ska börja SKOLAN.

Då går det liksom inte att bo på två orter längre, barnet måste få ha sitt skol- och kompisnätverk på ETT ställe.

Antagligen har pappan fått vanlig separationsångest och vill inte bli av med dottern, det är ju knappast konstigt.

Att han sedan lagt sig beror troligen på att alla instanser övertygat honom att det är bäst för dottern att börja "sin" skola och fortsätta där hon är etablerad.

Dvs han sätter barnets behov först.

Ta nu vara på dels lättnaden men också att du har en pappa som är beredd att slåss för sitt barn OCH verkar kapabel att se hennes bästa. Gå honom till mötes och underlätta "hans" tid med barnet. Finns det någonstans han kan bo om han kommer och hälsar på och följer dottern i hennes vardag?

Slåss för sitt barn? Nej det kan jag verkligen inte hålla med. Han har inte brytt sig om henne innan och det är JAG som har kämpat för att han ska se sitt barn medans han bara krånglar. Och det han HAR kämpat för så är det han ville ha underhållet och ha barnbidraget och det har han sagt själv. Han har aldrig sätt hennes först och det var det som har gjort mig så arg att han inte har gjort det. När han väl har henne så lämnar han henne ensam i huset eller lämnar till farmor och farfar för att vara ute och supa.
Han har aldrig blivit av med sin dotter. Jag har gett han chansen att träffa dottern hela tiden medans han inte har tagit den.
Han har väl hotell eller vandrahem som han kan bo i såna fall om han vill det och det har jag inte hindrat honom.

Förlåt om jag blev upprörd, men det var att du skrev att han kämpar för sitt barn när han har gjort helt tvärtom..
Jag hoppas detta ändrar honom nu och vill vara med sin dotter och umgås med henne mer än vad han har gjort innan..

Mvh
 
Sv: En grymt jobbig dag igår

Grattis, verkligen :)
Jag tillhör inte skaran som hyllar pappor som tar ansvar över de barn de själva satt till världen, jag tar det som en självklarhet bara och ser ned på dem som inte gör något.
Det är ju kul om ditt ex på allvar vill bli en del av hennes liv nu.
 
Sv: En grymt jobbig dag igår

Förlåt om jag blev upprörd, men det var att du skrev att han kämpar för sitt barn när han har gjort helt tvärtom..
Jag hoppas detta ändrar honom nu och vill vara med sin dotter och umgås med henne mer än vad han har gjort innan..

Mvh

Han har ju kämpat på SITT vis genom att strida om vårdnaden, även om du inte godkänner det för att det varit obekvämt för dig.

Utnyttja nu hans engagemang så dottern får så bra kontakt med honom som möjligt.
 
Sv: En grymt jobbig dag igår

Han har ju kämpat på SITT vis genom att strida om vårdnaden, även om du inte godkänner det för att det varit obekvämt för dig.

Utnyttja nu hans engagemang så dottern får så bra kontakt med honom som möjligt.

Synd att hans engagemang bara har sträckt sig till pengar och "äran" att krångla....
Hur mycket ska en förälder "hjälpa" den andra föräldern med umgänget? Ska man "hjälpa" även om den andra föräldern INTE är intresserad?
 
Sv: En grymt jobbig dag igår

Jag säger inget om att man ska kämpa för sitt barn. det trodde jag alla gjorde. Men han kämpade inte för sitt barn utan för att slippa betala underhåll och få barnbidraget. Då kämpar man inte för sitt barn utan för pengarna skull.
Men som sagt så hoppas jag detta har ändrat honom att han tar sitt ansvar och jag har underlättat för honom hela tiden och jag har offrat min tid hela tidne för honom att det ska vara bra medans han krånglar till det ännu mer. Ska jag skita i mitt liv bara för att han inte kan hålla det han lovar känns lite orättvisst.
Jag kommer köra som jag har gjort innan. Jag ändrar mina planer hela tiden för det ska bli så bra hela tiden. Att han ska få mer tid för henne. Min dotter gråter ibland och vill inte åka till sin pappa mendans jag försöker prata bra saker och övertalar henne att åka för det kommer att bli så roligt. Jag gör verkligen allt för det ska underlätta för honom medans han inte försöker något.

Men nu är det som det är och jag kommer att forsätta att kämpa med att hon ska ha det så bra som möjligt och träffa henne pappa. Har aldrig hindrat honom att få träffa utan helt tvärtom.

Mvh
 
Sv: En grymt jobbig dag igår

Herregud, har du barn med pappan till min dotter?:eek:
Det låter alltför bekant alltihop.

Grattis till beslutet i vårdnadstvisten.
 
Sv: En grymt jobbig dag igår

Herregud, har du barn med pappan till min dotter?:eek:
Det låter alltför bekant alltihop.

Grattis till beslutet i vårdnadstvisten.
:eek::eek:Det får vi ju inte hoppas om han inte kan ta hand om ett barn så jhur ska han kunna ta hand om två..:eek::angel:

Mvh
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 218
Senast: Blyger
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 492
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hejsan! Jag och min kille är otroligt sugna på en hund. Han vill ha nu-nu-nu medan det är jag som bromsar eftersom jag såklart vill att...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 303
Senast: hollypolly
·
Utrustning God kväll! Min kompis har en häst på fodervärdsavtal. Ägaren bor långt bort. Min kompis är en skogsmulle ryttare och inte av den...
2
Svar
20
· Visningar
2 153

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Bästa film
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Vad gör vi? Del CCII

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avlivning älskade katt
  • Hur hanterar ni åksjuk valp?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp