En fundering (Gravid)

Jolanta

Trådstartare
Min bebis verkar hela tiden ligga längst ner i magen, även fast min livmoder är upp till naveln. Ska de göra det, eller ska de flytta omkring, lite mer uppåt?

Som det är nu så sparkar den bara åt sidorna där nere, och halvvägs upp till naveln...

Den verkar också nästan alltid ligga med huvudet åt samma håll. Har de favoritställningar, eller är det något som är tokigt?

Ursäkta om det är en självklar fråga, men jag har ingen aning faktiskt! :(
 
Sv: En fundering (Gravid)

Det tog jätte lång tid innan jag märkte min bebis högt upp. Minns inte riktigt när, men det är inte sååå länge sedan (idag har jag 5 veckor kvar). Kände den mest nere i ljumskarna i början. Jag märkte heller aldrig att bebis fladdrade runt som många pratar om. Visst har jag kännt att det rör sig, men inget fladder. Det här med att det tog tid innan jag kände bebis i övre delen av livmodern tror jag beror på att jag är ganska lång (1,70) och har ganska lång överkropp. Bebis har nog helt enkelt haft väldigt gott om plats i mig. Först nu börjar det bli lite tungt att andas ibland om jag sitter framåtlutad eller gäspar stort. Tror också att de kan ha favoritställningar som du säger eftersom min mest har hållt till på högersidan...
 
Sv: En fundering (Gravid)

Puuuh! Vad skönt!

Jag är själv 175 lång.

Jag har ju kännt att den sparkar på olika sidor av magen, men aldrig högt upp. Fast favvoställningen verkar vara med huvudet snett neråt.

BM som jag var hos sa just som du sa, att ju längre man är, dessto större plats har bebis, och dessto längre tid tar det för livmodern att pluppa ut, så att det syns att man är gravid.
 
Sv: En fundering (Gravid)

BM som jag var hos sa just som du sa, att ju längre man är, dessto större plats har bebis, och dessto längre tid tar det för livmodern att pluppa ut, så att det syns att man är gravid.

Inte undra på att lillen inne i mig buffar och verkar villja få utrymmet större, jag är ju ite ens upp i 160cm :D
 
Sv: En fundering (Gravid)

Inte undra på att lillen inne i mig buffar och verkar villja få utrymmet större, jag är ju ite ens upp i 160cm :D

Jag är ca 164 cm, har mest känt rörelse på vänster sida strax under naveln. Men det känns som när h*n vilar/sover så ligger den på vänstersidan.

För 2 dagar sen fick jag dock 4 välriktade slag upp mot mellangärdet! Lika så igår kände jag när jag satt vid datorn (ihopsjunken som en potatissäck :angel: ) sparkar/slag strax ovanför naveln.

När jag var på UL i v.14 låg den långt ner på höger sida.
 
Sv: En fundering (Gravid)

Hur kan det buffa ovanför naveln, om livmodern är vid naveln?
 
Sv: En fundering (Gravid)

Fast de vet ju inte exakt vilken vecka jag är i, min senaste mens var så skum att BM inte trodde det var mens, sen att jag redan hade dåligt socker och lågt blodtryck. Sen vid UL visade det sig att bebisen var för liten för att vara i v.18. Vet mer exakt på onsdag då ska vi kolla igen :bump:

Sen beror det ju på hur livmodern ser ut, man kan ha en som buktar inåt, utåt eller är rak sa hon som förr gjorde en gyn undersökning på mig. Och då sa hon att min livmoder var rak.

Har du vart på UL, hur stor var din bebis?
 
Sv: En fundering (Gravid)

Ja, jag var där i onsdags. De sa bara skallmåttet, och lårbensmåttet. Det var så de räknade ut att jag skulle ha den 20 oktober antar jag!

Hade bara för mig att alla växte lika snabbt fram till vecka 20, fast det kanske bara är bebisen som växer lika snabbt, inte livmodern.
 
Sv: En fundering (Gravid)

Puuuh! Vad skönt!

Jag är själv 175 lång.

Jag har ju kännt att den sparkar på olika sidor av magen, men aldrig högt upp. Fast favvoställningen verkar vara med huvudet snett neråt.

BM som jag var hos sa just som du sa, att ju längre man är, dessto större plats har bebis, och dessto längre tid tar det för livmodern att pluppa ut, så att det syns att man är gravid.

Jag kan tillägga att jag har fortfarande inte kännt några sparkar uppåt revbenen. Bebis trycker, sparkar och lever rövare men det känns liksom fortfarande som att det är så mycket plats kvar upp till revbenen...
 
Sv: En fundering (Gravid)

Vad skönt! Kan ju hoppas att jag slipper det också! :)

Tycker redan nu att vissa sparkar är lite obehagliga, fast det går väl över! :crazy: :D
 
Sv: En fundering (Gravid)

Ha ha, ja det går väl över när den är ute i alla fall! ;)

Fast det är ganska roligt att ligga och kolla när bebis sparkar och far runt, så man får se det positivt om det blir lite jobbigt (så vänta bara)...:)
 
Sv: En fundering (Gravid)

Igår så upptäckte jag faktiskt att det gick att se när bebis sparkade. Blev en snabb upphöjning i skinnet, sen försvann den lika snabbt igen, samtidigt som jag kände att den sparkade... Tufft ju! :D
 
Sv: En fundering (Gravid)

Vid v.20 slutar livmodern i höjd med navlen eller strax nedanför. :)

Jag har bara känt sparkar mitt fram, strax under naveln ännu. :D
 
Sv: En fundering (Gravid)

Igår så upptäckte jag faktiskt att det gick att se när bebis sparkade. Blev en snabb upphöjning i skinnet, sen försvann den lika snabbt igen, samtidigt som jag kände att den sparkade... Tufft ju! :D

Åhhh jag vill oxå se sparkarna...Har sett film på nätet och det är verkligen super coolt!

Kastade mig nyligen ner på golvet och jag tycker det känns som min livmoder slutar precis under naveln.

Nyss kände jag sparkar på höger sida. Så nu har jag känt mest åt vänster, rakt upp och åt höger, den verkar röra sig i alla fall!

Ja, jag var där i onsdags. De sa bara skallmåttet, och lårbensmåttet. Det var så de räknade ut att jag skulle ha den 20 oktober antar jag!
Åh det är 5 dagar tills jag ska dit, skulle gått idag men sambon kunde inte.

Mäter de skallmåttet mellan öronen? Vad låg måtten på?
 
Sv: En fundering (Gravid)

Om du ligger ner så där, så kanske du kan se sparkarna, om du är riktigt koncentrerad. Mina går ju jätte snabbt, syns i en sekund, sen borta igen! :D

Jag är helt övertygad om att det är en ninja jag har i magen, den sparkar HELA tiden! :rofl:

Skallmåttet var:4,3 cm

Lårbenet: 2,7 cm

Åh, lycka till, hoppas att allt ser bra ut, fast det gör det säkert! :D
 
Sv: En fundering (Gravid)

Om du ligger ner så där, så kanske du kan se sparkarna, om du är riktigt koncentrerad. Mina går ju jätte snabbt, syns i en sekund, sen borta igen! :D

Jag är helt övertygad om att det är en ninja jag har i magen, den sparkar HELA tiden! :rofl:

Skallmåttet var:4,3 cm

Lårbenet: 2,7 cm

Åh, lycka till, hoppas att allt ser bra ut, fast det gör det säkert! :D

Fick boka om tiden, ska dit på onsdag :bump: Får testa och ligga ner, när vi var på UL första gången så hade den lille 2 cm mellan öronen, ska bli spännande och se vad h*n ligger på nu för nu syns ju verkligen magen :love:
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 720
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 821
Senast: Tofs
·
Samhälle Jag och min bästa vän var ut till en uteservering i går, vi satt och pratade och drack någon cider och hade det bra. Fram emot...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
20 121
Senast: Fibusen
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 024
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp