En fråga som kom upp i mitt huvud

T

TERACK

Idag kom jag att tänka på en fråga: Kan man transportera kaniner via tåg, och hur länge? och vad ska man tänka på? ;)
Kramar :angel:
PS. ingen som har en utekanin till salu? MAILA MYCKET FAKTA OM DEN: feliciaeriksson_@hotmail.com

Sv: En fråga som kom upp i mitt huvud

Jag har rest med kaniner på tåg och det har gått bra.

Hade dem i en kattbur som jag ställde på golvet vid mitt säte.

Det är lite svårt att säga hur långa resor man kan göra med en kanin, jag tror också att det är lite individuellt- en trygg kanin som är van vid lite liv och rörelse tål antagligen mer än en liten harig stackare.

Naturligtvis får man tänka på att försöka skapa så mycket lugn och ro kring dem som möjligt eftersom kaniner ju kan bli väldigt uppstressade annars. Mina kaniner fick lite godis(kaningodis alltså...) emellanåt, blev lite klappade på och verkade rätt tillfreds med situationen.

Man bör säga till när man bokar sin tågbiljett att man har djur med, så att man får sitta i en särskild djurkupé, annars finns risken att man får lämna sitt djur i djurkupén och själv sitta någon annanstans, och det är ju kanske inte så lyckat...

Okej :) Tack för svaret ! men hur länge var din resa då?
:bump:

Mina kaniner är vana att åka tåg, buss, bil m.m. eftersom jag tävlar med de.
Längsta resan var väl till Skåne (Falsterbo) förra året. Om några veckor bär det av till Västerbotten med tåg. Bor i Stockholm.
Mina kaniner ligger mest och sover. En kanin som kan vara lite nervös kan det vara bra idé att ge något gott att äta- funkar på min ena dvärghare...
Se till att kaninen har vatten under resan och står stadigt... Något att äta och kolla så att den verkar någolunda lugn.

Har ingen kanin till salu just nu men får kaninungar till helgen om du är intresserad?

Terack, var i Sverige bor du då? Har en hona, duktig hoppare och mycket duktiga föräldrar, samt otroligt trevligt temprament till salu. 4 mån är hon snart.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
913
Senast: corzette
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 615
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 848
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 396

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka