En fråga om registrering av Rottweiler.

Lillypilly

Trådstartare
Kan någon förklara för mig varför man inte kan registrera en Rottweiler som har fem klor?

Stämmer det ens?

Sv: En fråga om registrering av Rottweiler.

Enligt samtalet jag hörde så säger en person att de får enbart ha fyra klor på varje tass för att få bli registrerade!

Kan det vara så att det är en ursäkt till okunnig person för att hunden inte har några papper?

Eftersom jag ingenting kan om Rottweiler så tänkte jag inte på det förrens efteråt.
Mycket märkligt.

Fick nu veta att mammahunden och pappahunden saknar papper och nu har de fått 7 valpar, därav en av ägarna sa att vi kan inte regga dem för de har fem klor.

Eftersom jag ingenting kan om Rottweiler så tänkte jag inte på det förrens efteråt.
Mycket märkligt.

Fick nu veta att mammahunden och pappahunden saknar papper och nu har de fått 7 valpar, därav en av ägarna sa att vi kan inte regga dem för de har fem klor.

:rofl::rofl::rofl:

Det var den sämsta ursäkten jag någonsin hört. Det KAN ju vara så att valparna har sporrar bak, men det kan förekomma även hos reggade rottisar, men de får ju fortfarande reggas. Det faller ju på sin orimlighet att SKK ska åka ut och titta på alla valpar som föds, så de inte har 5 klor. Det är ju bara ett skönhetsfel..

NÄR ska folk sluta förstöra den här rasen på det här viset egentligen? :cry:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 190
Senast: Nota
·
Hundavel & Ras Vilken hundras hade ni rekommenderat för räddningsarbete/personsök om ni fick välja? Några kriterier är: hunden måste gilla sökarbete...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
7 516
Senast: Milosari
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 534
Senast: ildiko
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
22 585
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bästa hagbootsen?