En fråga till...

antiloop8

Trådstartare
Jag satt och räknade ut snittet på insprungna pengar. Min häst har i snitt sprungit in 4240:-/gång.
Frågan är ju om man verkligen kan räkna så?
Isf var ju min Brasse bättre än Ego Hanover?! :confused:

Klart du kan räkna så, om du tar hänsyn till inflationen. :D
På 70-talet var det 1 200 i Förstapris i vanliga lopp, nu är 1 800 spänn en sistapeng...
Och Ego Hanover föddes 1953, bara att räkna. ;)

/// ghost

hehe jo det är klart att jag tänker på det :D men jag tänkte mest på att det är lite kul o sitta o jämföra en massa hästar på det sättet :)

Fast jämföra så är ju ändå inte schysst tycker jag.Jag för min del tycker att det är väldigt mycket mer imponerande om en häst har hög genomsnitt summa på låt oss säga hundra starter, som slitit hela livet än en som kanske har högre men hann göra ett tiotal starter innan den gick sönder eller slutade pga ngt annat.

Hua va många starter....hårding
men nu har jag betäckt med Badpojken...han har väl en 140 starter han med?? :)

Ja han var en hårding!Tyvärr drog starterna på slutet ner medelsumman,men men, det spelar egentligen ingen roll!

135 starter har han om vi pratar The bad boy?

Ja...det är honom vi talar om :D

Du som är så uppdaterad jämt...Vann han Årjängs ett år...eller har jag bara drömt?? jag vet ju att han var med iallafall ett år...men kommer inte ihåg hur det gick...

Om vi ska jämföra så...

Kolla snittet på kuskarna också... :) Sista jag kollade hade JAG bättre snitt per start än många småtränare. ;)

Fast det var ju innan nollorna radade upp sig förstås... :rofl: :rofl: :rofl:

Men det funkar inte så bra att jämföra sig mot dem som alltid kör i loppen med de stora pengarna. :o

Och mina kusars snitt då:
Runda: 2604 kr (numera mamma på heltid)
Dixie: 3388 kr (karriären över, dräktig)
Fanny: 1081 kr (och den hästen TROR jag på :crazy:)
Wia: 1733 kr (insprungna innan jag fick den halta hästen i våras, men 9000 av de 15 000 har hon srungit in medan hon bott hos oss på två starter.)

/// ghost

och galopperat i 53% av sina starter... (10/19)
upptäckte att jag avrundat pengarna fel! (trots MVG i matte A-D...) 803:- per start ska de va!!! *stolt matte* :D

Där ligger jag i lä med mitt VG ;)

Men jag kom på att jag faktiskt kört Dixie i 33 % av hennens starter också... Annars hade hon säkert haft bättre snitt. :o

/// ghost

:banana:
hmm, man kan göra nåt specialdataprogram där man räknar fram hur det SKULLE ha gått om inte det och det inträffat.. t.ex. kladdig bana, omstart osv... :rofl:

Våran Gey sprang in 3915:-/start. 206 starter mellan 1984-91. Om man kunde få en till sån, tack. :D

MVH Eem

Hej!!
ser sådär ut för våra. Det första var min (ridhäst) som för det mesta inte fattade vad detta med trav betydde :)

Kavasaki har nog tagit pengar alla gånger han har varit fräsch, nån gång har han väl blivit instängd eller nått men annars är han rätt säker.

It's Alright Ma är oxå säker men har problem med hovarna vilket gör att han inte alltid har löpt upp till vad han kan...

Xanth Star: 467.50:- (25% d eller dist)
Kavasaki: 5829:- (16.6% d)
It's Alright Ma: 4738:- (11.1% d eller dist)

Mvh Johanna

Jag har hittat en ny hobby :D
Det är urkul o sitta o räkna ut medelinsprugna pengar, fast det är lite orättvist ibland med tanke på hur mkt 1 kr var värd -56,-76,-86 osv. :)

Jo, det är skoj... Xanth Star tex sprang ju 93-94 och då var det ju lite mindre pengar...

Men enligt min pojkvän hade han aldrig tjänat en krona idag för att han var så dålig :crazy:
Tror att om man hade pussat och gullat lite mer med honom så hade han nog tagit travvärlden med storm :D

Mvh Johanna

Liknande trådar

Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 761
Senast: mamman
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 610
Senast: Enya
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 252
Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
1 108
Senast: Happimess
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama