Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag satt och räknade ut snittet på insprungna pengar. Min häst har i snitt sprungit in 4240:-/gång.
Frågan är ju om man verkligen kan räkna så?
Isf var ju min Brasse bättre än Ego Hanover?!
Klart du kan räkna så, om du tar hänsyn till inflationen.
På 70-talet var det 1 200 i Förstapris i vanliga lopp, nu är 1 800 spänn en sistapeng...
Och Ego Hanover föddes 1953, bara att räkna.
Fast jämföra så är ju ändå inte schysst tycker jag.Jag för min del tycker att det är väldigt mycket mer imponerande om en häst har hög genomsnitt summa på låt oss säga hundra starter, som slitit hela livet än en som kanske har högre men hann göra ett tiotal starter innan den gick sönder eller slutade pga ngt annat.
Du som är så uppdaterad jämt...Vann han Årjängs ett år...eller har jag bara drömt?? jag vet ju att han var med iallafall ett år...men kommer inte ihåg hur det gick...
Kolla snittet på kuskarna också... Sista jag kollade hade JAG bättre snitt per start än många småtränare.
Fast det var ju innan nollorna radade upp sig förstås...
Men det funkar inte så bra att jämföra sig mot dem som alltid kör i loppen med de stora pengarna.
Och mina kusars snitt då:
Runda: 2604 kr (numera mamma på heltid)
Dixie: 3388 kr (karriären över, dräktig)
Fanny: 1081 kr (och den hästen TROR jag på )
Wia: 1733 kr (insprungna innan jag fick den halta hästen i våras, men 9000 av de 15 000 har hon srungit in medan hon bott hos oss på två starter.)
och galopperat i 53% av sina starter... (10/19)
upptäckte att jag avrundat pengarna fel! (trots MVG i matte A-D...) 803:- per start ska de va!!! *stolt matte*
Jag har hittat en ny hobby
Det är urkul o sitta o räkna ut medelinsprugna pengar, fast det är lite orättvist ibland med tanke på hur mkt 1 kr var värd -56,-76,-86 osv.
Jo, det är skoj... Xanth Star tex sprang ju 93-94 och då var det ju lite mindre pengar...
Men enligt min pojkvän hade han aldrig tjänat en krona idag för att han var så dålig
Tror att om man hade pussat och gullat lite mer med honom så hade han nog tagit travvärlden med storm
Juridik & Ekonomi
Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
Hästnyheter Jag har aldrig sett ridning som en idrott..sport är det ju om man tävlar men idrott har jag nog aldrig kallat ridning för. Fast på vissa...
Hästmänniskan Beror på ras skulle jag säga :)
I somras berättade den europeiska uppfödare jag besökte att han sålde sina (ofödda) föl för 10.000 euro...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.