En fundering till er galoppkunniga

Sv: En fundering till er galoppkunniga

Hej
Vill bara meddela att min kära häst kommit hem.
Jag har varit utan dator ett tag pga flytt och mycket att göra.

Men han kom hem sista helgen i september.

Det är så härligt att ha honom hemma.

(Har dock mätt honom i galopp på upp till 50-55 km /h)

Sv: En fundering till er galoppkunniga

Jag har också mätt ett litet kallblod till 50 km/h, men det var ytterst nära maxfart. 60 km/h låter helt galet! :crazy:

Det jag framförallt undrar över är hur ofta de där människorna ansåg att de behövde träna trängningar? Det lät ju som att det skedde relativt frekvent. Personligen skulle jag aldrig få för mig att "öva" på sånt, men om vi åsidosätter det så undrar jag varför man gör sånt upprepade gånger? Framförallt med en häst som sparkar - vad hade de gjort om den fått in sina ben mellan benen på kallblodet? Snacka om tackling...

Förfärligt är vad det är, så det är glädjande att läsa att hästen är hemma igen! :)

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 366
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Behöver egentligen bara skriva av mig lite... Att det ska vara så svårt att hitta rätt stall som inhyrning. Skriver ”rätt”, för många...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
11 746
Senast: svea
·
Träning Jag berättade för nån vecka sen om att jag nyss tagit mig tillbaka i vuxen ålder till ridskola och hur fantastiskt det känns men att jag...
Svar
2
· Visningar
1 420
Senast: Lager
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
37 804
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2