En fråga om monté

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare ConfettiCavat
  • Startdatum Startdatum
C

ConfettiCavat

Vet att jag har frågat förut men nu blir jag inte riktigt klok. Har hört en sak här i från buke men om jag pratat med nån annan så är det inte så.:confused:

Om jag vill tävla monté med min häst måste hon då ha startat ett godkänt kvallopp med sulky innan hon får starta i monté?

Jag har tittat på en hemsida om monté och där fattade jag det som att man måste göra det men nu kommer det andra och säger att man inte alls måste det. Jag blir förvirrad:crazy: :confused:

Sv: En fråga om monté

Ja, den måste någon gång ha kvalat för sulky.

edit: Montéryttare hann före :cool:

Det var det jag trodde. Hade för mej att jag läst det på en hemsida som du gav mej adressen till men blev så osäker när den här personen började prata om det, och hon håller på med travhästar.
Visserligen kan jag tömköra henne nu men steget att jag ska sätta mej i en sulky bakom henne är väldigt långt. Sista gången hon kördes sparkade hon sönder sulkyn med kusken i...

Har haft en lika dan... När kusken låg på banan med brutna revben och arm för att min häst sparkat ur han och skenade med trasig sulky lovade jag att, aldrig mer utsätta någon för den risken...

Så hur bra häst du änhar hur mycket du än vill... så tänk dig både en och sju gånger innan...

Lycka till :)

det måste dom ju ända på ...jag ahr en häst som blivit skrämd när dom körde in den.. det går att skritta emd den för vagn men ska du trava kan du lika gärna hoppa ur själv för han slår ända tills grejerna är av...!! så den går ej att köra.. s¨å jag rider den för monte,..

Liknande trådar

R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
2 347
Juridik & Ekonomi Jag har googlat lite, men blir inte riktigt klok på vad man skall tänka på, så tänkte buke är ju experter på allt. ;) sambon och jag...
Svar
15
· Visningar
789
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 214
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 240
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar